Re: Amish en de Ger. Gez.
Geplaatst: 25 jan 2013, 21:52
Houden zo. Geef de zuipende jeugd niet nog meer redenen hun opvoeders hypocrisie te verwijten.Anker schreef:ik kan hem niet bekijken, i.v.m. kliksafe.
Houden zo. Geef de zuipende jeugd niet nog meer redenen hun opvoeders hypocrisie te verwijten.Anker schreef:ik kan hem niet bekijken, i.v.m. kliksafe.
Inderdaad.WimA schreef:Houden zo. Geef de zuipende jeugd niet nog meer redenen hun opvoeders hypocrisie te verwijten.Anker schreef:ik kan hem niet bekijken, i.v.m. kliksafe.
Hoe bedoel je? Dat het te gek voor woorden is dat die jongen thuis een zuipkeet mag hebben, zodat men het beter in de hand heeft? Te triest voor woorden!WimA schreef:Houden zo. Geef de zuipende jeugd niet nog meer redenen hun opvoeders hypocrisie te verwijten.Anker schreef:ik kan hem niet bekijken, i.v.m. kliksafe.
DIA, spreek je weleens jongeren tussen de 14-20 jaar?-DIA- schreef:...Daarom ligt de schuld ook niet helemaal bij de jeugd alleen. Hoewel ze vanuit de kerk en
catechisatie beter zouden kunnen weten. Maar vaak is er desinteresse als het hierover
gaat. Men leest de antwoorden uit de boekjes.... dat was trouwens in onze tijd al zo,
spreek nu over de jaren 60, en 70. Ook tóen al was het afhankelijke, aanhankelijke
en tere leven met God ver te zoeken.
Nee Luther. Ik bedoel dat de jeugd hun eigen zuipen (zonden) legitimeren door tegen elkaar te zeggen dat hun ouders/opvoeders ook lak hebben aan hun eigen (eerdere) regels. Als voorbeeld noemen ze dan het tv bezit en het tv kijken. Want hun kijken tegenwoordig ook gewoon "documentaire's" op tv. Of werken mee aan tv uitzendingen.Luther schreef:Hoe bedoel je? Dat het te gek voor woorden is dat die jongen thuis een zuipkeet mag hebben, zodat men het beter in de hand heeft? Te triest voor woorden!WimA schreef:Houden zo. Geef de zuipende jeugd niet nog meer redenen hun opvoeders hypocrisie te verwijten.Anker schreef:ik kan hem niet bekijken, i.v.m. kliksafe.
Volgens mij zijn er genoeg jongeren, die naar jijdaar of heartcry gaan, etc .Luther schreef:DIA, spreek je weleens jongeren tussen de 14-20 jaar?-DIA- schreef:...Daarom ligt de schuld ook niet helemaal bij de jeugd alleen. Hoewel ze vanuit de kerk en
catechisatie beter zouden kunnen weten. Maar vaak is er desinteresse als het hierover
gaat. Men leest de antwoorden uit de boekjes.... dat was trouwens in onze tijd al zo,
spreek nu over de jaren 60, en 70. Ook tóen al was het afhankelijke, aanhankelijke
en tere leven met God ver te zoeken.
Hoe kom je tot de conclusie dat er desinteresse is bij deze jongeren?
En zo die er is, hoe komt dat?
Redelijk veel, tot ik vorig jaar mijn werk bij AH moest beëindigen.Luther schreef:DIA, spreek je weleens jongeren tussen de 14-20 jaar?-DIA- schreef:...Daarom ligt de schuld ook niet helemaal bij de jeugd alleen. Hoewel ze vanuit de kerk en
catechisatie beter zouden kunnen weten. Maar vaak is er desinteresse als het hierover
gaat. Men leest de antwoorden uit de boekjes.... dat was trouwens in onze tijd al zo,
spreek nu over de jaren 60, en 70. Ook tóen al was het afhankelijke, aanhankelijke
en tere leven met God ver te zoeken.
Hoe kom je tot de conclusie dat er desinteresse is bij deze jongeren?
En zo die er is, hoe komt dat?
Het eerste vond ik ook mooi. Verbazingwekkend om te zien dat ze die "journalist" een wedervraag stellen en hij eigenlijk niets terug weet te zeggen.Wilhelm schreef:Dia , heb je de documentaire bekeken?
