Wat doen we vandaag?

Mara

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Mara »

Genieten van de rust. Gisteren ging het knallen nog dunnetjes door. :banghead
Het was zaterdagavond/nacht hier oorlogsgebied, we zijn op bepaalde momenten bang geweest.
De naaste buren gingen weg, maar de overburen bleken gasten te hebben. Er werd een grote auto voorgereden, de achterklep ging open en er kwam doos na doos uit.
De vonken vlogen door de kale takken van de boom, zodat ik bang was dat die in de fik zou vliegen, maar gelukkig was de boom kennelijk te nat van de mist.
Het werd even rustig toen een komplete doos vuurwerk de verkeerde kant opvloog, we hoorden gegil en moeder en kinderen gingen naar binnen. Daarna ging het gewoon weer door.
Het is een Wonder dat er niets gebeurd is.
Ik mag toch hopen dat het vuurwerkverbod er snel komt.
Mijn man en oudste zoon zagen zo al die dozen liggen gistermorgen en schatten in dat het wel eens meer dan 1000 euro gekost kon hebben.
Moeders kwam rond het middaguur naar buiten met een bezem. Eer dat ik zo mal zou zijn zeg.
Had die kerels dat zelf laten doen. :huhu
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mara

Bericht door Mara »

Dodo schreef:Vanmorgen heb ik me netjes op tijd gemeld voor mijn dinsdag-vrijwilligersbaantje. Daar werd me verteld dat het vandaag toch echt maandag is. Ik ben helemaal in de war van al die rare dagen! Blij dat we weer gewoon gaan doen en dat al die gekkigheid voorbij is.
En deze week heb ik dus een dag extra, gevoelsmatig. Dat is best fijn!
Ik was vrijdag in de war met boodschappen, teveel gehaald. Ik heb eten ingeslagen voor zondag EN nieuwjaarsdag. :jongle
Vandaag dus alleen even naar de bakker voor een vers brood. :)
Terri

Bericht door Terri »

Mara schreef:Genieten van de rust. Gisteren ging het knallen nog dunnetjes door. :banghead
Het was zaterdagavond/nacht hier oorlogsgebied, we zijn op bepaalde momenten bang geweest.
De naaste buren gingen weg, maar de overburen bleken gasten te hebben. Er werd een grote auto voorgereden, de achterklep ging open en er kwam doos na doos uit.
De vonken vlogen door de kale takken van de boom, zodat ik bang was dat die in de fik zou vliegen, maar gelukkig was de boom kennelijk te nat van de mist.
Het werd even rustig toen een komplete doos vuurwerk de verkeerde kant opvloog, we hoorden gegil en moeder en kinderen gingen naar binnen. Daarna ging het gewoon weer door.
Het is een Wonder dat er niets gebeurd is.
Ik mag toch hopen dat het vuurwerkverbod er snel komt.
Mijn man en oudste zoon zagen zo al die dozen liggen gistermorgen en schatten in dat het wel eens meer dan 1000 euro gekost kon hebben.
Moeders kwam rond het middaguur naar buiten met een bezem. Eer dat ik zo mal zou zijn zeg.
Had die kerels dat zelf laten doen. :huhu
Je woont in een heftige buurt zeg!
Hier was het, op wat knallen en siervuurwerk na, rustig.
Maar wij wonen dan ook in een ietwat seniorenbuurt met allemaal vrijstaande huizen en heftig vuurwerk is hier nooit aan de orde geweest.
Misschien omdat niemand het doet? Je gaat niet als eenling een hoop herrie schoppen, je valt zo uit de toon...denk ik :huhu
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Heerlijk om in een klein rustig dorpje te wonen! Ik kan het iedereen aanbevelen.
Mara

Bericht door Mara »

