Open internet: censuur
- ndonselaar
- Contacteer:
Het is de fout van de kerken zelf dat tweederde van de leden die internet hebben open internet hebben! Jaren geleden nog in het goede oude 12k2 modems toen filternet nog de enigste was werd deze afgeraden omdat de EO erachterzat. Toen is het al begonnen. Later was RD net maar een hachelijke zaak economisch niet haalbaar zoals later is gebleken dus namen de mensen open internet. Waarom hebben de kerken toen geen deal gemaak hadden ze veel problemen nu kunnen voorkomen.
Bovendien ik kan op mijn werk meer danthuis dus als ik kwaad wil ben ik hier beter af.
Verder waar ligt de grens komen zometeen de mobieltjes aan de beurt? Ook hier al veel mogelijk en mobieltjes niet altijd noodzakelijk dus ook die maar voor huishoudelijk gebruik afschaffen?
wanneer komt het moment dat kerken samen met hun leden eens gaan kijken hoe ze het samen op kunnen lossen ipv altijd maar van bovenaf met ambtelijk gezag te dreigen. dit heeft een enorme erosie tot gevolg mbt het gezag.
Bovendien ik kan op mijn werk meer danthuis dus als ik kwaad wil ben ik hier beter af.
Verder waar ligt de grens komen zometeen de mobieltjes aan de beurt? Ook hier al veel mogelijk en mobieltjes niet altijd noodzakelijk dus ook die maar voor huishoudelijk gebruik afschaffen?
wanneer komt het moment dat kerken samen met hun leden eens gaan kijken hoe ze het samen op kunnen lossen ipv altijd maar van bovenaf met ambtelijk gezag te dreigen. dit heeft een enorme erosie tot gevolg mbt het gezag.
Met vriendelijke groet, Egbert.
Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15
ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15
ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Dan ben je dus (in H'veld) zowieso strafbaar:Oorspronkelijk gepost door Egbert
"Het behoeft daarom in dit licht, niemand te verwonderen dat uw kerken- raad eigenlijk als vanzelfsprekend besloten heeft dat bij leidinggevenden of bestuursleden van welke vereniging in de gemeente, of in welke functie in de gemeente dan ook, op geen enkele wijze bezit en gebruik van open internet thuis of op de zaak of voor studie, getolereerd kan worden. "
Ga je werkgever dus maar zeggen dat ze de internet verbinding moeten afsluiten op jouw pc of gefilterd internet er op moeten zetten.
zou dat niet een foutje zijn? Misschien bedoelen ze dat als je zelf de baas bent je dit moet doen.Oorspronkelijk gepost door PimDan ben je dus (in H'veld) zowieso strafbaar:Oorspronkelijk gepost door Egbert
"Het behoeft daarom in dit licht, niemand te verwonderen dat uw kerken- raad eigenlijk als vanzelfsprekend besloten heeft dat bij leidinggevenden of bestuursleden van welke vereniging in de gemeente, of in welke functie in de gemeente dan ook, op geen enkele wijze bezit en gebruik van open internet thuis of op de zaak of voor studie, getolereerd kan worden. "
Ga je werkgever dus maar zeggen dat ze de internet verbinding moeten afsluiten op jouw pc of gefilterd internet er op moeten zetten.
Maar goed, het zou best kunnen. Wat mij betreft slaan ze daar in HG volledig door.
Ik hoop niet dat er bij ons binnenkort ook zoiets in de kerbode staat.
Ik vind dat egbert in zijn laatste posting de spijker op zijn kop slaat.
[Aangepast op 9/5/05 door jacob]
We hebben net herdacht dat we 60 jaar geleden van de duitsers zijn bevrijd. Die legden ons ook allerlei zaken op. Zus mocht niet en zo werd bestraft.
Wellicht zijn ze in HG ook aan een bevrijding toe. Paulus schreef aan de Galaten dat ze betoverd waren. Zou hij nu hetzelfde aan HG schrijven? Ik denk van wel.
[Aangepast op 9/5/05 door Lecram]
Wellicht zijn ze in HG ook aan een bevrijding toe. Paulus schreef aan de Galaten dat ze betoverd waren. Zou hij nu hetzelfde aan HG schrijven? Ik denk van wel.
[Aangepast op 9/5/05 door Lecram]
De verwijzing naar Judas 2 vind ik knap
. Wat mij eigenlijk echt liet schrikken is de toon van dit bericht. Er wordt haast van uit gegaan dat de kerkleden smoezen zullen gaan verzinnen en daarom wordt er van te voren al met sommige smoezen afgerekend. Is dit echt zo nodig? Het komt voor mij echt over alsof de kerkenraad hier een wetshandhaver is.

"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
In de belijdenisvragen staat iets dat je je moet onderwerpen aan de tucht 'indien gij u kwaamt te ontgaan'. Nu wordt eigenlijk iets verboden waarvan de kerkenraad helemaal niet weet of iemand zich 'komt te ontgaan'.
