De toekomst van de gereformeerde gemeente in Nederland (buit

joost85

Bericht door joost85 »

Oorspronkelijk gepost door Admin
de ligging van de vrije groepen en de GGiN BV is toch wel zeer verschillend...
Zeer verschillend? Kun jij mij verschil noemen met de Oud Gereformeerde Gemeente Schaapsweg te Ede, Vrije Oud Gereformeerde Gemeente Oldebroek, Oud Gereformeerde Gemeente Terneuzen of de Oud Gereformeerde Gemeente Bevervoorde te Rijssen?

Qua leer zitten deze groepen wel dicht bij elkaar. Ze hebben dezelfde zending (MBUMA-Zending) en dezelfde gehandicaptenorganisatie (Adullam).
Trouwens ik denk dat pas na het overlijden van ds. Wink pas stappen zullen ondernomen worden, om contact met anderen te krijgen. Ds. Wink zal zeggen "Ik kan de gemeenten nog dienen, en na mijn overlijden zal de Heere wel een oplossing geven".

Trouwens rond 1996 was de situtatie in de GerGeminNed ook kritiek. Ze hadden toen maar 2 predikanten in hun kerkverband nl. ds. Mallan en ds. Roos!
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door Adrianus
Oorspronkelijk gepost door Admin
joost65
Geef jij altijd een vader antwoord als z'n zoon wat vraagt. :D

[Aangepast op 20/11/04 door Adrianus]
Dan was pa Joost er al vroeg bij ....
Kislev

Bericht door Kislev »

kHeb 1 x per ongeluk een dienst bij ds. Wink bijgewoond. Nou ben ik heel wat gewend, maar toen heb ik echt met grote ogen zitten kijken.

kBen geloof ik niet bepaald dom en kan ook wel onderscheid horen, maar aan die preek kon ik wer-ke-lijk geen touw vastknopen.

[size=-2]Maar 't was wel vermakelijk [/size]

Dat iedereen hier zegt dat een samengaan met de GGiNet binnen verband pas kan na de dood van ds. Wink lijkt me niet zo positief. Het is iig niet te hopen dat ze als kerkverband zonder predikanten en zonder sacramenten verder gaan, dat is zeer verre van gezond.

[Aangepast op 22/11/04 door Kislev]
gerrit de 2e
Contacteer:

Bericht door gerrit de 2e »

Oorspronkelijk gepost door Kislev
[size=-2]Maar 't was wel vermakelijk [/size]
De kanselbijbel krijgt regelmatig een pak slaag. Ook staat de preekstoel onderhand op instorten na al het gebulder, gebeuk en gebonk
"Rijkdom geeft geen wijsheid, maar vervangt het "
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

Afbeelding

dat ziet er dan ongeveer zo uit, stel ik mij voor....
england

Bericht door england »

[/quote]

k Heb één keer de preekstoel mogen schoonmaken, allemaal zwarte plekken van de schoensmeer, laat ik nu altijd gedacht hebben dat de beste man zo met zijn hoofd tegen het beschot aan sloeg, waren het gewoon zijn schoenen waarmee hij tegen de achterkant van de kansel schopte, maar da's al jaaaaren geleden hoor! [/quote]

Tsja..als je sommige verhalen hoort... Hoorde pas van een dominee die vertelde dat een predikant vaak zei: Ik kom over u (vraag me niet wat ie bedoelde.) En op een zekere zondag deed hij dat ook inderdaad..met het gebruikelijke naar voren leunen begaf de preekstoel het, en kwam hij inderdaad over de gemeente....
Wout

Bericht door Wout »

Ik heb begrepen dat er een soort van samenspreking is met een gemeente uit de GGiN welke in onmin leeft met de rest van de GGiN.

Dat laatste is echt het geval, het eerste weet ik niet zeker. Wat gezegd wordt is dat de 'leidende' ouderling van deze gemeente dominee zou worden binnen de GGiNbv.

Waarmee de toekomst menselijkerwijs gesproken weer wat rooskleuriger zou moeten worden.

[Aangepast op 13/12/04 door Wout]
Daphne

Bericht door Daphne »

Oorspronkelijk gepost door OSW Moderator
Je aller moderator.
:,:,:,:,:, :D

Wout... heeft die ouderling een theologie studie gevolgd?! Volgens mij kunnen dominee's alleen dominee worden als ze een studie hebben gevolgd toch?! Het lijkt mij trouwens wel een zware belasting voor deze man! Hij zal best ook 'gewoon een baan hebben'. K ben benieuwd!
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Wout

Bericht door Wout »

Oorspronkelijk gepost door Daphne
Je aller moderator.

Wout... heeft die ouderling een theologie studie gevolgd?! Volgens mij kunnen dominee's alleen dominee worden als ze een studie hebben gevolgd toch?! Het lijkt mij trouwens wel een zware belasting voor deze man! Hij zal best ook 'gewoon een baan hebben'. K ben benieuwd!
Als het zover komt, zal hij naar ik aanneem als docent ds. Wink krijgen en waarschijnlijk na 1 jaar studie als student mogen spreken. En na 2 jaar bevestigd worden. En zijn baan opgeven.
Daphne

Bericht door Daphne »

Oorspronkelijk gepost door Wout
Je aller moderator.

Als het zover komt, zal hij naar ik aanneem als docent ds. Wink krijgen en waarschijnlijk na 1 jaar studie als student mogen spreken. En na 2 jaar bevestigd worden. En zijn baan opgeven.
oooh aha... verkorte cursus dus?! :) k dacht al...
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Wout

Bericht door Wout »

Oorspronkelijk gepost door Wout
Je aller moderator.

oooh aha... verkorte cursus dus?! :) k dacht al...
Nee, geen verkorte cursus. De gewone gangbare opleiding, zoals gebruikelijk in de GGiN.
Plaats reactie