Ongewoon voorval tijdens kerkdienst

parel

Re: Ongewoon voorval tijdens kerkdienst

Bericht door parel »

Ooit was er een JV van een zustergemeente bij ons te gast, zij waren bij ons als kamp en kregen natuurlijk in de kerk een gereserveerde plek. Laten zij daar nu door de bank zakken... :haha
Ik ben het licht der wereld; die Mij volgt, zal in de duisternis niet wandelen, maar zal het licht des levens hebben. (Joh 8:12b)
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

parel schreef:Ooit was er een JV van een zustergemeente bij ons te gast, zij waren bij ons als kamp en kregen natuurlijk in de kerk een gereserveerde plek. Laten zij daar nu door de bank zakken... :haha
kwamen zeker uit een zware gemeente :huhu
~~Soli Deo Gloria~~
parel

Bericht door parel »

Hendrikus schreef:
parel schreef:Ooit was er een JV van een zustergemeente bij ons te gast, zij waren bij ons als kamp en kregen natuurlijk in de kerk een gereserveerde plek. Laten zij daar nu door de bank zakken... :haha
kwamen zeker uit een zware gemeente :huhu
Haha. Zelfde als wij hè. Zware refo's
Ik ben het licht der wereld; die Mij volgt, zal in de duisternis niet wandelen, maar zal het licht des levens hebben. (Joh 8:12b)
Eppo Gremdaat

Bericht door Eppo Gremdaat »

Nog even over die Dominee Prinsen die uiteindelijk (vèèl te laat) op de kansel verscheen.
En zijn excuus: `Gemeente, we zingen psalm 3 vers 3: `Ik lag en sliep gerust....`

(maar we dwalen af naar de zeer sterke verhalen)
parel

Bericht door parel »

Eppo Gremdaat schreef:Nog even over die Dominee Prinsen die uiteindelijk (vèèl te laat) op de kansel verscheen.
En zijn excuus: `Gemeente, we zingen psalm 3 vers 3: `Ik lag en sliep gerust....`

Off topic:

Dat verhaal ken ik van een jongen die zich verslapen had en de leraar vroeg: "vanwaar Gehazi", hij antwoordde met: ik lag en sliep gerust"

Of de vader die zijn zoon voor de zondagse kerkdienst uit bed sleurde met de woorden: "ik ben verblijd, wanneer men mij, Godvructig opwekt" en zijn zoon antwoordde met "wat vreed' en aangename rust"

:haha
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

parel schreef:
Eppo Gremdaat schreef:Nog even over die Dominee Prinsen die uiteindelijk (vèèl te laat) op de kansel verscheen.

Off topic:

Dat verhaal ken ik van een jongen die zich verslapen had en de leraar vroeg: "vanwaar Gehazi", hij antwoordde met: ik lag en sliep gerust"

Of de vader die zijn zoon voor de zondagse kerkdienst uit bed sleurde met de woorden: "ik ben verblijd, wanneer men mij, Godvructig opwekt" en zijn zoon antwoordde met "wat vreed' en aangename rust"

:haha
Of die in een kamer met "fors gezette" broeders kwam "Zij maken van hun buik hun God"
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Auto

Bericht door Auto »

Of deurbel gaat, deur gaat open en de 2 ouderlingen stappen grijnzend binnen ......... deurbel speelde oh when the saints are coming in ......
Mara

Bericht door Mara »

Auto schreef:Of deurbel gaat, deur gaat open en de 2 ouderlingen stappen grijnzend binnen ......... deurbel speelde oh when the saints are coming in ......
Het topic is: tijdens kerkdienst en niet tijdens huisbezoek :huhu
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Auto

Bericht door Auto »

Mara schreef:
Auto schreef:Of deurbel gaat, deur gaat open en de 2 ouderlingen stappen grijnzend binnen ......... deurbel speelde oh when the saints are coming in ......
Ach ja, topic is toch al weer lang ontspoord ;)
Mara

Bericht door Mara »

Auto schreef:
Mara schreef:
Ach ja, topic is toch al weer lang ontspoord ;)
Dat was te verwachten, dikke duimen he :haha
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Marco

Bericht door Marco »

OK. Oudejaarsavond 19-zoveel, Kandelaar, Amersfoort. Kerkzaal is op de eerste verdieping, brede trap naar boven. Halverwege de preek: harde knal. Een rotje op een stenen trap, gegooid door 'tuig' uit de buurt, maakt een hoop lawaai. Er sliep toen zéker niemand meer.

Moet zeggen: het was wel een goeie grap... :?
vlinder

Bericht door vlinder »

Een dominee in Barneveld (ds. Fraanje of ds. Koster) had een recalcitrante zoon die zijn haar lang liet groeien. In een nacht knipte de dominee er een aantal lokken af zodat zijn zoon gedwongen werd om zijn haar af te knippen, De zondag erop maakte de dominee zich klaar voor de kerk en stapte in zijn pantalon, maar ook hier was intussen een pijp af geknipt.

(Hoewel ik nu een anekdote plaats voelt dit topic voor mij toch wat vreemd...)
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
jakobmarin

Bericht door jakobmarin »

vlinder schreef:Een dominee in Barneveld (ds. Fraanje of ds. Koster) had een recalcitrante zoon die zijn haar lang liet groeien. In een nacht knipte de dominee er een aantal lokken af zodat zijn zoon gedwongen werd om zijn haar af te knippen, De zondag erop maakte de dominee zich klaar voor de kerk en stapte in zijn pantalon, maar ook hier was intussen een pijp af geknipt.
geweldige grap! :super
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

vlinder schreef:Een dominee in Barneveld (ds. Fraanje of ds. Koster) had een recalcitrante zoon die zijn haar lang liet groeien. In een nacht knipte de dominee er een aantal lokken af zodat zijn zoon gedwongen werd om zijn haar af te knippen, De zondag erop maakte de dominee zich klaar voor de kerk en stapte in zijn pantalon, maar ook hier was intussen een pijp af geknipt.

De zonen van ds. Koster gedragen zich thans zeker wel voorbeeldig.
Hun uitgeverij is de meest betrouwbare voor de rechterflank uit onze gezindte...
Andere uitgeverijen maken makkelijker een slippertje, hoewel er toch ook boeken
van de Gbr. Koster zijn die ik toch maar liever laat voor wat ze zijn.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
vlinder

Bericht door vlinder »

-DIA- schreef:

De zonen van ds. Koster gedragen zich thans zeker wel voorbeeldig.
Hun uitgeverij is de meest betrouwbare voor de rechterflank uit onze gezindte...
Andere uitgeverijen maken makkelijker een slippertje, hoewel er toch ook boeken
van de Gbr. Koster zijn die ik toch maar liever laat voor wat ze zijn.
Zeker. Joop en Chris hebben hun zaken goed voor elkaar. Al is de selectie mij iets te eenzijdig.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gesloten