foute argumenten

Egbert

Bericht door Egbert »

Oorspronkelijk gepost door Pim
Oorspronkelijk gepost door Egbert
Oorspronkelijk gepost door Adrianus
Oorspronkelijk gepost door Egbert Verder heeft zonder tegenweer de mens de neiging om toch z'n eigen paadje steeds sneller af te lopen en uiteindelijk flink z'n neus te stoten [in het gunstigste geval]
Recht gesproken Egbert! Wat zou er van OSW geworden zonder tegenweer.
Je lijkt onze papegaai wel, die pikt ook alleen maar het voer wat hem aanstaat uit zijn bakje. [troost je, het is niet zomaar een papegaai maar een echte pratende grijze roodstaart]
:D

He Egbert, praat die papagaai van jullie ook de mensen uit zijn omgeving na?

[Aangepast op 3/5/04 door Pim]
Ja dat doet zij, maar ze is wel eerlijk en vermeld het copyright er bij [dwz. ze praat duidelijk met de stem die bij de oorspronkelijke woorden hoort] en doet niet of het haar eigen woorden zijn.
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Pim
Oorspronkelijk gepost door Adrianus Recht gesproken Egbert! Wat zou er van OSW geworden zonder tegenweer.
Je lijkt onze papegaai wel, die pikt ook alleen maar het voer wat hem aanstaat uit zijn bakje. [troost je, het is niet zomaar een papegaai maar een echte pratende grijze roodstaart]

He Egbert, praat die papagaai van jullie ook de mensen uit zijn omgeving na?

Ja dat doet zij, maar ze is wel eerlijk en vermeld het copyright er bij [dwz. ze praat duidelijk met de stem die bij de oorspronkelijke woorden hoort] en doet niet of het haar eigen woorden zijn.
Wat een eenvoudige maar goede lessen zijn er toch ook weer te trekken uit het natuurlijk leven! Bedankt voor het onderwijs op deze maandagochtend!

Back to the topic.
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Aan m'n posting had ik oorspronkelijk toegevoegd: Wie kopt 'n in. Wellicht dat de fanatieke snuffelaars hem voorbij zagen komen. Later dacht ik: onnodige aansproring. Inderdaad. Hij is leuk mannen (en maar weer on-topic, al valt er weinig on-topic te gaan omdat Scholten met de vette woorden waar het om gaat niet zoveel zegt).
Scholten zegt inderdaad niet zoveel. Dat wil niet zeggen dat deze topic zich niet een interressante richting op bewoog. De insteek van Egbert vond ik wel het discussieren waard:
Maar in feite ga je voorbij aan de grondoorzaak. Jaren geleden [ver voor internet] werd er al geklaagd dat de jeugd zo mondig geworden was en dat is niet minder geworden alleen maar meer. De grondoorzaak moet worden aangepakt. Dwz. de ambtsdrager beter worden toegerust, neem gerust wat kritische geesten op in kerkenraden en last but not least toets de boodschap aan Gods Woord en niet aan subjectieve gevoelselementen of eigen gedachten [hiermee wil ik beslist niet zeggen dat wie dan ook het mis heeft, dat is een andere discussie]
Ben benieuwd wat jouw visie op die 3 punten is?!
Hartelijke groet,

Pim.

jacob

Bericht door jacob »

dat puntje 2 heej

oh oh oh oh oh oh oh oh oh oh oh oh oh oh

dat moet jij toch wel heel erg veel geestelijk leven hebben. Waarom heb ik daar dan nog helemaal niets hier op dit forum van gemerkt?

[Aangepast op 3/5/04 door jacob]
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Pim, ik ben met je eens dat dit een belangrijke inhoudelijke bijdrage van Egbert is.

De drie punten zijn dus:
1. De ambtsdrager moet beter worden toegerust;
2. Neem gerust wat kritische geesten op in kerkenraden en
3. Toets de boodschap aan Gods Woord en niet aan subjectieve gevoelselementen of eigen gedachten.

Ad 1. Helemaal mee eens. Lees het bevestigingsformulier van ouderliongen en diakenen bijvoorbeeld eens. Daar wordt de opdracht om Gods Woord naastig te onderzoeken duidelijk gegeven. Uiteraard ligt het lezen van daarop gegronde geschriften (van onze vaderen) daarmee in lijn.

Ad 2. Problematisch. Bij het stellen van kandidaten voor kerkenraden gaat het primair om iemands geestelijk leven. Bij mensen die kritisch staan tegenover de leer is daarbij doorgaans sprake van een probleem.

Ad 3. Helemaal mee eens. Zie opnieuw punt 1.
Ad 1. Misschien kunnen we bij 'betere toerusting' ook denken aan praktische zaken? Dus cursussen op diverse vlakken. Maar wat mij betreft ook mandaat om dichter bij de jeugd te staan, door bijv. via internet (een forum?) wat te doen, of in sportief verband wat met de jeugd te doen om zo met ze in gesprek te blijven?! Hoe noemden ze dat in de Hervormde Kerk ook al weer? Jeugdouderlingen???

Ad 2. Kritiek is volgens mijn woordenboek hier: beoordeling naar gehalte, waarde of waarheid. Niks mis mee, toch? Sluit aan bij jouw opmerking over punt 1. Verder wijst de praktijk helaas uit (niet-Avondmaalsgangers in de kerkenraden) dat niet overal/altijd primair naar iemands geestelijk leven wordt gekeken.... Dus jouw visie lijkt helaas ietwat te worden vermengd met feiten die niet helemaal waar zijn.

Hartelijke groet,

Pim.

Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Pim,

Ik vatte punt 1 misschien te eng op. Inderdaad moet toerusting ook een praktische component hebben. In dit verband zijn er - althans - binnen de GG over diverse onderwerpen toerustingsavonden voor ambtsdragers.
Dus in jouw optiek is het in de GG al voldoende geregeld?
Hartelijke groet,

Pim.

jacob

Bericht door jacob »

Jacob, beheers je.

Als je zo doorgaat zorg je ervoor dat voor de tweede keer binnen een week 'iets'van Egbert moet worden verwijderd, vrees ik.
oh oh mijn nederige excuses!!

je hebt m.i. maar een vrucht. En dat is dat je in een ongelofelijk korte tijd bij iemand de nekharen kan laten opvliegen.
jacob

Bericht door jacob »

zo grappig is dat niet.

je denkt hier ons te kunnen overtuigen van je mening. Het enige wat er gebeurd is dat je een hoop ergenis oproept, mensen gaan denken dat de leiding van de GG net zo suf is als jij, omdat je je voordoet als iemand van inside.
Plaats reactie