Deze drie dingen vielen me vooral op:
- Een predikant met enkele anderen die wel degelijk wezen op de noodzaak van bekering en de doodstaat van de mens. Maar ook op de vreugde van het kennen van de Heere!
- Jongeren vanuit de rechterzijde van onze gezindte die zich bezuipen in een keet en daarna nog een discotheek bezoeken.
- Hordes mensen voor de hekken van de reformatorische kermis "Naar Buiten"
Het eerst vond ik heel mooi om te horen.
Het tweede is verschrikkelijk, wat zouden die jongeren beter moeten weten, en wat erg dat ouders het nog goed keuren ook.
Het derde punt vind ik een aanklacht tov de gereformeerde gezindte en zorgt ervoor dat de karikatuur staande blijft.
Sorry hoor, beurs Naar Buiten een reformatorische kermis noemen vind ik echt kwalijk. Je suggereert er op z'n minst mee dat elke vorm van ontspanning verderfelijk is. Dat vind ik vromer dan de paus is.Wilhelm schreef:Dia , heb je de documentaire bekeken?
Deze drie dingen vielen me vooral op:
- Een predikant met enkele anderen die wel degelijk wezen op de noodzaak van bekering en de doodstaat van de mens. Maar ook op de vreugde van het kennen van de Heere!
- Jongeren vanuit de rechterzijde van onze gezindte die zich bezuipen in een keet en daarna nog een discotheek bezoeken.
- Hordes mensen voor de hekken van de reformatorische kermis "Naar Buiten"
Het eerst vond ik heel mooi om te horen.
Het tweede is verschrikkelijk, wat zouden die jongeren beter moeten weten, en wat erg dat ouders het nog goed keuren ook.
Het derde punt vind ik een aanklacht tov de gereformeerde gezindte en zorgt ervoor dat de karikatuur staande blijft.
Het wordt wel gezegd, er worden kerkverbanden genoemd bij die jongeren. Naar mijn gedachten hoort de Geref. Gem. in Ned. tot de rechterzijde.Marieke schreef:Het eerste vond ik ook mooi. Verbazingwekkend om te zien dat ze die "journalist" een wedervraag stellen en hij eigenlijk niets terug weet te zeggen.Wilhelm schreef:Dia , heb je de documentaire bekeken?
Deze drie dingen vielen me vooral op:
- Een predikant met enkele anderen die wel degelijk wezen op de noodzaak van bekering en de doodstaat van de mens. Maar ook op de vreugde van het kennen van de Heere!
- Jongeren vanuit de rechterzijde van onze gezindte die zich bezuipen in een keet en daarna nog een discotheek bezoeken.
- Hordes mensen voor de hekken van de reformatorische kermis "Naar Buiten"
Het eerst vond ik heel mooi om te horen.
Het tweede is verschrikkelijk, wat zouden die jongeren beter moeten weten, en wat erg dat ouders het nog goed keuren ook.
Het derde punt vind ik een aanklacht tov de gereformeerde gezindte en zorgt ervoor dat de karikatuur staande blijft.
Het tweede: wie zegt dat ze tot de rechterzijde van onze gezindte behoren? Dat wordt niet gezegd.
Hordes mensen voor een beurs is nou niet zo'n aanklacht. Als ze zich zouden misdragen wel.
Alsof drankmisbruik en het kijken van verantwoorde tv-uitzendingen op gelijke hoogte staan....WimA schreef:Nee Luther. Ik bedoel dat de jeugd hun eigen zuipen (zonden) legitimeren door tegen elkaar te zeggen dat hun ouders/opvoeders ook lak hebben aan hun eigen (eerdere) regels. Als voorbeeld noemen ze dan het tv bezit en het tv kijken. Want hun kijken tegenwoordig ook gewoon "documentaire's" op tv. Of werken mee aan tv uitzendingen.Luther schreef:Hoe bedoel je? Dat het te gek voor woorden is dat die jongen thuis een zuipkeet mag hebben, zodat men het beter in de hand heeft? Te triest voor woorden!WimA schreef:Houden zo. Geef de zuipende jeugd niet nog meer redenen hun opvoeders hypocrisie te verwijten.Anker schreef:ik kan hem niet bekijken, i.v.m. kliksafe.
