Ik ga voorlopig ook niet. Al zit ik wel in dubio voor de kinderen en de binding die zij hebben/krijgen met de kerk.Adje schreef:Wij hebben nog geen kerkdiensten, beginnen pas in juli.DDD schreef:Bij ons zijn de kerkdiensten soms nog niet half vol ingeschreven. Hoe gaat dat op andere plekken? Ik verbaas mij daar toch wel over. De vrijzinig/confessionele kerk in een nabije stad hanteert zelfs een wachtlijst. Ik ben ook benieuwd of er een verband is met het ontbreken van een videoverbinding.
Van vrienden/familie die elders wonen en kerken hoor ik inderdaad dat veel mensen het nog niet aandurven om naar de kerk te gaan.
Sommigen geven ook als reden op dat er tijdens de kerkdienst in hun kerkelijke gemeente wordt gezongen, zij willen over dit onderwerp eerst de onderzoeksresultaten afwachten.
Mijn ouders heb ik het ook afgeraden, zij wonen in een biblebelt gemeente waar corona enorm heeft huisgehouden. Zij delen hun kerk ook met een andere gemeente en kunnen gelukkig ook niet. De kerk moet tussen de twee diensten een paar uur gelucht worden.