Hoe zit de kerkenraad daar eigenlijk in elkaar? Als de gemddelde leeftijd 70+ is willen er wel eens vreemde maatregelen genomen worden.
Hoe zit de kerkenraad daar eigenlijk in elkaar? Als de gemddelde leeftijd 70+ is willen er wel eens vreemde maatregelen genomen worden.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
O, er staat niks over internetgebruik in bibliotheken en internetcafe's. :stuOorspronkelijk gepost door PimDan ben je dus (in H'veld) zowieso strafbaar:Oorspronkelijk gepost door Egbert
Dus als je geen open internet hebt, dan kun je wel naar een plek gaan waar dat wel voorhanden is.
Niet dat ik mensen nu op bepaalde gedachten wil brengen, maar ik wil wel opmerken dat dit soort regelgeving gewoonweg niet te handhaven is. Men kan beter mensen verantwoordelijkheid bijbrengen dan overal slagbomen te plaatsen.
Inderdaad! De zonde welt op uit het hart. Zorg dan dat het probleem bij die bron wordt aangepakt.Oorspronkelijk gepost door elbert
Men kan beter mensen verantwoordelijkheid bijbrengen dan overal slagbomen te plaatsen.
Is het zo dat als overal filters geplaatst worden, men dan niet meer kan zondigen? In dat geval: met z'n allen naar het klooster.
[Aangepast op 9/5/05 door wim]
Pcies.Oorspronkelijk gepost door elbertO, er staat niks over internetgebruik in bibliotheken en internetcafe's. :stuOorspronkelijk gepost door PimDan ben je dus (in H'veld) zowieso strafbaar:Oorspronkelijk gepost door Egbert
Dus als je geen open internet hebt, dan kun je wel naar een plek gaan waar dat wel voorhanden is.
Niet dat ik mensen nu op bepaalde gedachten wil brengen, maar ik wil wel opmerken dat dit soort regelgeving gewoonweg niet te handhaven is. Men kan beter mensen verantwoordelijkheid bijbrengen dan overal slagbomen te plaatsen.
Ze willen allemaal veel te veel denken voor andere mensen. Met een abonnement op de Openbare Bibliotheek kun je ook heel veel ongefilterd binnenhalen. Dat kan veel schadelijker zijn dan plaatjes van blote juffrouwen. En 'geweld'-plaatjes. Soms vind ik de (kinder)bijbel (van Vreugdenhil) ook wel eens een beetje teveel geweld bevatten.
--------------
2010Oorspronkelijk gepost door wimInderdaad! De zonde welt op uit het hart. Zorg dan dat het probleem bij die bron wordt aangepakt.Oorspronkelijk gepost door elbert
Men kan beter mensen verantwoordelijkheid bijbrengen dan overal slagbomen te plaatsen.
Is het zo dat als overal filters geplaatst worden, men dan niet meer kan zondigen? In dat geval: met z'n allen naar het klooster.
[Aangepast op 9/5/05 door wim]
De gg van HG heeft voor haar leden zgn censu maskers aangeschaft. Deze maskers zijn zo ingenieus dat ze zondige zaken kunnen herkennen en weg kunnen filteren.
De gg vind dat de techniek al zo goed is ontwikkelt dat iedereen in de gemeente wordt verplicht om dit masker te dragen. Word dit masker niet gedragen dan zal dit censurabel worden gesteld. De kerkeraad roept de gemeente op om zich te onderwerpen aan haar gezag. Zo erg is het toch niet om met het 3 kilo wegende apparaat op je hoofd te lopen.
Kortom waar is het einde van de betutteling?
Laten we het een niet tegen het ander gaan uitspelen. Er staat gewoon een hele boel ranzigheid op internet en die krijg je heel wat makkelijker (en minder goed controleerbaar) in huis dan via een bibliotheek e.d.
Vooral mensen met gezinnen dienen m.i. gewoon gefilterd internet te nemen. Náást een (media)opvoeding waarin (de vrijheid in) Christus centraal staat. Het een sluit het ander niet uit.
Hiermee zeg ik dus niet dat ik achter het stuk sta, maar de discussie moet m.i. zuiver blijven. We hebben namelijk het gevaar en we hebben de maatregelen en hoe daar als kerkenraad mee om te gaan.
Vooral mensen met gezinnen dienen m.i. gewoon gefilterd internet te nemen. Náást een (media)opvoeding waarin (de vrijheid in) Christus centraal staat. Het een sluit het ander niet uit.
Hiermee zeg ik dus niet dat ik achter het stuk sta, maar de discussie moet m.i. zuiver blijven. We hebben namelijk het gevaar en we hebben de maatregelen en hoe daar als kerkenraad mee om te gaan.