Terri schreef: Je woont in een heftige buurt zeg!
Hier was het, op wat knallen en siervuurwerk na, rustig.
Maar wij wonen dan ook in een ietwat seniorenbuurt met allemaal vrijstaande huizen en heftig vuurwerk is hier nooit aan de orde geweest.
Misschien omdat niemand het doet? Je gaat niet als eenling een hoop herrie schoppen, je valt zo uit de toon...denk ik :huhu
De buurt is - zeker voor stadse begrippen - betrekkelijk rustig.
Maar 1 x per jaar breekt hier een inferno uit. Het lijkt elk jaar erger te worden.
Omdat het vuurwerk groter wordt? Omdat mensen er nog meer geld aan uitgeven?
Omdat het legaal maar enkele uren mag?
De overburen zijn keurig nette mensen, maar de gasten die zij nu tweemaal uitgenodigd hebben, zijn vuurwerkaso's.
Als je zag met hoeveel kruit ze in hun achterbak vanuit Duitsland zijn komen rijden. Bij een kop-staartbotsing had dit vreselijke gevolgen kunnen hebben.
Ik begrijp echt niet dat dit allemaal mag. :nonnon
Ik hoorde van een politie agent die snachts dienst had, wat zij allemaal moesten oplossen.
Met drank erin (en/of drugs) is er gewoon geen redelijk overleg mee te voeren.
Alleen de schade bedroeg al zo'n 11 miljoen euro! Maar daar zitten de zorgkosten nog niet in, evenals schade aan bedrijven e.d.
Bedenk eens hoeveel goeds we met dit geld zouden kunnen doen.
Afgezien van de schade aan het milieu.
Maar enfin, ik sjouw mijn blikkies, flesjes en plastic wel naar de afvalscheiding hoor, dat helpt. :huhu
helma

Bericht door helma »

Vandaag oppas op 6 kinderen van 3-13. Vanmorgen geknutseld; toen pannenkoeken gebakken en gegeten. Daarna heerlijke wandeling op Kwintelooijen. Van genoten!
Hendrien

Bericht door Hendrien »

Naar het Openluchtmuseum geweest. Heerlijk geschaatst! Nu een beetje loom.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Morgen misschien een (mid)dagje naar Dordrecht. Wat is daar leuk? Ik zat al te denken aan het Dordrechts Museum, en theedrinken bij Villa Augustus.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Zita schreef:Morgen misschien een (mid)dagje naar Dordrecht. Wat is daar leuk? Ik zat al te denken aan het Dordrechts Museum, en theedrinken bij Villa Augustus.
De grote kerk is ook een bezoekje waard. We zijn er een paar jaar geleden geweest. Hier vond de bekende synode 1618-1619 plaats. In de kerk zijn er nog zaken die daaraan herinneren.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Jongere

Bericht door Jongere »

-DIA- schreef:
Zita schreef:Morgen misschien een (mid)dagje naar Dordrecht. Wat is daar leuk? Ik zat al te denken aan het Dordrechts Museum, en theedrinken bij Villa Augustus.
De grote kerk is ook een bezoekje waard. We zijn er een paar jaar geleden geweest. Hier vond de bekende synode 1618-1619 plaats. In de kerk zijn er nog zaken die daaraan herinneren.
Vergeet dan ook de toren van de kerk niet te beklimmen. Prachtig uitzicht over de Drechtsteden.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Jongere schreef:
-DIA- schreef:
Vergeet dan ook de toren van de kerk niet te beklimmen. Prachtig uitzicht over de Drechtsteden.
Ik heb een foto van het uitzicht gezien, maar mijn stramme bennen kunnen helaas niet meer zo'n toren beklimmen.
refo

Bericht door refo »

Die synode was toch niet in een kerk? Volgens mij in de doelen o.i.d.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

-DIA- schreef:
De synode vond plaats in de Kloveniersdoelen. Wel staan er in inderdaad in de kerk nog wat parafernalia, waaronder een maquette.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Mister schreef:
-DIA- schreef:
De synode vond plaats in de Kloveniersdoelen. Wel staan er in inderdaad in de kerk nog wat parafernalia, waaronder een maquette.
Die bedoelde ik ook. Verder is het natuurlijk een historische kerk, waar veel ouds bewaard is. Wel heel wat anders als zo'n "stenen bunker" als de Noorderkerk in Rijssen.
helma

Bericht door helma »

Vanmiddag Nieuwjaarsbijeenkomst met mijn familie. Genieten. Ik hou van mijn familie. Heerlijk samen gezongen.
Vanavond hebben we onze jaarlijkse pakjesavond.Een heleboel geheimzinnigheid in huis dus. We vieren het meestal de eerste zaterdag in het nieuwe jaar. Zit je niet in het vaarwater van schoonfamilies enzo...
Plaats reactie