Het zingen op de gedeelde link vanuit dewoesteweg was inderdaad ook nog een stuk langzamer. Nu ben ik zelf niet zo bekend met OGGiN diensten, dus weer wat bijgeleerd. Een probleem vind ik het niet, maar ik ben wel heel erg blij dat ik niet dat tempo hoef te zingen. Voor mij is de grens in elk geval wel dat je een zin gewoon normaal in 1 adem uit moeten kunnen zingen.ejvl schreef:Tja, "veel" is ook subjectief, maar toch echt wel nog langzamer.Jantje schreef:Dat lijkt me inderdaad heel ongeloofwaardig. Op de Veluwe en in de GGiN zingen ze ook langzaam, maar dat zijn meestentijds grote gemeenten en dan gaat het toch altijd wel ietsje sneller.TSD schreef:
Nog veel langzamer dan dit? Meen je dat of overdrijf je nu?
Ik herinner mij eens geluisterd te hebben naar een zogenaamde oefening van dhr Kleen (via de computer), dat zingen daar ging in mijn ogen nog veel langzamer.
Maar laten we maar geen excessen gaan benoemen binnen onze kerken (dhr Kleen behoort hier niet toe in elk geval), een ieder moet het zelf weten als er maar geen terminologie als "bevindelijk" en dergelijken aan het zangtempo wordt gekoppeld maak ik er geen probleem van. Een mening heb ik wel overigens.
Het is belangrijker dat iedereen tijdens een samenkomst in elk geval hetzelfde tempo zingt