Ik heb dat voor de zekerheid nog even aan m'n wederhelft gevraagd, en ook dat zei hij in die preek. Dat was voor ons het verrassende.Jongere schreef: Ik geloof van harte dat de preek van ds. Roos mooi was, maar hij spreekt dan wel over de 'oproep die tot allen komt' en zal ervoor waken datzelfde te zeggen rond het aanbod van de genade dat tot allen komt. Die verschillen zijn echt nog wel levend. Maar daar zouden we nu net mee moeten leren leven.
Oproepen aan GG en GGiN
Re: Oproepen aan GG en GGiN
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Ok, dat verrast me dan inderdaad ook wel positief.vlinder schreef:Ik heb dat voor de zekerheid nog even aan m'n wederhelft gevraagd, en ook dat zei hij in die preek. Dat was voor ons het verrassende.Jongere schreef: Ik geloof van harte dat de preek van ds. Roos mooi was, maar hij spreekt dan wel over de 'oproep die tot allen komt' en zal ervoor waken datzelfde te zeggen rond het aanbod van de genade dat tot allen komt. Die verschillen zijn echt nog wel levend. Maar daar zouden we nu net mee moeten leren leven.
Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom het idee om de Tehologiesche Scholen in elkaar te voegen, onhaalbaar zou zijn.
Vanuit praktisch oogpunt moet dat snel geregeld kunnen worden. De argumenten werden in een ingezonden brief keurig op een rijtje gezet. Voor heel veel vakken (het zijn er zo'n 25) maakt het echt niet uit of een GG'er dat doceert, of een GGIN'er.
Vanuit praktisch oogpunt moet dat snel geregeld kunnen worden. De argumenten werden in een ingezonden brief keurig op een rijtje gezet. Voor heel veel vakken (het zijn er zo'n 25) maakt het echt niet uit of een GG'er dat doceert, of een GGIN'er.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
- FlyingEagle
Bij de GGIN zal het toch wel anders aan toe gaan dan in bij de GG, een student bij de GG is pas na 4 jaar ds en een student bij de GGIN na 2 jaar. Lijkt me toch een probleemLuther schreef:Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom het idee om de Tehologiesche Scholen in elkaar te voegen, onhaalbaar zou zijn.
Ik vind het geen gek voorstel. De ggined student kan toch in overleg de interessante colleges volgen die in Rotterdam gegeven worden. Vakken als Bijbelwetenschap, Ethiek, Kerkgeschiedenis ( tot 1900). Kunnen prima samen bestudeerd worden lijkt me zo. Lijkt me dwaas van ggin om niet bij hun broeders van de kennis profiteren die ze zelf minder in huis hebben.
- FlyingEagle
Ik ben op zich ook wel voor meer samenwerking (zeker in breder verband) maar ik zie het gewoon niet gebeuren
Leuke reactie icm je onderschriftFlyingEagle schreef:Ik ben op zich ook wel voor meer samenwerking (zeker in breder verband) maar ik zie het gewoon niet gebeuren

Ds. Roos is toch niet 'van zijn geloof gevallen? :-)vlinder schreef:Ik heb dat voor de zekerheid nog even aan m'n wederhelft gevraagd, en ook dat zei hij in die preek. Dat was voor ons het verrassende.Jongere schreef: Ik geloof van harte dat de preek van ds. Roos mooi was, maar hij spreekt dan wel over de 'oproep die tot allen komt' en zal ervoor waken datzelfde te zeggen rond het aanbod van de genade dat tot allen komt. Die verschillen zijn echt nog wel levend. Maar daar zouden we nu net mee moeten leren leven.
GGiN is drie jaar, sinds een paar jaar.FlyingEagle schreef:Bij de GGIN zal het toch wel anders aan toe gaan dan in bij de GG, een student bij de GG is pas na 4 jaar ds en een student bij de GGIN na 2 jaar. Lijkt me toch een probleemLuther schreef:Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom het idee om de Tehologiesche Scholen in elkaar te voegen, onhaalbaar zou zijn.
- FlyingEagle
ok, weer wat geleerd. Maakt mijn argument minder valideAnker schreef:GGiN is drie jaar, sinds een paar jaar.FlyingEagle schreef:Bij de GGIN zal het toch wel anders aan toe gaan dan in bij de GG, een student bij de GG is pas na 4 jaar ds en een student bij de GGIN na 2 jaar. Lijkt me toch een probleemLuther schreef:Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom het idee om de Tehologiesche Scholen in elkaar te voegen, onhaalbaar zou zijn.
- FlyingEagle
inderdaad. zag het ook nadat ik het gepost had.Chrisje72 schreef:Leuke reactie icm je onderschriftFlyingEagle schreef:Ik ben op zich ook wel voor meer samenwerking (zeker in breder verband) maar ik zie het gewoon niet gebeuren

- aboricultura
Ik denk dat er in GGiN net zo veel kennis zit dan in de GG en zeker net zo veel ervaring.sunlover schreef:Ik vind het geen gek voorstel. De ggined student kan toch in overleg de interessante colleges volgen die in Rotterdam gegeven worden. Vakken als Bijbelwetenschap, Ethiek, Kerkgeschiedenis ( tot 1900). Kunnen prima samen bestudeerd worden lijkt me zo. Lijkt me dwaas van ggin om niet bij hun broeders van de kennis profiteren die ze zelf minder in huis hebben.
Ik weet niet precies wat deze dominees voor hun predikantschap geaan hebben maar het zijn volgens mij geen domme jongens.
Toch ben ik het er wel mee eens ze prima kunnen samenwerken betreft de studie.
heb dan de waarheid en de vrede lief
Beide predikantopleidingen zouden misschien zich eens kunnen bezinnen op 'Apeldoorn'.
- FlyingEagle
Rotterdam is nog niet heel lang geleden verbouwd....
Als je dit bedoelt als argument tegen de suggestie van Mister, is het wel een heel slécht argumentFlyingEagle schreef:Rotterdam is nog niet heel lang geleden verbouwd....