Gezondheid

vlinder

Re: Gezondheid

Bericht door vlinder »

Dat is ook niet altijd verantwoord omgaan met je lichaam. Kom net thuis uit mijn late dienst. Morgen krijgt een vrouw een gesprek....60 jaar, beetje last van misselijkheid. Morgen hoort ze dat ze helemaal vol tumoren zit.
Te lang wachten....ik zie het zo vaak. Of een open-dicht OK zoals we dat noemen. Darmoperatie: buik open, maar geen beginnen aan.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Ik sta elke 3 maanden onder controle: cholosterol, suiker, en vanalles.

Wat ik nog wil zeggen voor degenen die het misschien zouden willen weten:
Sinds April ben weer in de ziektewet, en morgen een gesprek met de baas.
Advies Arbo-arts luidt:
Advisering in het kader van reïntegrattie-mogelijkheden: Op dit moment zijn
er geen benutbare arbeidsmogelijkheden. Het nog onzekere beloop van de aandoening
maakt een duidelijke prognose niet haalbaar.

Morgen is een gesprek met de baas gepland. Het kan dus zijn dat ik buiten het arbeidsproces raak.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
edward

Bericht door edward »

Bert Mulder schreef:
DirkM schreef:Wat betreft homeopatische middelen is er een absolute tweedeling in aan te merken.

De eerste is de klassieke homeopatie, waarbij alleen maar kruiden en zo gebruikt worden en planten en dergelijke.
Daar is helemaal niks mis mee.

Het tweede gedeelte van de homeopatie is gebaseerd op verdunningen.
1 miligram werkzame stof in 100 liter water of alcohol bijvoorbeeld.
Wat is dan nog de werking van die ene milligram als jij toevallig een flesje hebt waar dus inderdaad weer net niks inzit, maar je toch vermindering van klachten ziet.
Daar zit nu juist de kneep, dat je inderdaad op het abracadabra gebied komt.

Wat is dan abracadabra: De term abracadabra is een oude bezwerings- of toverformule die geacht werd een genezende werking te hebben. Het woord werd in de vorm van een gelijkzijdige driehoek geschreven in elf regels, die telkens één letter minder bevatten.

De term werd voor het eerst in deze zin gebruikt in de 2e eeuw door Serenus Sammonicus, arts van de Romeinse keizer Caracalla in De Medicina Praecepta. Hij beval aan de formule in de vorm van een amulet te dragen. De veronderstelling was dat de ziekte of pijn op dezelfde manier zou afnemen en verdwijnen als het woord zelf.
Terwijl wij bepaalde middelen mogen gebruiken, en andere weer niet, omdat het goddeloze middelen zijn, mogen we nooit middelen zo gebruiken dat we ons vertrouwen op het middel stelling, in plaats van op God.
Nou, wanneer ik hoofdpijn heb, stel ik mijn vertrouwen toch wel op die tramacet- pil, waarvan de eraring leert dat ik binnen 20 min van mijn hoofdpijn af ben.

Van wat aan afgoden geofferd is moeten wij afblijven, dus ik heb dan meer begrip voor mensen die geen halaal vlees willen eten, waarover het 'allah ag akbar' is uitgesproken.
Of mensen die van hun eigen buik een afgod hebben gemaakt, om nog maar te zwijgen van rokers, b.v.Is een verslaving ook niet een afgod, die we hard moeten proberen te bestrijden?
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

helma schreef:
gertje schreef:
MarthaMartha schreef:Hoe ik gezondheid in de gaten hou?

Nou, zolang ik niks voel of constateer doe ik niks.
Als ik wel wat voel denk ik: 'gaat wel weer over'.
Als het blijft duren denk ik: 'ik kijk het nog even aan'.
als het nog langer duurt en de gedachte aan de huisarts boven komt bedenk ik: hij zal wel zeggen 'we kijken het nog even aan'.
En als het dan nóg niet overgaat zijn we een paar weken verder en ga ik eens naar de huisarts ofzo...
:haha hoe herkenbaar...
daar moet je niet om lachen!!
Ze gaat altijd veel te laat. Soms bijna té laat....
Ja maar ja... dan nog denkt de huisarts eerst dat het tussen mijn oren zit...
Tot opeens het kwartje valt dat er weleens iets mis zou kunnen zijn en dan gaat ie kijken...
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Lourens schreef:
Mister schreef:
Afgewezen schreef:
Lourens schreef:Laatste jaar een aantal maal geconfronteerd met collega's en gemeenteleden die op relatief jonge leeftijd last van hun prostaat kregen.

