Zoekfunctie aanklikken: http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... oorstellenIreneüs van Lyon schreef:Lijkt me een goed plan! Ik kon alleen geen voorstel topic vinden..Mara schreef:Ps, het zou heel fijn zijn als je je zou willen voorstellen.Ireneüs van Lyon schreef:Ik las dit stukje over het gebruik van de stem, lijkt me van belang om in het oog te houden als predikant.
"Als wij woorden uitspreken, brengen we daarmee ook gevoelens over en willen we, dat een boodschap zo en zo wordt begrepen. De stemtaal heeft te maken met intonatie, toonhoogte, geluidssterkte, duidelijkheid van de uitspraak, stemkwaliteit, de snelheid waarmee we spreken, het ritme en de melodieusheid van het stemgeluid. Vooral de intonatie is belangrijk. Soms kan een boodschap alleen al door de manier van spreken verkeerd begrepen worden. Met het oog op dit alles is het aan te bevelen, dat predikanten een uitgesproken preek via een geluidsopname nog eens terughoren en met collega’s bespreken onder leiding van een logopedist(e)."
Ps. ik post voor het eerst hier op refoforum!
Hoe kom je zo op RF terecht, wat wil je ons vertellen?
Geen ervaren forummer?