Pagina 3 van 6

Geplaatst: 31 mar 2004, 12:18
door marsm104
En als Kena dat niet wil, doet Jelle dat graag voor je :,

130 is op sommige plekken gewoon een adviessnelheid.

Geplaatst: 31 mar 2004, 13:56
door Adje
Langzaam rijden ook Adje, da ben je namelijk langr bezig met mer vervuiling te lozen.
Per definitie hetz elfde als kort maar meer.


Trouwens onze nieuwe auto's vervuilen natuurlijk niet meet zo erg als dat de regering ons wil doen laten geloven.Ze maken mij niet wijs dat wat de autofabriekanten de laatste jaren hebben gedaan niets heeft geholpen.
Vervuiling stijgt niet lineair mee met snelheid, maar veel sneller, vooral boven de 110 km/uur.
En schonere motoren helpt ook niet echt als er steeds meer auto's rondrijden, dat heft elkaar op.

Geplaatst: 31 mar 2004, 16:02
door Kislev
Autorijden is mn hobby. En het gaat me niet om snelheid. Stapte gisteravond nog even in de auto. Heerlijk; dat benzine-met-olie-gemende luchtje en dan dat sturen in de bochten!!! :in

Afbeelding

Ceci n'est pas une voiture, C'est une art de vivre !

Binnenkort is het weer Citromobile in de veemarkthallen in Utrecht. Komt dat zien!! Komt dat zien!!!

http://www.citromobile.nl/NEDERLANDS.HTM




[Aangepast op 31/3/04 door Kislev]

Geplaatst: 31 mar 2004, 16:47
door Vortigern
Het is wel leuk om te doen, auto rijden, lekker door de polder... Alleen file is minder.. En kramp in je benen...

Misschien is de C4 wel wat...

Geplaatst: 31 mar 2004, 19:10
door Andre
Oorspronkelijk gepost door Kislev
Autorijden is mn hobby. En het gaat me niet om snelheid. Stapte gisteravond nog even in de auto. Heerlijk; dat benzine-met-olie-gemende luchtje en dan dat sturen in de bochten!!! :in

Afbeelding

Ceci n'est pas une voiture, C'est une art de vivre !

Binnenkort is het weer Citromobile in de veemarkthallen in Utrecht. Komt dat zien!! Komt dat zien!!!

http://www.citromobile.nl/NEDERLANDS.HTM




[Aangepast op 31/3/04 door Kislev]
is dat met een boxer-moter.(2-pitter)

Geplaatst: 31 mar 2004, 19:23
door Lecram
Oorspronkelijk gepost door Andre

is dat met een boxer-moter.(2-pitter)
Een 5 liter V8 toch???

Afbeelding

[Aangepast op 31/3/04 door Lecram]

Geplaatst: 31 mar 2004, 20:19
door Kena
Oorspronkelijk gepost door Jelle
Trouwens Kena, wordt jou rode (neem ik maar even aan) Audi TT niet zenuwachtig als hij niet harder mag dan 130, volgens mij doen de pk.tjes vreselijk veel moeite om zich in te houden.
Bij mijn autotje wordt het gaspedaal vanzelf al naar beneden getrokken:D
Lijkt me toch wel heerlijk om die TT eens eventjes goed de sporen te geven. Je moet deze jongen natuurlijk ook eens een lolletje gunnen he. :!
HAHAHAHAHA, zij (Truusmobiel) is zilver. Ojeee, Jelle. Wij zondigen wel hoor. Ik schreef al ergens dat wij voornameljik zondigen tussen de rijen auto´s in. Dat is best een leuke sport :D Je haalt met 140 een rijtje auto´s in en dan blaaaaaaaaaaaazen.... wroeeeeemmmm.... tot de volgende rij auto´s.

Keertje uitproberen deze zomer???

Geplaatst: 31 mar 2004, 21:30
door Jelle
Misschien kom ik je nog een keer tegen op de autobahn. Althans tegen? zou niet goed zijn, laten we houden op langs elkaar komen.:D:,

Geplaatst: 31 mar 2004, 22:45
door Kena
:,:,:,

:D

Geplaatst: 03 apr 2004, 09:09
door Andre
Oorspronkelijk gepost door Lecram
Oorspronkelijk gepost door Andre

is dat met een boxer-moter.(2-pitter)
Een 5 liter V8 toch???

Afbeelding

[Aangepast op 31/3/04 door Lecram]
Met je neus tegen de voorruit zeker?

Geplaatst: 05 apr 2004, 10:13
door marsm104
Boxer motor, is dat niet, dat de cylinders plat liggen? Wat zijn de voordelen daarvan dan?

Geplaatst: 05 apr 2004, 10:24
door Jelle
Volgens mij dat de motor minder ruimte nodig heeft, dus kan je dan een grotere motor in een kleine ruimte kwijt.

Geplaatst: 05 apr 2004, 10:39
door limosa
Oorspronkelijk gepost door marsm104
Boxer motor, is dat niet, dat de cylinders plat liggen? Wat zijn de voordelen daarvan dan?
dit is een boxer, plat en de cilinders bewegen in tegengestelde richting, anders zou het een V-motor zijn met een blokhoek van 180º . . .

Afbeelding

voordelen zijn de mooie balans en niet te vergeten het geluid (weleens een Porsche 911 lekker horen wegscheuren . . . ) nadeel is dat er altijd een beetje olie onderin de cilinders ligt na een tijdje stilstaan, dat verbrandt dan weer bij starten, kan verder geen kwaad

Geplaatst: 05 apr 2004, 13:17
door Lecram
V-twin rulez!!!

http://www.ducaticlub.nl/sounds/duc900ss.wav

Ducati 900SS (zelfde blok zit onder mijn motor AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding)

Geplaatst: 05 apr 2004, 13:54
door limosa
Oorspronkelijk gepost door Lecram
V-twin rulez!!!
hahaha, 911 heerst!

911 (type 993)