Ik weet dat nu op mijn werk collega's naar de huisarts gaan voor, zoals zij het noemen, een APK-keuring, om op tijd te zijn bijvoorbeeld bij prostaatkanker.

Ik zit er zelf ook aan te denken om zo'n afspraak te maken.
Tomaten eten!
:quoi
Dus geen jaarlijkse controle maar tomaten eten.
Precies een reactie waar ik op zat te wachten. :jongle

Doe meteen even je tips erbij voor cholesterol, hartproblemen enzovoort dan kunnen we ook de ziektenkostenverzekering opzeggen.
Of jij op deze reactie zat te wachten of niet, feit is dat we zelf veel kunnen doen om onze gezondheid te bevorderen. En dat is beter dan allerlei zekerheidstestjes te laten afnemen bij de huisarts.
En de tips voor cholesterol, hartproblemen, etc. komen in feite op hetzelfde neer: eet gezond, veel groente en fruit, niet te veel vlees, goede vetten, volkorenbrood, en vermijd zoveel mogelijk té veel stress.
Lourens

Bericht door Lourens »

Het ging mij om die 'APK-keuring'.

We geloven allemaal in de voorzienigheid van de Heere, dat staat buiten kijf.
We mogen de middelen in medicijnen en medisch handelen gebruiken.

Maar, ik chargeer het maar even, ............. jaarlijkse controle, dus op vrijwillige basis en niet verplicht door instantie (rijbewijs) en zo.
Is dat geen twijfel aan de voorzienigheid?

Laten we verder gaan........... bepaalde erfziekten kan je vinden in DNA.
Mag je dat gebruiken?
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
edward

Bericht door edward »

MarthaMartha schreef:
helma schreef:
gertje schreef:
MarthaMartha schreef:Hoe ik gezondheid in de gaten hou?

Nou, zolang ik niks voel of constateer doe ik niks.
Als ik wel wat voel denk ik: 'gaat wel weer over'.
Als het blijft duren denk ik: 'ik kijk het nog even aan'.
als het nog langer duurt en de gedachte aan de huisarts boven komt bedenk ik: hij zal wel zeggen 'we kijken het nog even aan'.
En als het dan nóg niet overgaat zijn we een paar weken verder en ga ik eens naar de huisarts ofzo...
:haha hoe herkenbaar...
daar moet je niet om lachen!!
Ze gaat altijd veel te laat. Soms bijna té laat....
Ja maar ja... dan nog denkt de huisarts eerst dat het tussen mijn oren zit...
Tot opeens het kwartje valt dat er weleens iets mis zou kunnen zijn en dan gaat ie kijken...
Ja, dat is een favorite diagnose van de gemiddelde huisarts, ''tussen de oren'' , en het belletje gaat al voor de volgende patient...
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Lourens schreef:Het ging mij om die 'APK-keuring'.

Maar, ik chargeer het maar even, ............. jaarlijkse controle, dus op vrijwillige basis en niet verplicht door instantie (rijbewijs) en zo.

Mag je dat gebruiken?
Je moet hier je eigen afwegingen maken. Het bestaan van bepaalde tests hoort óók bij de voorzienigheid. Maar hoe ver ga je hiermee? Waar ligt het verschil tussen je verantwoordelijkheid nemen en het proberen je 'in te dekken' tegen alle mogelijke kwalen. Overigens is ook dat laatste heel menselijk en niet per se fout. Als je het met God doet.
Mara

Bericht door Mara »

Lourens schreef:Het ging mij om die 'APK-keuring'.

Mag je dat gebruiken?
Voor dat vraagstuk hebben wij gestaan. Als blijkt dat 1 van je kinderen een erfelijke aandoening hebt, wordt je de keuze voorgelegd om bij een evt volgende zwangerschap een vruchtwaterpunctie te laten doen. Of uit te laten zoeken in een klinisch genetisch centrum, wat je kansen zijn. Ook worden allerlei technieken aangeboden. Wij hebben nergens gebruik van gemaakt en dat werd gerespecteerd !
Omdat het bij ons een een aandoening betreft waar je beiden drager moet zijn van deze ziekte, is de kans dat je kind de ziekte heeft 25%, de kans dat hij gezond is 25% en kans op dragerschap 50%. Dus als je kind gezond is, kun je hem/haar laten testen of hij/zij drager is van deze ziekte. Ook dat hebben wij niet laten doen, omdat wij zelf die keuze aan hen over willen laten als ze volwassen zijn. Bovendien wordt het pas een "probleem" als je met een drager van dezelfde ziekte trouwt.
Wij kennen een echtpaar die het lot in eigen hand namen en via reageerbuisbevruchting een 2e kind "namen". Het kind had een andere ziekte :fi Mensen denken soms hun "lot" te ontlopen, maar het haalt hen in.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Willem

