Bert Mulder schreef:oesterschelpje schreef:Bert Mulder schreef:wij gaan de 1st volle week in mei lekker naar Jasper en Prince George met de trein...
zonder kinderen
even uitrusten

Jasper...., wauw dat is zo ontzettend mooi!
Allerlei herinneringen komen boven.
Ben je ook al eens in Banff geweest?
jazeker, ook meerdere keren...
en de weg ertussen, de Icefields Parkway. Columbia Icefields zijn prachtig. Ik vind Jasper mooier dan Banff, maar het mooiste park in de Canadian Rockies is Waterton Park. En net zuid daarvan, in de USA, is Glacier Park, met de 'Highway to the Sun'. Dat is erg prachtig. Maar doe die weg nooit en te nimmer van west naar oost.... in elk geval niet met een passagier....
We hebben de Icefields Parkway gereden, Columbia Icefields bezocht, zeer indrukwekkend!
Ook hebben we al diverse jaren gekampeerd in Waterton Park, veel beren gezien.....(brrr) maar persoonlijk vond ik de indrukwekkendste plek Lake Louise.
De eerste keer toen we dat bezochten werd er Amazing Grace gespeeld op een hoorn, terwijl ik het pad afliep naar het Lake.
Dat vergeet je nooit, nooit meer zolang je je verstand mag hebben.
Ik heb er echt met tranen in mijn ogen gestaan, Gods schepping, zo ontzagelijk mooi!
Zelf vinden wij Jasper ook mooier dan Banff, maar Lake Louise is voor ons het mooiste plekje in Banff.
De Highway to the Sun hebben we ook gereden, met zijn vieren....
Ik had er zelf veel langer over gedaan, had heel vaak willen stoppen, maar helaas, je bent op dat moment afhankelijk van anderen.
Als we ooit de kans nog eens krijgen om samen te gaan, willen we dit nog een keer doen.
Onze wens is om vanaf Toronto naar Calgary te rijden en in Vancouver te eindigen.
Dromen genoeg.....