Het beroepen van een dominee of predikant

henriët

Re: Het beroepen van een dominee of predikant

Bericht door henriët »

huisman schreef:
helma schreef:preekt ds Procee ook in 't Hollands?
Saan er preken van hem online?
Op de site van Middelharnis Datum 8 mei 2011 . Wij hadden deze preken mee op vakantie.

1.Hebreën 4:14-16 Gemeente: Chr. Ger. Kerk Middelharnis

'Christus de Hogepriester' 1. Hij is een grote Hogepriester 2. Hij is een medelijdende Hogepriester 3. Er is een toegang tot deze Hogepriester

2.Exodus 4:24-26 Gemeente: Chr. Ger. Kerk Middelharnis

'God ontmoet Mozes in een herberg' 1. Mozes' nalatigheid 2. God's verbond 3. Zippora's getuigenis
Van harte aanbevolen, het was een zeer rijke zondag!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
helma

Bericht door helma »

Bert Mulder schreef:
helma schreef:preekt ds Procee ook in 't Hollands?
Staan er preken van hem online?
http://www.sermonaudio.com/search.asp?S ... .%5EProcee
Ik zal eens kijken daar ja! Ik ben bezig met een prekenserie van ds Beeke (Genesis) via Sermonaudio; maar die is al bij nr. 60....Dus ik heb nog wel even te gaan. ik vind een serie altijd wel handig om te lusiteren, want dan is het niet erg als je in stukjes luistert. en als je klaar bent met een preek kan je zo weer aan een vlg nummer beginnen.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Gijs83 schreef:
Tiberius schreef:
Zita schreef:Dat cijferplan lijkt me geen goed idee, maar hebben predikanten ook een soort functioneringsgesprek?
Ja. Binnen de GG is er een lijst met vragen die met een kerkvisitatie gesteld worden inzake het functioneren van de ambtsdragers, zowel predikanten, ouderlingen als diakenen.
De resultaten worden aan de classis voorgelegd.
Zou een ouderling of diaken slecht beoordeeld /slecht functioneren dan zou hij dus kunnen gaan denken om maar te bedanken. Er zijn veel ambtsdragers die vele malen wilden bedanken(onbekwaam in zichzelf), maar dat toch niet gedaan hebben.
Een functioneringsgesprek, en zeker een kerkvisitatie, heeft niet als doel om mensen naar huis te sturen, maar om hen juist op te scherpen, zodat ze in de toekomende beter kunnen gaan functioneren.
Plaats reactie