Bericht door Willem »

Lourens schreef:Doe meteen even je tips erbij voor cholesterol, hartproblemen enzovoort dan kunnen we ook de ziektenkostenverzekering opzeggen.
De ziektenkostenverzekering voorkomt geen ziektes en lost ze ook niet op. Wat dat aangaat zou die wegens nutteloosheid opgezegd kunnen worden.
DirkM

Bericht door DirkM »

Willem schreef:
Lourens schreef:Doe meteen even je tips erbij voor cholesterol, hartproblemen enzovoort dan kunnen we ook de ziektenkostenverzekering opzeggen.
De ziektenkostenverzekering voorkomt geen ziektes en lost ze ook niet op. Wat dat aangaat zou die wegens nutteloosheid opgezegd kunnen worden.
:deg

Een brandverzekering voorkomt ook geen brand en blust niet de brand als dat toch onverhoopt zo ver zou komen.
Het is meer het indekken van de SCHADE die er financieel is voor wanneer het wel ineens plaats gaat vinden.
Ik ben 1 keer per ambulance naar het ziekenhuis gebracht, een ritje van nog geen 15 kilometer.

Kosten ongeveer Euro 1000,=
Dat was gewoon gedekt binnen mijn ziektekostenverzekering gelukkig.
Tegenwoordig kan je min of meer zelf aangeven wat je wel en wat je niet verzekerd wil hebben. Zwangerschapsgymnastiek zou ik een man dan ook niet aanraden en ook een vrouw van 60 jaar oud niet.
Op deze manier kan je de premie zo laag mogelijk houden en eventueel kiezen voor een hoger eigen risico, en dan dat het niet van toepassing is bij ziekenhuisopname.
Het is een grote puzzel, maar het is een kwestie van goed uitzoeken dan betaal je zo weinig mogelijk.
Willem

Bericht door Willem »

DirkM schreef:
Willem schreef:
:deg

Een brandverzekering voorkomt ook geen brand en blust niet de brand als dat toch onverhoopt zo ver zou komen.
Klopt. Kan dus wat dat aangaat wegens nutteloosheid opgezegd worden.
DirkM schreef:Het is meer het indekken van de SCHADE die er financieel is voor wanneer het wel ineens plaats gaat vinden.
Ik ben 1 keer per ambulance naar het ziekenhuis gebracht, een ritje van nog geen 15 kilometer.
Kosten ongeveer Euro 1000,=
Dat was gewoon gedekt binnen mijn ziektekostenverzekering gelukkig.
Waarom gelukkig?
DirkM schreef:Tegenwoordig kan je min of meer zelf aangeven wat je wel en wat je niet verzekerd wil hebben. Zwangerschapsgymnastiek zou ik een man dan ook niet aanraden en ook een vrouw van 60 jaar oud niet.
Op deze manier kan je de premie zo laag mogelijk houden en eventueel kiezen voor een hoger eigen risico, en dan dat het niet van toepassing is bij ziekenhuisopname.
Het is een grote puzzel, maar het is een kwestie van goed uitzoeken dan betaal je zo weinig mogelijk.
Jouw gezondheid hangt af van zo weinig mogelijk betalen?
Mara

Bericht door Mara »

Je zou eens moeten weten wat je per jaar kost.
Hoef je niet eens echt ernstig ziek te zijn.
Is de premie in feite nog belachelijk laag :huhu
1 ligdag in een ziekenhuis = 1.500 euro
idd ritje in een ambulance, een heel luxe taxirit
1 zwangerschap, begeleiding bij verloskundige, thuisbevalling, kraamdagen.
Het hoeft maar een beetje verkeerd te gaan en het wordt een ziekenhuisbevalling met gynaecoloog !
Je moet liggende gelden hebben, wil je dat zelf allemaal kunnen betalen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Willem

Bericht door Willem »

Mara schreef:Je zou eens moeten weten wat je per jaar kost.
Het hoeft maar een beetje verkeerd te gaan en het wordt een ziekenhuisbevalling met gynaecoloog !
Of een God die voor je zorgt.
DirkM

Bericht door DirkM »

Willem schreef:
Mara schreef:Je zou eens moeten weten wat je per jaar kost.
Of een God die voor je zorgt.
Ja natuurlijk zorgt God voor mij, maar als ik de nota krijg dan kan ik niet de nota terugsturen en zeggen dat God het bedrag wel even van Zijn rekening gaat overmaken.
Ondanks dat God voor ons zorgt moeten we wel onze eigen verantwoordelijkheid nemen voor zaken waar wij tegenaan lopen.
Plaats reactie