Het spotje is enkel bedoeld voor de reclame op de tv.Mara schreef:Kan het wat jou betreft ook in de bios, vlak voor de hoofdfilm?Bona Fide schreef:Vraag vooraf: is elk medium geschikt om 'reclame voor de kerk' te maken (vraag ik me af vóórdat we kennis hebben kunnen nemen van in dit geval een TV-spot)?
Maar het idee is niet onaardig.
125 keer kan het tegen gekomen worden, mits je een tv hebt, en de tv aan hebt staan op dat moment.
Waar maken we ons nu zo druk om, wat hebben wij nu hierin te verliezen?
De Reformatorische Christen is dacht ik niet in de eerste plaats de doelgroep van dit spotje?
We zijn zo goed om op bijzaken dit spotje op voorhand al te (be)*(voor) oordelen.
Verbeter de wereld en begin bij jezelf zou ik willen voorstellen.
Gelukkig komt Eilander als enigste met een alternatief, een folder verspreiden met een uitnodiging om de kerstdienst bij te wonen. Helemaal super!
Kijk eens wat je zelf doet met de opdracht van de Heere Jezus, gaat heen en verkondigt het evangelie
De Heere Jezus trok van dorp naar dorp, van stad naar stad en verkondigde het Evangelie en riep de mensen op. Bekeerd u!
We leven nu in een tijd van moderne media en mediums, je kan dit zien als verwerpelijk, maar je kan ook positief hiervan als christen gebruik van maken. Je kan er vele mensen mee bereiken.
Dat gaat de PKN nu doen.
Prima.
Hoe staan wij persoonlijk tegenover de Heere God?
We willen zo graag voor Hem zo te lezen alles oplossen en in eigen hand houden.
Laten we nu juist het overgeven aan de Heere God in gebed. Het gebed en de kracht hiervan, mag hierin zeker niet onderschat worden.
Dat we gaan vragen in het gebed tot de Heere God, Heere wilt U zo u het wilt laten geschieden, dit werk zegenen van de PKN, en dat Uw woord in de harten van al die mensen die deze tv spot zien van de PKN, ergens geraakt mogen worden in hun harten en wilt U het naar Uw wil alleen bewerkstelligen, dat het zaad wat gezaaid wordt, mag kiemen en vrucht dragen zo U dit wilt, zal het geschieden. Amen.
En laten we ook bidden voor de folder uitnodigingen van de gemeente van Eilander, hetzelfde gebed. Een zegen hierover vragen aan de Heere God, en het in vertrouwen dan los kunnen laten en overgeven aan Hem
En laten we eens kijken binnen onze eigen gemeente op welke manier we kunnen bijdragen, of zelf in de eigen omgeving divers en hiervoor in gebed gaan naar den Heere God.
MoesTuin