Helaas, Advocaat behoort niet tot de generatie advocaatje lepelen.
Advocaat laat zich bij voorkeur klare wijn schenken.
Helaas, Advocaat behoort niet tot de generatie advocaatje lepelen.
Valt me tegen.
Oprechte vraag: Wat is de reden dat je hier zo 'zuur' meent te moeten posten n.a.v. de ontvlechting?advocaat schreef: ↑21 nov 2024, 19:39Helaas, Advocaat behoort niet tot de generatie advocaatje lepelen.
In alle oprechtheid ben ik me niet bewust van 'zuur'.TSD schreef: ↑21 nov 2024, 20:21Oprechte vraag: Wat is de reden dat je hier zo 'zuur' meent te moeten posten n.a.v. de ontvlechting?advocaat schreef: ↑21 nov 2024, 19:39Helaas, Advocaat behoort niet tot de generatie advocaatje lepelen.
Precies wat Posthoorn zegt. Je neemt het wel erg serieus.advocaat schreef: ↑21 nov 2024, 20:41In alle oprechtheid ben ik me niet bewust van 'zuur'.
Ik poog wel met deze lijn van benaderen en vragen bij te dragen aan bewustwording.
Gewoon doorgronden wat hier gebeurd en wat de consequenties zijn of kunnen zijn.
Zeker in die gevallen dat zaken zich niet als verwacht ontwikkelen.
Antwoorden dat onbekend is wat de leer naar Gods woord is, dragen dan niet bij aan het wegnemen van vragen.
Hetzelfde geldt voor het punt dat W. Anker aanbrengt.
De idee dat geld gestort wordt op een rekening die op naam van een natuurlijke persoon staat, terwijl het geld dan niet van die persoon zou zijn is vreemd en volgens mij ook formeel niet vol te houden.
Zoals ik eerder aangaf heb ik liever klare wijn (ook in juridische en formele zin), dan weet iedereen waar men aan toe is.
En conform de regels van de op dit forum zo gewaardeerde rechtstaat, is dan ook helder hoe een eventueel geschil aan de rechter voorgelegd kan worden.
Wat is precies het probleem van een informeel forum met een heel klein bedrag aan jaarlijkse kosten waarbij gebruikers er zelf voor kiezen om daaraan bij te dragen?advocaat schreef: ↑21 nov 2024, 20:41In alle oprechtheid ben ik me niet bewust van 'zuur'.
Ik poog wel met deze lijn van benaderen en vragen bij te dragen aan bewustwording.
Gewoon doorgronden wat hier gebeurd en wat de consequenties zijn of kunnen zijn.
Zeker in die gevallen dat zaken zich niet als verwacht ontwikkelen.
Antwoorden dat onbekend is wat de leer naar Gods woord is, dragen dan niet bij aan het wegnemen van vragen.
Hetzelfde geldt voor het punt dat W. Anker aanbrengt.
De idee dat geld gestort wordt op een rekening die op naam van een natuurlijke persoon staat, terwijl het geld dan niet van die persoon zou zijn is vreemd en volgens mij ook formeel niet vol te houden.
Zoals ik eerder aangaf heb ik liever klare wijn (ook in juridische en formele zin), dan weet iedereen waar men aan toe is.
En conform de regels van de op dit forum zo gewaardeerde rechtstaat, is dan ook helder hoe een eventueel geschil aan de rechter voorgelegd kan worden.
Ik zag dat het tussen 100 en 200 euro kost. Ik stel me garant voor de tekorten tot een max van 100 euro per jaar. Voorlopig voor 2 jaar.
Tja, als je alles toetst aan je 'jarenlange ervaring' in plaats van aan de Schrift, dan is het best mogelijk dat je 'op doolgeraakte vroomheid' aanziet voor 'levende Kerk'.-DIA- schreef: ↑22 nov 2024, 01:51 Ik geloof niet dat een exclusieve boodschap hier zomaar kan. Daarvoor is de gereformeerde gezindte veel te ver uiteen gegroeid. Exclusief betitelen we in deze tijd vaker als eigenwijs, vastgeroest, of soms zelfs als 'op dool geraakte vroomheid'. Dat wordt vaak helemaal niet meer verstaan. Of wel? We ondergaan meer de 'evangelische invloed' dan we wellicht zelf merken. Dat is mijn jarenlange ervaring. Ik kan daarom, ook ziende op de tijdgeest, niet anders denken dan dat dit verder zal gaan.
Ik ben toch niet negatief over de levende Kerk, maar wel over wat we nu uiterlijk voor ogen zien gebeuren.
De vraag mag trouwens wel eens gesteld worden: Begrijpen we dit nog wel?
Eerlijk gezegd DIA, ik denk dat het publiek van een exclusief reformatorisch het vooral níet met elkaar kan vinden. Zo'n forum zal de kortste keren uiteenvallen. Daarnaast kan en mag je je zienswijze hier volledig delen. En dat word ook gewaardeerd, ook jouw mening.-DIA- schreef: ↑22 nov 2024, 01:51 Ik geloof niet dat een exclusieve boodschap hier zomaar kan. Daarvoor is de gereformeerde gezindte veel te ver uiteen gegroeid. Exclusief betitelen we in deze tijd vaker als eigenwijs, vastgeroest, of soms zelfs als 'op dool geraakte vroomheid'. Dat wordt vaak helemaal niet meer verstaan. Of wel? We ondergaan meer de 'evangelische invloed' dan we wellicht zelf merken. Dat is mijn jarenlange ervaring. Ik kan daarom, ook ziende op de tijdgeest, niet anders denken dan dat dit verder zal gaan.
Ik ben toch niet negatief over de levende Kerk, maar wel over wat we nu uiterlijk voor ogen zien gebeuren.
De vraag mag trouwens wel eens gesteld worden: Begrijpen we dit nog wel?