Nee, dan heb je Wilhelm denk ik niet begrepen. Als ik voor mezelf mag spreken: ik schaam me gewoon voor onze eigen kring als ik in zo'n documentaire hordes mensen zie lopen naar een eigen refofestijn, waar dure auto's de boventoon voeren. Ik vind de typering 'refokermis' niet zo gek gekozen. Zoveel verschil met een wereldse kermis is er toch niet, behalve dan de muziekkeuze en de goede doelen?freek schreef:Sorry hoor, beurs Naar Buiten een reformatorische kermis noemen vind ik echt kwalijk. Je suggereert er op z'n minst mee dat elke vorm van ontspanning verderfelijk is. Dat vind ik vromer dan de paus is.
Nee Freek, dat suggereer ik niet.freek schreef:Sorry hoor, beurs Naar Buiten een reformatorische kermis noemen vind ik echt kwalijk. Je suggereert er op z'n minst mee dat elke vorm van ontspanning verderfelijk is. Dat vind ik vromer dan de paus is.Wilhelm schreef:Dia , heb je de documentaire bekeken?
Deze drie dingen vielen me vooral op:
- Een predikant met enkele anderen die wel degelijk wezen op de noodzaak van bekering en de doodstaat van de mens. Maar ook op de vreugde van het kennen van de Heere!
- Jongeren vanuit de rechterzijde van onze gezindte die zich bezuipen in een keet en daarna nog een discotheek bezoeken.
- Hordes mensen voor de hekken van de reformatorische kermis "Naar Buiten"
Het eerst vond ik heel mooi om te horen.
Het tweede is verschrikkelijk, wat zouden die jongeren beter moeten weten, en wat erg dat ouders het nog goed keuren ook.
Het derde punt vind ik een aanklacht tov de gereformeerde gezindte en zorgt ervoor dat de karikatuur staande blijft.
Okay, dat heb ik niet gehoord.-DIA- schreef:Het wordt wel gezegd, er worden kerkverbanden genoemd bij die jongeren. Naar mijn gedachten hoort de Geref. Gem. in Ned. tot de rechterzijde.Marieke schreef:Het eerste vond ik ook mooi. Verbazingwekkend om te zien dat ze die "journalist" een wedervraag stellen en hij eigenlijk niets terug weet te zeggen.Wilhelm schreef:Dia , heb je de documentaire bekeken?
Deze drie dingen vielen me vooral op:
- Een predikant met enkele anderen die wel degelijk wezen op de noodzaak van bekering en de doodstaat van de mens. Maar ook op de vreugde van het kennen van de Heere!
- Jongeren vanuit de rechterzijde van onze gezindte die zich bezuipen in een keet en daarna nog een discotheek bezoeken.
- Hordes mensen voor de hekken van de reformatorische kermis "Naar Buiten"
Het eerst vond ik heel mooi om te horen.
Het tweede is verschrikkelijk, wat zouden die jongeren beter moeten weten, en wat erg dat ouders het nog goed keuren ook.
Het derde punt vind ik een aanklacht tov de gereformeerde gezindte en zorgt ervoor dat de karikatuur staande blijft.
Het tweede: wie zegt dat ze tot de rechterzijde van onze gezindte behoren? Dat wordt niet gezegd.
Hordes mensen voor een beurs is nou niet zo'n aanklacht. Als ze zich zouden misdragen wel.
Je slaat hopeloos doorLuther schreef:Nee, dan heb je Wilhelm denk ik niet begrepen. Als ik voor mezelf mag spreken: ik schaam me gewoon voor onze eigen kring als ik in zo'n documentaire hordes mensen zie lopen naar een eigen refofestijn, waar dure auto's de boventoon voeren. Ik vind de typering 'refokermis' niet zo gek gekozen. Zoveel verschil met een wereldse kermis is er toch niet, behalve dan de muziekkeuze en de goede doelen?freek schreef:Sorry hoor, beurs Naar Buiten een reformatorische kermis noemen vind ik echt kwalijk. Je suggereert er op z'n minst mee dat elke vorm van ontspanning verderfelijk is. Dat vind ik vromer dan de paus is.