Social media fear

Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17514
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Social media fear

Bericht door huisman »

Luther schreef:Facebook is geen flutmedium.
Laatst weer een artikel gezien over het verdienmodel van facebook. Schrikbarend welke gegevens van gebruikers van facebook gedeeld worden met de commercie.

Ik verbaas mij over een maatschappij die zijn mond vol heeft over privacy die niet geschonden mag worden en daarna massaal op de grootste privacyschender aller tijden(want dat is facebook) gaat facebooken
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Social media fear

Bericht door Mara »

Ik las een bericht van een mevrouw die een foto van haar dochtertje op FB had geplaatst en kort daarna zag ze die foto overal opduiken.
Iemand kan daar dus zo mee aan de haal, afschuwelijk.
De tip was om er een watermerk overheen te "plakken". Geen idee hoe je dat zou moeten doen, maar het schijnt dus te kunnen.
Vriend van mijn zoon is onlangs getrouwd en gisteren liet hij zijn trouwalbum zien op FB. Alleen vrienden kunnen daar bij, maar
het staat toch ergens, in the cloud, voor eeuwig?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Pimpelmees
Berichten: 691
Lid geworden op: 30 sep 2014, 13:27

Re: Social media fear

Bericht door Pimpelmees »

huisman schreef:
Luther schreef:Facebook is geen flutmedium.
Laatst weer een artikel gezien over het verdienmodel van facebook. Schrikbarend welke gegevens van gebruikers van facebook gedeeld worden met de commercie.

Ik verbaas mij over een maatschappij die zijn mond vol heeft over privacy die niet geschonden mag worden en daarna massaal op de grootste privacyschender aller tijden(want dat is facebook) gaat facebooken
Daar verbaas ik mij ook over huisman. En in wezen verbaas ik mij dan ook over mijzelf want ik gebruik Whatsapp en daar wordt ook heel wat verzameld, als ik het wel heb. Maar toch blijf ik Whatsapp gebruiken. Onbegrijpelijk.
DDD
Berichten: 28943
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Social media fear

Bericht door DDD »

Ga dan over op Telegram. Nog gratis ook.
Pimpelmees
Berichten: 691
Lid geworden op: 30 sep 2014, 13:27

Re: Social media fear

Bericht door Pimpelmees »

DDD schreef:Ga dan over op Telegram. Nog gratis ook.
Dank voor de tip. Inderdaad privacy-vriendelijk. Nu nog even mijn familie en vrienden overtuigen dat zij ook Telegram moeten downloaden.
Wim Anker
Berichten: 3955
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Social media fear

Bericht door Wim Anker »

huisman schreef:
Luther schreef:Facebook is geen flutmedium.
Laatst weer een artikel gezien over het verdienmodel van facebook. Schrikbarend welke gegevens van gebruikers van facebook gedeeld worden met de commercie.

Ik verbaas mij over een maatschappij die zijn mond vol heeft over privacy die niet geschonden mag worden en daarna massaal op de grootste privacyschender aller tijden(want dat is facebook) gaat facebooken
Er is toestemming gegeven, dus van "schending" door facebook is geen sprake.
Wim Anker
Berichten: 3955
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Social media fear

Bericht door Wim Anker »

DDD schreef:Ga dan over op Telegram. Nog gratis ook.
Gratis en ook geen gegevens verzamelen is natuurlijk een broodje aap verhaal.
Wim Anker
Berichten: 3955
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Social media fear

Bericht door Wim Anker »

Mara schreef:Ik las een bericht van een mevrouw die een foto van haar dochtertje op FB had geplaatst en kort daarna zag ze die foto overal opduiken.
Iemand kan daar dus zo mee aan de haal, afschuwelijk.
De tip was om er een watermerk overheen te "plakken". Geen idee hoe je dat zou moeten doen, maar het schijnt dus te kunnen.
Er is een app voor (van de overheid). Vooral gebruiken voor legitimatie kopieën. Andere programma's zullen het ook wel kunnen.
Mara schreef:vriend van mijn zoon is onlangs getrouwd en gisteren liet hij zijn trouwalbum zien op FB. Alleen vrienden kunnen daar bij, maar
het staat toch ergens, in the cloud, voor eeuwig?
Nee, niet voor eeuwig. Data blijft niet altijd, gegevens verliezen ook hun waarde.
Laatst gewijzigd door Wim Anker op 08 jan 2015, 16:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Social media fear

