Het zou mijns inziens een goed uitgangspunt zijn om geen kerken voorbij te rijden. Voorwaarde is wel dat het woord daar 'recht gepredikt wordt'. Bij ons in het dorp, niet zo groot dorp, hebben we één kerk. Je moet dan wel hele goede reden hebben om daar niet naar de kerk te gaan. Ik kan me echter voorstellen dat het in een groter dorp of stad wel anders ligt, omdat daar zoveel keus is. Mijn uitgangspunt zou dan wel zijn dat ik in eerste instantie geen kerken voorbij rijdt, als het woord daar recht gepredikt wordt.Oorspronkelijk gepost door PimDus volgens jou moet je naar de dichtstbijzijnde kerk, ongeacht in welk kerkverband je opgegroeid bent en/of belijdenis gedaan hebt?Oorspronkelijk gepost door Leonius
Ik sluit me daarom aan bij de opvatting van refo. Voor mij hoef het gereis op zondag niet, en zeker niet als daarmee diverse kerkdeuren voorbij gereden wordt, waar Gods Woord recht gepredikt wordt....
Allen hartelijke groet,
Leonius
Ik durf de stelling wel aan dat hoe meer er gereisd wordt, hoe meer denominaties er ontstaan. Trouwens, het praktisch gemeente zijn, is ook veel makkelijker als je allemaal dicht bij elkaar woont...