Dat krijg je als ze in bepaalde kerken zo weinig studenten aannemen.Oorspronkelijk gepost door Lizzy
..... maar ik heb er inderdaad ook wel moeite mee dat de meeste predikanten drie keer preken op zondag.
Reizen op zondag
Als een dominee niet zou mogen reizen op zondag, hoe zit het dan met gehandicapten, die meestal afhankelijk zijn van rolstoel-busjes?
Op dit moment hebben wij niet zo vaak een 'vreemde' predikant, omdat we in Ommen er al 3 hebben, samen met nog 3 emeriti. De predikanten die dan van buiten komen, hoeven niet zo heel lang te reizen. In ieder geval niet het halve land door. Hooguit 30KM.
Op dit moment hebben wij niet zo vaak een 'vreemde' predikant, omdat we in Ommen er al 3 hebben, samen met nog 3 emeriti. De predikanten die dan van buiten komen, hoeven niet zo heel lang te reizen. In ieder geval niet het halve land door. Hooguit 30KM.
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
In 2 Koningen 4 lees je een verhaal over iemand die op de sabbat reist met de toenmalige auto:
22. En zij riep om haar man, en zeide: Zend mij toch een van de jongens, en een van de ezelinnen, dat ik tot den man Gods lope, en wederkome.
23 En hij zeide: Waarom gaat gij heden tot hem? Het is geen nieuwe maan, noch sabbat. En zij zeide: Het zal wel zijn.
22. En zij riep om haar man, en zeide: Zend mij toch een van de jongens, en een van de ezelinnen, dat ik tot den man Gods lope, en wederkome.
23 En hij zeide: Waarom gaat gij heden tot hem? Het is geen nieuwe maan, noch sabbat. En zij zeide: Het zal wel zijn.
Wat zeg je me nou??? Hebben jullie in Ommen al 3 'vreemde' predikanten?Oorspronkelijk gepost door marsm104
Als een dominee niet zou mogen reizen op zondag, hoe zit het dan met gehandicapten, die meestal afhankelijk zijn van rolstoel-busjes?
gravo
[Aangepast op 1/4/05 door gravo]
Dat stukje over een goede rede hebben om te reizen slaat eigenlijk niet op predikanten. Ik heb er geen moeite mee dat ze reizen, maar dat ze koste wat het kost drie keer preken. Zo denk ik er persoonlijk over, maar ik snap wel waarom ze dat willen.Oorspronkelijk gepost door MiscanthusAls het prediken van het evangelie geen goede reden is, wat is dan wel een goede reden?Oorspronkelijk gepost door LizzyOp zich ben ik niet tegen reizen op zondag als je een goede rede hebt, maar ik heb er inderdaad ook wel moeite mee dat de meeste predikanten drie keer preken op zondag.
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Even de huidige vertaling:Oorspronkelijk gepost door Kislev
In 2 Koningen 4 lees je een verhaal over iemand die op de sabbat reist met de toenmalige auto:
Daarna ging ze naar buiten 22 en riep tegen haar man: ‘Stuur me een van de knechten met een ezelin! Ik wil zo snel mogelijk naar de godsman, maar ik kom direct weer terug.’ 23 ‘Waarom zou je naar de godsman gaan?’ vroeg hij. ‘Het is toch geen nieuwemaan vandaag, en ook geen sabbat?’ ‘Laat me nu maar,’ zei ze.
Ik zou toch eerst proberen om met iemand mee te rijden dan voor het OV te kiezen.Oorspronkelijk gepost door LecramHet schijnt dat christenen in andere landen er minder moeite mee hebben dan de nederlandse.Oorspronkelijk gepost door Raike
En wat vinden wij van het OV op zondag?
En stel nu dat je naar de kerk wilt met het OV?
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

zo zie je maar weer waar het toe leidt als je allerlei oude vertalingen citeert die geen hond meer begrijpt. De ene persoon vraagt in feite juist aan de andere: Waarom zou je naar die Man zijn preek gaan luisteren? het is toch geen zondag?Oorspronkelijk gepost door LecramEven de huidige vertaling:Oorspronkelijk gepost door Kislev
Daarna ging ze naar buiten 22 en riep tegen haar man: ‘Stuur me een van de knechten met een ezelin! Ik wil zo snel mogelijk naar de godsman, maar ik kom direct weer terug.’ 23 ‘Waarom zou je naar de godsman gaan?’ vroeg hij. ‘Het is toch geen nieuwemaan vandaag, en ook geen sabbat?’ ‘Laat me nu maar,’ zei ze.
Stel het OV is de enige optie om naar de kerk te gaan. Zou je daar dan gebruik van maken of thuis blijven en zelf een preek lezen.Oorspronkelijk gepost door LizzyIk zou toch eerst proberen om met iemand mee te rijden dan voor het OV te kiezen.Oorspronkelijk gepost door LecramHet schijnt dat christenen in andere landen er minder moeite mee hebben dan de nederlandse.Oorspronkelijk gepost door Raike
De kennis is mij te wonderbaar, zij is hoog, ik kan er niet bij. Ps. 139,6.
Waarschijnlijk omdat het je altijd verteld is dat OV fout is op zondag.Oorspronkelijk gepost door LizzyIk zou toch eerst proberen om met iemand mee te rijden dan voor het OV te kiezen.Oorspronkelijk gepost door LecramHet schijnt dat christenen in andere landen er minder moeite mee hebben dan de nederlandse.Oorspronkelijk gepost door Raike
Ik ben van 'huis uit' niet gewoon om met het OV te reizen maar sinds ik in de kraamzorg werk (waar je van hot naar her moet en je bijna altijd wel 2/4 weekenden moet werken in de maand) maak ik regelmatig gebruik van het OV op zondag :# (bus, trein, metro) vind het niet prettig omdat het op de een of andere manier niet 'aan God gewijd' voelt maar het is wel noodzakelijk als je geen auto hebt...
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
De vraag is of we dit principe hebben omdat we er zelf over hebben nagedacht, of dat we het klakkeloos hebben overgenomen van anderen. Ik denk namelijk dat heel veel principes klakkeloos worden overgenomen. Op zich niets mis mee, als het maar niet als 'wet' wordt gezien en anderen wordt opgelegd.Oorspronkelijk gepost door arend
Het is toch ook een prima uitgangspunt om als het maar enigzins mogelijk is het ov op zondag links te laten liggen zodat ook daar minder mensen hoeven te werken? lijkt me niks verkeerd aan.