Chat

Gebruikersavatar
Geduld
Berichten: 335
Lid geworden op: 15 jul 2011, 16:02

Re: Chat

Bericht door Geduld »

je klinkt behoorlijk wanhopig. Om dan een aanvulling te geven: ga eens mee met een christelijke jongerenreis voor 25+. Of ga mee op een werkvakantie, weet je meteen dat je daar serieuze mensen aantreft.

Alleen, als je in irl net zo wanhopig overkomt als de indruk die je nu op mij maakt, geef ik je niet veel kans. Misschien kun je het beter loslaten en bij God neerleggen.
let sin never hold true, that Love never broke through.
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Chat

Bericht door henriët »

Geduld schreef:je klinkt behoorlijk wanhopig. Om dan een aanvulling te geven: ga eens mee met een christelijke jongerenreis voor 25+. Of ga mee op een werkvakantie, weet je meteen dat je daar serieuze mensen aantreft.

Alleen, als je in irl net zo wanhopig overkomt als de indruk die je nu op mij maakt, geef ik je niet veel kans. Misschien kun je het beter loslaten en bij God neerleggen.
Wijze taal, succes taf.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
TAF
Berichten: 363
Lid geworden op: 19 okt 2011, 11:29

Re: Chat

Bericht door TAF »

in dit verband was de indruk dus verkeerd.
ik mag graag nadenken over de meest uiteenlopende onderwerpen en kan daar soms een tikkie in doorslaan;)

en back on topic.. het gaat me hier gewoon over mensen in de chat (en dat die chatbox weer vol moet;)) dat relatiegebeuren was een zijspoor waar ik iets te lang op doorging.

Het ligt er ook aan hoe je wanhopig formuleerd... ik formuleer het altijd als "het maar tevreden zijn met eender wie, als je maar niet meer alleen bent" en dat is zeker niet het geval.
maar ik ben me bewust dat ik in het leven op veel gebieden minder ver kan komen, (gewoon karakter, motivatie etc) alleen dan als ik een partner mog vinden, in die zin is er wel een zekere afhankelijkheid ja.
Maargoed daar lijkt me ook niks verkeerds aan.

Het klopt wel dat ik er redelijk wat tijd in steek, maargoed das ook normaal het is al 13 jaar een diep gebedspunt.. net als voor anderen dat bvb hun gezondheid is die kwakkeld, of dat kind wat maar niet mag komen..

je advies van een singlesreis... negeer ik toch maar;) ten eerste spreekt het label 25+ me niet aan.. ten tweede moet ik niet aan groepsreizen denken... ik ga lekker op extreem survivaltocht volgend jaar.
lekker afzien.
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Chat

Bericht door Afgewezen »

TAF schreef:Het klopt wel dat ik er redelijk wat tijd in steek, maargoed das ook normaal het is al 13 jaar een diep gebedspunt.. net als voor anderen dat bvb hun gezondheid is die kwakkeld, of dat kind wat maar niet mag komen..
En soms moet je de dingen gewoon accepteren zoals ze zijn. Geniet van wat je hebt, en kijk niet steeds naar wat je niet hebt. 't Is een enorm cliché, maar het kan veel ontspanning geven als je zo leeft.

Back on topic: ik mis de chat wel, hoor. Ik vond die late-avondsessies altijd wel gezellig.
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Chat

Bericht door henriët »

Afgewezen schreef:
TAF schreef:Het klopt wel dat ik er redelijk wat tijd in steek, maargoed das ook normaal het is al 13 jaar een diep gebedspunt.. net als voor anderen dat bvb hun gezondheid is die kwakkeld, of dat kind wat maar niet mag komen..
En soms moet je de dingen gewoon accepteren zoals ze zijn. Geniet van wat je hebt, en kijk niet steeds naar wat je niet hebt. 't Is een enorm cliché, maar het kan veel ontspanning geven als je zo leeft.

Back on topic: ik mis de chat wel, hoor. Ik vond die late-avondsessies altijd wel gezellig.
Ja, daar zeg je wat, t had echt wel wat.
maar ja er gaat soms zoveel tijd in op, terwijl het ook heerlijk is een boek te lezen of een preek te luisteren, of te bellen met vrienden/innen.
ik zal binnenkort weer eens komen chatten.
maar ja.. Vanavond een belafspraak, morgen bijbelkennis, donderdag koor, en m'n ma is er dan, vrijdag een verjaardag en misschien nog visite. dus ja.. Daar gaan de avonden...

:)
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
TAF
Berichten: 363
Lid geworden op: 19 okt 2011, 11:29

Re: Chat

Bericht door TAF »

accepteren hoe ze zijn... kom nou zeg.. ik ben oud.. maar niet ZO oud...;)
misschien later.. voor nu zit er nog teveel strijdlust in me daarvoor.

en sja die avondsessies heb ik nog niet mee mogen maken.. maar wie weet vanavond...?
Gebruikersavatar
Geduld
Berichten: 335
Lid geworden op: 15 jul 2011, 16:02

Re: Chat

Bericht door Geduld »

Gister heb ik nog even gechat.
let sin never hold true, that Love never broke through.
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Chat

Bericht door Afgewezen »

TAF schreef:accepteren hoe ze zijn... kom nou zeg.. ik ben oud.. maar niet ZO oud...;)
misschien later.. voor nu zit er nog teveel strijdlust in me daarvoor.
Strijd jij dan maar lustig voort, om na jaren misschien tot de ontdekking te komen dat je tevergeefs steeds ergens achteraan gejaagd hebt. Leuk leven heb je dan gehad.
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: Chat

