Marnix schreef:Mara schreef:Ja je KUNT overal naar toe gaan. Soms nog verantwoord ook, als je het zo bekijkt.
Maar je mist het punt denk ik, popmuziek komt van populair ! Popmuziek is altijd werelds.
Dan kunnen er liedjes zijn die "nog wel gaan" qua tekst en muziek, maar toch is het van de wereld, dus van de duivel !
Alles wat niet ter ere van God is, is van de duivel. Zo radicaal is het eigenlijk.
Oke. En hoe zit dat met die uitvoering van dat orkest? En alle klassieke stukken die niet door chirstenen zijn geschreven? Daar kan je ook niet naar luisteren want dat is van de duivel? Ik probeer je denkwijze even helemaal te snappen. En hoe zit dat met boeken van niet-christelijke schrijvers? En met kaas van een niet-christelijke kaasboer?
Ik weet niet of gospelmuziek bijvoorbeeld ook onder populair valt? Je roept dat popmuziek altijd werelds is. Hoe kom je daarbij? Volgens mij bestaat er christelijke popmuziek die wel degelijk tot eer van God is.
En leg mij eens uit, waarom kan ik niet naar een neutraal liedje luisteren? Hoe word in zo'n tekst de satan geëerd?
Marnix, ik zeg niet dat het niet kan, ik doe het zelf ook ! Maar het gaat erom of het FOUT is en dat is het helaas, ik kan het niet anders zien. Er is geen popmuziek ter ere van God, dat is een tegenstelling. Waar gospelmuziek precies onder valt, weet ik eerlijk gezegd niet. Het is niet zo mijn smaak, maar dat is wat anders.
De klassieke stukken worden in het christelijk gedachtengoed gedeeltelijk geaccepteerd, maar ergens is dat onzin want destijds was het moderne, dus in feite, popmuziek
En wat is nu precies een neutraal liedje ? Marco B? De Dijk ? Bonny St Cl
Feit is wel dat als ik bij AH loop met die achtergrondmuziek erbij, het binnen de kortste keren in mn hoofd zit en loop ik het soms ongemerkt en ongewild te neurien thuis.
Zo snel zit het dus tussen je oren

En bovengenoemde artiesten, zingen die ter ere van God ?
Zouden ze in de schaduw kunnen staan van het engelenkoor denk je ?