Bericht door Mara »

Wim Anker schreef: Nee, niet voor eeuwig.
Sorry, ik bedoelde het niet zo.
Maar wel zo lang internet zal bestaan.
Laatst gewijzigd door Mara op 08 jan 2015, 16:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
DDD
Berichten: 28943
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Social media fear

Bericht door DDD »

Wim Anker schreef:
DDD schreef:Ga dan over op Telegram. Nog gratis ook.
Gratis en ook geen gegevens verzamelen is natuurlijk een broodje aap verhaal.
Dat kan. Maar deskundigen bevelen het aan, en advertenties leveren ook geld op.
ejvl
Berichten: 5766
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Social media fear

Bericht door ejvl »

Mara schreef:
Wim Anker schreef: Nee, niet voor eeuwig.
Sorry, ik bedoelde het niet zo.
Maar wel zo lang internet zal bestaan.
Zo lang het interessant is en het geld kan opleveren wel ja.
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: Social media fear

Bericht door freek »

Luther schreef:Facebook is geen flutmedium.
Toch ben ik ermee gestopt en heb m'n account geheel verwijderd. (RF is voor mij het afkickcentrum....:) )
Hoe vaak ben je al gestopt en weer begonnen?
dennis
Berichten: 1667
Lid geworden op: 01 mar 2011, 14:09

Re: Social media fear

Bericht door dennis »

Posthoorn schreef:
dennis schreef:Uitleg: treinen hebben een veel en veel kleinere impact op ons. Ze veranderen ons leven niet dramatisch. Social media kunnen dat wel doen (en doen dat ook bij heel veel mensen.) Dus daarom vind ik de vergelijking bijzonder zwak.
Toen de stoommachine ontdekt is, heeft dat een geweldige impact op de maatschappij gehad! Bovendien gaat het om het principe.
Elke revolutie heeft een enorme impact, maar dat wil niet zeggen dat die impact altijd dezelfde is. Natuurlijk was de komst van de trein revolutionair, maar voor heel veel mensen veranderde er daardoor echt niet zoveel. Nu verandert voor heel veel mensen wel heel veel. Het is toch logisch dat nieuwe ontwikkelingen die een groot deel van onze tijd opslokken, veel meer invloed hebben.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Social media fear

Bericht door Luther »

freek schreef:
Luther schreef:Facebook is geen flutmedium.
Toch ben ik ermee gestopt en heb m'n account geheel verwijderd. (RF is voor mij het afkickcentrum....:) )
Hoe vaak ben je al gestopt en weer begonnen?
Eén keer eerder lang gestopt. Nu kan ik niet meer beginnen; destijds had ik mijn account gedeactiveerd; nu heb ik 'm geheel verwijderd. Als ik weer wil beginnen, zal ik een gans nieuwe moeten aanmaken.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Vagari
Berichten: 657
Lid geworden op: 15 aug 2014, 22:12

Re: Social media fear

Bericht door Vagari »

Luther schreef:
freek schreef:
Luther schreef:Facebook is geen flutmedium.
Toch ben ik ermee gestopt en heb m'n account geheel verwijderd. (RF is voor mij het afkickcentrum....:) )
Hoe vaak ben je al gestopt en weer begonnen?
Eén keer eerder lang gestopt. Nu kan ik niet meer beginnen; destijds had ik mijn account gedeactiveerd; nu heb ik 'm geheel verwijderd. Als ik weer wil beginnen, zal ik een gans nieuwe moeten aanmaken.
Maar dat is bijna onmogelijk! Hoe verwijder je een facebookprofiel helemaal?

Ik heb al mijn afbeeldingen en informatie verwijderd en mijn account gedeactiveerd.
Nu ben ik nogsteeds heel hard mijn wachtwoord aan het vergeten. ;)
Plaats reactie