Bericht door memento »

Afgewezen schreef:
TAF schreef:accepteren hoe ze zijn... kom nou zeg.. ik ben oud.. maar niet ZO oud...;)
misschien later.. voor nu zit er nog teveel strijdlust in me daarvoor.
Strijd jij dan maar lustig voort, om na jaren misschien tot de ontdekking te komen dat je tevergeefs steeds ergens achteraan gejaagd hebt. Leuk leven heb je dan gehad.
Ik zou zeggen: Probeer - wat de situatie ook is - tevreden te zijn met wat God geeft (we geloven immers dat het God is die een man of vrouw geeft, dan moeten we ook instemmen als God het (nu nog) niet goed acht ons een partner te geven, in het vertrouwen dat wat Hij doet goed is). Dan leef je elke dag gelukkig (ook al ervaar je dan misschien best wel eens verdriet). En het aardige is, dat gelukkige en tevreden mensen veel sneller een partner vinden, dan mensen die perse heel graag een relatie willen.
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Chat

Bericht door MarthaMartha »

TAF schreef:accepteren hoe ze zijn... kom nou zeg.. ik ben oud.. maar niet ZO oud...;)
misschien later.. voor nu zit er nog teveel strijdlust in me daarvoor.

en sja die avondsessies heb ik nog niet mee mogen maken.. maar wie weet vanavond...?
Misschien moet je het loslaten, overgeven aan God, Hij heeft het beste huwelijksbureau wat er is, als je daar ingeschreven staat verliest Hij je niet uit het oog. En dan proberen gewoon ontspannen te leven en open zijn voor wat er op je weg komt. Overgave kan je een stuk rust geven (wat je misschien weer aantrekkelijker maakt), en wat minder eisen hebben? en wat meer rust?

(tenslotte was ik ook al 35 toen ik hier een wat jaartjes jongere man leerde kennen.... bleek echt geen probleem al is het even anders dan je van tevoren bedenkt....)
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
TAF
Berichten: 363
Lid geworden op: 19 okt 2011, 11:29

Re: Chat

Bericht door TAF »

in sommige topics moet je je niet willen mengen;) dit is er een van.
ik begrijp jullie goede bedoelingen, maar je praat tegen een muur;) dergelijke teksten zijn al in den treure tegen me ge-uit.

1 een meisje is een BELOFTE van God aan mij.. het zal dus vroeg of laat gebeuren.
2 dat feit is echter iets anders dan mijn gevoel en vertrouwen.. dat vertrouwen vasthouden als de weg lang is is soms lastig

om toch wat opmerkingen te beantwoorden :

beter gewaagd en verloren, dan nooit aangedurft te dromen, voor mij is juist het vasthouden volhouden door alle twijfel heen.. en tijd en moeite.. dat een dag.. de grootste uitdaging, van texten als dat God wel anders bedoeld kan hebben.. voor sommigen wellicht, maar niet voor mij, begrijp ook dat hierover delen lastig kan. ik zal nooit een woord juist kunnen spreken tegen ouders die al jaren een kind hopen te krijgen... hun strijd lijkt klein ze hebben toch elkaar... en zoveel andere zaken.. of de persoon met ziekte... als je niet zelf in iets staat.. dan kun je moeilijk delen.. soms is het dan wijzer niets te zeggen.

ik sluit af met de bijbeltekst : lang op iets wachten maakt het hart bedrukt, maar word zo''n wens vervult dat is dat heerlijk.
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9087
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: Chat

Bericht door Bert Mulder »

Afgewezen schreef:
TAF schreef:Het klopt wel dat ik er redelijk wat tijd in steek, maargoed das ook normaal het is al 13 jaar een diep gebedspunt.. net als voor anderen dat bvb hun gezondheid is die kwakkeld, of dat kind wat maar niet mag komen..
En soms moet je de dingen gewoon accepteren zoals ze zijn. Geniet van wat je hebt, en kijk niet steeds naar wat je niet hebt. 't Is een enorm cliché, maar het kan veel ontspanning geven als je zo leeft.

Back on topic: ik mis de chat wel, hoor. Ik vond die late-avondsessies altijd wel gezellig.
Misschien als het wat rustiger is op het kantoor... want het werk vlot niet erg als je een paar uur 's middags in de chat zit.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Gebruikersavatar
TAF
Berichten: 363
Lid geworden op: 19 okt 2011, 11:29

Re: Chat

Bericht door TAF »

Leefde het chatten net begin December op, loop ik tegen een ban aan.
Kennelijk gebruik ik woorden die in mijn ogen onschuldig zijn, maar in de ogen van de moderators echt niet kunnen.
Mocht 4 januari alweer terug hoor, maar doe zelf ook rustiger aan kwa computeren nu.
(deze late nacht is een uitzondering)
Vandaar dat je me ook pas nu weer ziet.
Ik hoop niet dat het weer is doodgebloed maar levend is gebleven.
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2481
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Chat

Bericht door Bonny »

Bert Mulder schreef: Misschien als het wat rustiger is op het kantoor... want het werk vlot niet erg als je een paar uur 's middags in de chat zit.
Oh Bert, dat kan toch niet :slurp :slurp . Chatten in de baas z'n tijd.... ::sors ::sors
The Groom's still waiting at the altar
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18760
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Chat

Bericht door helma »

Bert is eigen baas; dus dan mag het wel.
Plaats reactie