Wel, jij hebt ongetwijfeld connecties in het deputaatschap dat daarover gaat. Zet ze aan het werk, zou ik zeggen.Tiberius schreef:Mogelijk kan men dan eens een onderzoek doen naar de zingbaarheid van die nummers boven de 400 .Hendrikus schreef:Een Amerikaanse kennis vertelde me dat in hun gemeente de nummers vanaf 400 het minst populair zijn. En precies daar vind je de Geneefse psalmmelodieën...
Bevestiging en intrede ds Geuze in Chilliwack
Re: Bevestiging en intrede ds Geuze in Chilliwack
~~Soli Deo Gloria~~
De arm van Tiberius reikt ver, ja.Hendrikus schreef:Wel, jij hebt ongetwijfeld connecties in het deputaatschap dat daarover gaat. Zet ze aan het werk, zou ik zeggen.Tiberius schreef:Mogelijk kan men dan eens een onderzoek doen naar de zingbaarheid van die nummers boven de 400 .Hendrikus schreef:Een Amerikaanse kennis vertelde me dat in hun gemeente de nummers vanaf 400 het minst populair zijn. En precies daar vind je de Geneefse psalmmelodieën...

Maar laat ik me maar niet met de zingbaarheid van Engelse versjes bemoeien; dat laat ik graag aan die Amerikaanse kennis van jou over.
Het zou mooi zijn als Nederlandse koren eens wat in die psalters gaan grasduinen voor hun repetoire, in plaats van allerlei gezangen met dubieuze, soms Engelse, teksten te gebruiken.
ehm, die Psalters zijn ook Engels hoorErasmiaan schreef:Het zou mooi zijn als Nederlandse koren eens wat in die psalters gaan grasduinen voor hun repetoire, in plaats van allerlei gezangen met dubieuze, soms Engelse, teksten te gebruiken.

~~Soli Deo Gloria~~
Daarom juist. Als men per se iets in het Engels wil zingen, waarom niet een psalter genomen?Hendrikus schreef:ehm, die Psalters zijn ook Engels hoorErasmiaan schreef:Het zou mooi zijn als Nederlandse koren eens wat in die psalters gaan grasduinen voor hun repetoire, in plaats van allerlei gezangen met dubieuze, soms Engelse, teksten te gebruiken.
OK, dat sprak niet direct uit je formulering, maar daar heb je zeker een punt.Erasmiaan schreef:Daarom juist. Als men per se iets in het Engels wil zingen, waarom niet een psalter genomen?Hendrikus schreef:ehm, die Psalters zijn ook Engels hoorErasmiaan schreef:Het zou mooi zijn als Nederlandse koren eens wat in die psalters gaan grasduinen voor hun repetoire, in plaats van allerlei gezangen met dubieuze, soms Engelse, teksten te gebruiken.

~~Soli Deo Gloria~~
-
http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieu ... k_1_571811
Fijn dat er 4 van de 6 predikanten aanwezig konden zijn!
Weet iemand of de GG van Ds. van Ruitenburg in de buurt zit?
En zou er een opname beschikbaar zijn van beide diensten?
Wel heel mooi dat al de Gereformeerde kerken een Chilliwack een predikant hebben of krijgen.
De Free Reformed Churces of North America van Chilliwack krijgen ook DV een predikant.
Rev. John Koopman of the Free Reformed Church of St. Thomas, Ontario has accepted thecall of the Free Reformed Church of Chilliwack, B.C. The installation service is planned for Thursday,August 4 at 7.30 p.m., the Lord willing.
De Free Reformed Churces of North America van Chilliwack krijgen ook DV een predikant.
Rev. John Koopman of the Free Reformed Church of St. Thomas, Ontario has accepted thecall of the Free Reformed Church of Chilliwack, B.C. The installation service is planned for Thursday,August 4 at 7.30 p.m., the Lord willing.
Wat bedoel je met in de buurt? De GG zit ook in Chilliwack, dus wel dezelfde stad.Eveline de Pater schreef:http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieu ... k_1_571811
Er is geen openbare opname beschikbaar. Wellicht komt er tzt een boekje in Nederland met de uitgeschreven preken. Overigens moeten ze dan nog wel vertaald worden, want beide diensten waren in het Engels.
Correctie: 3 namelijk; ds. Van Voorden, ds. Roos, ds. Krijgsman.Eveline de Pater schreef:http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieu ... k_1_571811
De beste plaats op aarde is geen plaats meer waard te zijn.
En ds Geuze = de vierde.Johann schreef:Correctie: 3 namelijk; ds. Van Voorden, ds. Roos, ds. Krijgsman.Eveline de Pater schreef:http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieu ... k_1_571811
Theodorus schreef:Wat bedoel je met in de buurt? De GG zit ook in Chilliwack, dus wel dezelfde stad.Eveline de Pater schreef:http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieu ... k_1_571811
Er is geen openbare opname beschikbaar. Wellicht komt er tzt een boekje in Nederland met de uitgeschreven preken. Overigens moeten ze dan nog wel vertaald worden, want beide diensten waren in het Engels.
is de intrede nog te beluisteren van Ds. Geuze? Ik stuurde je een pb maar je hebt er nog niet op gereageerd.

De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Ik vind dit een mooi lied, hoor, maar dit is toch geen psalm?helma schreef:Christ shall have Dominion
psalter 200
die hebben wij vroeger thuis veel gezongen!
http://www.cyberhymnal.org/htm/c/s/cshalhav.htm
Christ shall have dominion, over land and sea,
Earth’s remotest regions shall His empire be;
They that wilds inhabit shall their worship bring,
Kings shall render tribute, nations serve our King.
Refrain
Christ shall have dominion, over land and sea,
Earth’s remotest regions shall His empire be.
When the needy seek Him, He will mercy show;
Yea, the weak and helpless shall His pity know;
He will surely save them from oppression’s might,
For their lives are precious in His holy sight.
Refrain
Ever and forever shall His Name endure;
Long as suns continue it shall stand secure;
And in Him forever all men shall be blest,
And all nations hail Him King of kings confessed.
Refrain
Unto God Almighty joyful Zion sings;
He alone is glorious, doing wondrous things.
Evermore, ye people, bless His glorious Name,
His eternal glory through the earth proclaim.
Refrain
Psalm 72boontje schreef:Ik vind dit een mooi lied, hoor, maar dit is toch geen psalm?helma schreef:Christ shall have Dominion
psalter 200
Het is evenveel Psalm 72 als dat "Een vaste burcht" Psalm 46 is - en misschien nog wel ietsje méér zelfs.boontje schreef:Ik vind dit een mooi lied, hoor, maar dit is toch geen psalm?
~~Soli Deo Gloria~~