Uiteraard . Maar ik bedoel nooit iets dwingend hoor . Als men dat zo opvat , moet men me er maar op aanspreken . Het is lastig als je tekst alleen kunt lezen zonder de mimiek en intonatie en het zien van de persoon zelf . Dan komt het dikwijls anders over dan in werkelijkheid bedoeld .Ad Anker schreef: ↑30 mei 2025, 19:16Beste J. de Groot, het is niet nodig om anderen te 'dwingen' om ergens op in te gaan. Dat hebben we in het verleden ook regelmatig gezien. Doe mee aan het gesprek, geef antwoord op vragen maar ga niet op deze manier dwingend vragen om ergens op in te gaan.J de Groot schreef: ↑30 mei 2025, 18:49Zie de laatste post van forummer PosthoornRido91 schreef: ↑30 mei 2025, 18:42En welke elementen daaruit moeten wel in het schema zitten volgens jou? Moet iemand dan ook vragen: Hoe kan een mens geboren worden, nu oud zijnde? Kan hij ook andermaal in zijner moeders buik ingaan, en geboren worden?J de Groot schreef: ↑30 mei 2025, 18:05
Laat ik het dan anders vragen : kan iemand die het volle verstand heeft ( ik bedoel dit niet kwetsend ! ), zalig worden volgens jou , zonder iets te kennen van Joh 3 : 1 t / m 15 , en zo ja , hoe ?
Dat is nu precies de kern der zaak
Ga daar nu eens op in
En geef ook eens aan hoe de daad van de mens in verhouding staat tot par 14 van de DL , hierboven geciteerd
Ik zie dat in deze post iets gevraagd wordt. Geef daar gewoon antwoord op. Dat is verstandiger op een discussieforum.
Maar het wordt wel lastig als ik constant vragen stel , die in de karikaturale sfeer worden ontweken .
Maar goed , de radiozenders zijn dusdanig op een andere golflengte dat wat mij betreft deze discussie door anderen maar voortgezet moet worden .