ik heb het tot nu toe (van te voren) spannend gevonden het huisbezoek in B, maar het is me altijd weer meegevallen en ik heb er vaak fijne gesprekken gevoerd met de ouderlingen en diakenen, en het zijn dezelfde als die bij jou komen LizOorspronkelijk gepost door Lizzy
Nou sorry maar dit ben ik niet met je eens. Het maakt wel degelijk uit wie er komen en hoe de personen zijn. Er moet ook een vertrouwensband zijn en die ontbreekt vaak denk.
De enge kerkenraad...?
Ja maar dat ligt misschien toch anders en ik heb steeds dezelfde, dan raak je uitgepraat. Jij kan nog over je gezin praten of de kinderen zitten erbij, maar wij zitten met z'n tweetjes en wie praat er???? hihiihOorspronkelijk gepost door Marinaik heb het tot nu toe (van te voren) spannend gevonden het huisbezoek in B, maar het is me altijd weer meegevallen en ik heb er vaak fijne gesprekken gevoerd met de ouderlingen en diakenen, en het zijn dezelfde als die bij jou komen LizOorspronkelijk gepost door Lizzy
Nou sorry maar dit ben ik niet met je eens. Het maakt wel degelijk uit wie er komen en hoe de personen zijn. Er moet ook een vertrouwensband zijn en die ontbreekt vaak denk.
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Ze gebruiken altijd een inleidend gesprek, dat doen ze bij jullie ook, dat is bedoeld om je op je gemak te stellen en henzelf ook, dus wat is het verschilOorspronkelijk gepost door LizzyJa maar dat ligt misschien toch anders en ik heb steeds dezelfde, dan raak je uitgepraat. Jij kan nog over je gezin praten of de kinderen zitten erbij, maar wij zitten met z'n tweetjes en wie praat er???? hihiihOorspronkelijk gepost door Marinaik heb het tot nu toe (van te voren) spannend gevonden het huisbezoek in B, maar het is me altijd weer meegevallen en ik heb er vaak fijne gesprekken gevoerd met de ouderlingen en diakenen, en het zijn dezelfde als die bij jou komen LizOorspronkelijk gepost door Lizzy
het zijn mensen, hou ze in ere a.u.b.
Nou ik heb het er niet over dat ik ze niet in ere houdt. Ik ervaar het anders dan jou. Fijn dat jij het positief ervaart.Oorspronkelijk gepost door MarinaZe gebruiken altijd een inleidend gesprek, dat doen ze bij jullie ook, dat is bedoeld om je op je gemak te stellen en henzelf ook, dus wat is het verschilOorspronkelijk gepost door LizzyJa maar dat ligt misschien toch anders en ik heb steeds dezelfde, dan raak je uitgepraat. Jij kan nog over je gezin praten of de kinderen zitten erbij, maar wij zitten met z'n tweetjes en wie praat er???? hihiihOorspronkelijk gepost door Marinaik heb het tot nu toe (van te voren) spannend gevonden het huisbezoek in B, maar het is me altijd weer meegevallen en ik heb er vaak fijne gesprekken gevoerd met de ouderlingen en diakenen, en het zijn dezelfde als die bij jou komen LizOorspronkelijk gepost door Lizzy
het zijn mensen, hou ze in ere a.u.b.
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

en toch maakt het, voor mij althans, verschil, als het met personen niet "klikt" vind ik het moeilijk om over 'mijn' geloof te praten, over 'het' geloof kan met ieder mens natuurlijkOorspronkelijk gepost door Miscanthusdat lijkt me een eerste vereiste. En als je God mag kennen lijkt me dat die ouderling er niet zo toe doet. Wat zal een nietig mens mij doen?Oorspronkelijk gepost door Marinamet iedereen in het algemeen.Oorspronkelijk gepost door MiscanthusMet God of met de ouderling?Oorspronkelijk gepost door Marina als het niet klikt wel ja
Als het met God niet "klikt", kan je dan wel over geloof praten?
tja er over, maar niet er uit
Maar niet alle kerkenraden denken dan zo.Oorspronkelijk gepost door Miscanthusdat lijkt me een eerste vereiste. En als je God mag kennen lijkt me dat die ouderling er niet zo toe doet. Wat zal een nietig mens mij doen?Oorspronkelijk gepost door Marinamet iedereen in het algemeen.Oorspronkelijk gepost door MiscanthusMet God of met de ouderling?Oorspronkelijk gepost door Marina als het niet klikt wel ja
Als het met God niet "klikt", kan je dan wel over geloof praten?
tja er over, maar niet er uit
Hier een zeer triest voorbeeld.
Een man is getrouwd heeft kinderen en zelfs al kleinkinderen. Heeft een relatie met een andere vrouw. Gaat er op een dag vandoor en zegt tegen zijn vrouw (waar hij mee getrouwd is) ik hou niet meer van jou ik heb een ander. Zijn helemaal in tranen en overstuur naar buiten gerend. Die vrouw heeft tegen hem gezegd: Je mag terug komen. Hij heeft zich bedacht en is tot inkeer gekomen. Na een aantal maanden vraagt hij schuldbelijdenis aan bij de kerkenraad. Wat krijg die man te horen?: kom over een paar jaar maar weer terug, het is nu nog toch vroeg om schuldbelijdenis te doen.
Tja.....sommigen vinden het heerlijk om machtswellustelingetje te spelen........tenminste.....daar lijkt het in Lassie's voorbeeld wel op.Lassie schreef:Hier een zeer triest voorbeeld.
Een man is getrouwd heeft kinderen en zelfs al kleinkinderen. Heeft een relatie met een andere vrouw. Gaat er op een dag vandoor en zegt tegen zijn vrouw (waar hij mee getrouwd is) ik hou niet meer van jou ik heb een ander. Zijn helemaal in tranen en overstuur naar buiten gerend. Die vrouw heeft tegen hem gezegd: Je mag terug komen. Hij heeft zich bedacht en is tot inkeer gekomen. Na een aantal maanden vraagt hij schuldbelijdenis aan bij de kerkenraad. Wat krijg die man te horen?: kom over een paar jaar maar weer terug, het is nu nog toch vroeg om schuldbelijdenis te doen.