't Is even de vraag of je dit tweetal accepteert zeker?Oorspronkelijk gepost door limosa
d'r zit hier een tweetal behoorlijk off-topic te gaan . . .
Accepteren van tweetallen
- ndonselaar
- Contacteer:
Als ik Ds. de Gier lees over dit gedeelte 'dat het voor het belang en de toestand van de gemeente herverkiezing raadzaam kan zijn'.
Als dat zo is, dan moet de kerkenraad wel de reden [het belang en de toestand] uitleggen!
Maar dit mag alleen hoog uitzonderlijk plaats hebben.
Als dat zo is, dan moet de kerkenraad wel de reden [het belang en de toestand] uitleggen!
Maar dit mag alleen hoog uitzonderlijk plaats hebben.
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
-
Alle berichten gelezen hebbend, denk ik dat er een hoog Ger. Gem. gehalte van de deelnemers is van dit onderwerp. Als PKNer valt me dat op. In onze kerk is er een andere procedure, waarschijnlijk wel bekend. Als abonné van de Saambinder heb ik het artikel van ds. Mulder ook gelezen, wat mij dan opvalt is dat hij toegeeft dat de praktijk in de Ger. Gem. anders is dat de opstellers van de DKO voor ogen stond. Maar de bestaande praktijk wil hij toch wel handhaven en dat is: eenmaal gekozen altijd gekozen.
Wat de PKN betreft: men kan ten hoogste 1 maal herkozen worden. Voor jonge ouderlingen met een gezin vind ik zelf dit aan de lange kant. Het zou goed zijn om na 4 jaar er een tijdje uit te zijn. Voor de man zelf is dat ook goed, al gauw denk je dat het van jou afhangt en je eigenlijk onmisbaar bent.
Wat de PKN betreft: men kan ten hoogste 1 maal herkozen worden. Voor jonge ouderlingen met een gezin vind ik zelf dit aan de lange kant. Het zou goed zijn om na 4 jaar er een tijdje uit te zijn. Voor de man zelf is dat ook goed, al gauw denk je dat het van jou afhangt en je eigenlijk onmisbaar bent.
Oorspronkelijk gepost door Toeschouwer
Alle berichten gelezen hebbend, denk ik dat er een hoog Ger. Gem. gehalte van de deelnemers is van dit onderwerp. Als PKNer valt me dat op. In onze kerk is er een andere procedure, waarschijnlijk wel bekend. Als abonné van de Saambinder heb ik het artikel van ds. Mulder ook gelezen, wat mij dan opvalt is dat hij toegeeft dat de praktijk in de Ger. Gem. anders is dat de opstellers van de DKO voor ogen stond. Maar de bestaande praktijk wil hij toch wel handhaven en dat is: eenmaal gekozen altijd gekozen.
Eens in het ambt altijd in het ambt,dus klopt er iets niet.
Het probleem in de GG is vaak, dat er relatief weinig mannen aan het Heilig Avondmaal deelnemen (t.o.v. het totaal aantal mannen in de gemeente). Dat maakt het al lastig om tegenkandidaten te vinden.Oorspronkelijk gepost door Toeschouwer
Niet dat het H. Avondmaal een criterium is voor een gelovige, maar als ouderling zal je op z'n minst toch aan het H. Avondmaal moeten deelnemen.
Dat zou wel moeten, inderdaad. Maar je weet dat de praktijk soms anders is, helaas...Oorspronkelijk gepost door Lecram
Niet dat het H. Avondmaal een criterium is voor een gelovige, maar als ouderling zal je op z'n minst toch aan het H. Avondmaal moeten deelnemen.
Leg dat maar eens uit aan je kinderen...
~~Soli Deo Gloria~~
Ik heb dat (gelukkig) nog nooit meegemaakt. Maar dan heb ik ook in een GG-gemeente gezeten met een relatief hoog percentage H. Avondmaalgangers.Oorspronkelijk gepost door HendrikusDat zou wel moeten, inderdaad. Maar je weet dat de praktijk soms anders is, helaas...Oorspronkelijk gepost door Lecram
Leg dat maar eens uit aan je kinderen...