Om op je laatste vraag in te gaan: nee, die regels zijn er niet. Zie het document met de forumregels.-DIA- schreef:Dan zou ik dat graag ook uitgebreid willen doen. In een paar woorden en zonder voorbeelden lukt me dat niet. De vraag dus weer: Of het wijs is, of zo de gereformeerdeCuratorium schreef:Wie stelt moet bewijzen. Je kan niet allerlei zaken op een vage manier plaatsen op het internet, zonder ze uit te leggen en te benoemen.-DIA- schreef:Het is de vraag of het wijs is. Willen we dit, of moeten we dit op de spits drijven? Ik denk dat u wel enigszins aanvoelt dat dit in feite niet bevorderlijk is om dit rechtuit te
benoemen. Het zou weer tot verkeerde conclusies kunnen leiden en van het een kan dan weer het ander komen.
Iedereen voelt wel aan wart hier tussen ligt. Dat te benoemen zou kunnen, maar ik
denk dat het beter om het maar niet te doen. Beseffende tegelijk dat sommigen onder ons hier weer vragen bij hebben. Maar ik denk toch om het niet op de spits te drijven.
Ik geloof zeker, dat er verschillende mensen op dit forum best wel aanvoelen hoe en wat . Laat hen voor zichzelf bedenken. Mocht men het echt niet begrijpen dan is er nog altijd een mogelijkheid om een pb te sturen.
gezindte niet verder uiteenvalt. De deling ligt er wel, en ik denk ook dat die wel eens meer openbaar zal komen, naarmate het einde aller dingen nadert.
Toch denk ik dat we allereerst bij onszelf moeten blijven: Mijn ziel, doorziet gij uw lot? Hoe zult gij rechtvaardig verschijnen voor God? In ieder lijkt me dat er hier vaak geen geestelijk eenheid en herkenning is. Het is een zeer complexe zaak geworden, verschillende Bijbelvertalingen die eerst geen punt waren, splijten nu groepen in de gereformeerde gezindte. Dat is slechts een uiterlijk punt. Maar dat zegt wel iets, als men
let op wie daar voor is en wie daarin niet mee kan.
P.S. Opmerking: Zijn er geen regels op dit forum hoe men de Naam Gods spelt? Ik zie
meer dat er een modernere spelling wordt gebruikt, analoog aan de NBG vertaling van 1951. Ik meen dat we ons altijd voor hebben gewacht om de Naam anders te spellen.
Ik zie verder niet helemaal wat je reactie te maken heeft met de vraag die je gesteld is. Wat je zegt is vast wel waar, maar je gaat nog niet in op het onderwerp. Dat is wel gebruikelijk op een discussieforum.