Tja... een vertyping zit in een klein hoekje... A slip of the toots! zulle me maar zegge.*)DDD schreef:Gelukkig maar. Er stond precies het tegenovergestelde, namelijk... Maar dat kan gebeuren.
*) Gelieve in goed Nederlands te vertalen.
Tja... een vertyping zit in een klein hoekje... A slip of the toots! zulle me maar zegge.*)DDD schreef:Gelukkig maar. Er stond precies het tegenovergestelde, namelijk... Maar dat kan gebeuren.
En ik ben het van harte met dat artikel van deze dominees eens .DDD schreef:Zo is dat. Als het maar niet afleidt van het punt welke grote verantwoordelijkheid die mensen hebben, die zeggen dat de Paus de antichrist is, als eenmaal zou blijken dat hij hen voorgaat in het Koninkrijk der hemelen. Want daar ging de discussie om. Ik ril van zulke artikelen als van de vijf kritische dominees.
En toch.... Hoe meer we het gaan ontkennen, hoe dichter de volle openbaring wel eens nabij kon zijn... De wederhouder wordt ook meer en meer weggenomen, en dat wijst erop dat de mens der zonde zich in zijn volheid gaat openbaren. Zouden niet moeten BEVEN als we zien dat we de leer van de Reformatie verkwanselen en steeds vriendelijker ober de paus gaan denken? Ik kan niet anders zien dat dit een teken des tijds is.DDD schreef:Zo is dat. Als het maar niet afleidt van het punt welke grote verantwoordelijkheid die mensen hebben, die zeggen dat de Paus de antichrist is, als eenmaal zou blijken dat hij hen voorgaat in het Koninkrijk der hemelen. Want daar ging de discussie om. Ik ril van zulke artikelen als van de vijf kritische dominees.
Als er een essentieel deel in de leer en prediking wordt gemist, is het net zo gevaarlijk als de brandstapel.ejvl schreef:Misschien is de paus ook een stuk vriendelijker geworden?
Er zijn geen vervolgingen meer, geen brandstapels, de paus denkt aangaande het geloof compleet anders als tijdens de reformatie, zo dat het dichter naar de reformatie toekomt, het is geen oorlogsvoerende machtswellustige oorlogszuchtig persoon meer.
Ten tijde der reformatie zou ik het goed kunnen volgen door de RKK als de anticrist te benoemen, heden ten dage niet, ik zou veel eerder de islam de anticrist noemen, deze komt volgens mij veel dichter bij de bijbelse kenmerken ervan.
Goed dat je refereert aan het essentiële deel in de leer en prediking Mara, want daar gaat het inderdaad om.Mara schreef: Als er een essentieel deel in de leer en prediking wordt gemist, is het net zo gevaarlijk als de brandstapel.
Het kwaad, de haat jegens de ander(sdenkende), zit in ons allemaal, niet alleen in de moslims.
Of zijn wij inmiddels veel te "beschaafd" geworden, om te kunnen stellen dat we er nooit aan mee zullen doen?
Ik hoor niet zo heel veel. Ik heb wel eens een paar keer een mis bijgewoond, vanwege huwelijk en begrafenis.ejvl schreef:Goed dat je refereert aan het essentiële deel in de leer en prediking Mara, want daar gaat het inderdaad om.Mara schreef: Als er een essentieel deel in de leer en prediking wordt gemist, is het net zo gevaarlijk als de brandstapel.
Het kwaad, de haat jegens de ander(sdenkende), zit in ons allemaal, niet alleen in de moslims.
Of zijn wij inmiddels veel te "beschaafd" geworden, om te kunnen stellen dat we er nooit aan mee zullen doen?
Dit topic is er om aan te geven wat dat essentiële deel is wat in de RKK gemist word, zou je daar iets van kunnen zeggen?
Laten we gewoon kijken wat de Bijbel over de antichrist zegt voordat we gaan wijzen.. '' Zij zijn uit ons midden weggegaan, (...) Wie is de leugenaar anders dan hij die loochent dat Jezus de Christus is? Dat is de antichrist, die de Vader en de Zoon loochent. (...) Want er zijn veel misleiders in de wereld gekomen, die niet belijden dat Jezus Christus in het vlees gekomen is. Dat is de misleider en de antichrist.´´DDD schreef:Zo is dat. Als het maar niet afleidt van het punt welke grote verantwoordelijkheid die mensen hebben, die zeggen dat de Paus de antichrist is, als eenmaal zou blijken dat hij hen voorgaat in het Koninkrijk der hemelen. Want daar ging de discussie om. Ik ril van zulke artikelen als van de vijf kritische dominees.
Ik zou zeggen lees even de drie formulieren van eenheid.Jvslooten schreef:Laten we gewoon kijken wat de Bijbel over de antichrist zegt voordat we gaan wijzen.. '' Zij zijn uit ons midden weggegaan, (...) Wie is de leugenaar anders dan hij die loochent dat Jezus de Christus is? Dat is de antichrist, die de Vader en de Zoon loochent. (...) Want er zijn veel misleiders in de wereld gekomen, die niet belijden dat Jezus Christus in het vlees gekomen is. Dat is de misleider en de antichrist.´´DDD schreef:Zo is dat. Als het maar niet afleidt van het punt welke grote verantwoordelijkheid die mensen hebben, die zeggen dat de Paus de antichrist is, als eenmaal zou blijken dat hij hen voorgaat in het Koninkrijk der hemelen. Want daar ging de discussie om. Ik ril van zulke artikelen als van de vijf kritische dominees.
Noem nu eens één paus op die:
- uit de kerk is gegaan;
- loochent dat Jezus de Christus is;
- de Vader én de Zoon loochent;
- de komst van Christus in het vlees ontkent.
Ik ken er geen. Jullie?
Ja lees u vooral de Rooms-katholieke catechismus tot uw eigen verderf.DDD schreef:Het is niet waar dat de RKK de enige offerande van Christus loochent. In ieder geval niet op dit moment. Lees de Rooms-Katholieke Katechismus er maar op na, dit is ook niet het eerste draadje waarin over hetzelfde wordt gesproken in drie maanden.
Ik vrees dat met deze instelling zelfs de allerrechtzinnigste boeken alleen tot je eigen verderf gelezen worden. Dit is niet naar de Schriften, integendeel. Dominee De Vries heeft daar wijze woorden aan gewijd waar je overigens ook nog niet op gereageerd hebt.SecorDabar schreef:Ja lees u vooral de Rooms-katholieke catechismus tot uw eigen verderf.DDD schreef:Het is niet waar dat de RKK de enige offerande van Christus loochent. In ieder geval niet op dit moment. Lees de Rooms-Katholieke Katechismus er maar op na, dit is ook niet het eerste draadje waarin over hetzelfde wordt gesproken in drie maanden.
Ik heb niets met welke ds. de Vries dan ook te maken, maar: met Gods Woord.DDD schreef:Ik vrees dat met deze instelling zelfs de allerrechtzinnigste boeken alleen tot je eigen verderf gelezen worden. Dit is niet naar de Schriften, integendeel. Dominee De Vries heeft daar wijze woorden aan gewijd waar je overigens ook nog niet op gereageerd hebt.SecorDabar schreef:Ja lees u vooral de Rooms-katholieke catechismus tot uw eigen verderf.DDD schreef:Het is niet waar dat de RKK de enige offerande van Christus loochent. In ieder geval niet op dit moment. Lees de Rooms-Katholieke Katechismus er maar op na, dit is ook niet het eerste draadje waarin over hetzelfde wordt gesproken in drie maanden.