Wat doen we vandaag?

Mara

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Mara »

Dodo schreef:De eerste keer er weer op uit gaan is vaak heel moeilijk voor weduwen (weduwnaars), fijn dat je mee kon. We hadden op het kerstfeest van de vrouwenkring ook zo iemand, ze vond het uiteindelijk wel fijn dat ze gekomen was. Maar zo'n eerste keer...
Mijn schoonmoeder is vorig jaar overleden en de eerste maanden trok mijn schoonvader er geregeld alleen op uit.
Hij rijdt nog auto, dus hij is mobiel.
Maar nu het eerste jaar verstreken is, lijkt pas de klap van het gemis gevoeld te worden.
Hij bouwde altijd een winters dorpje op, maar hij heeft er dit jaar geen zin in.
Ik ging mee boodschappen doen, we kwamen een oude bekende van hem tegen en die vroeg hoe het met pa ging.
Hij zei eerlijk dat hij het gemis nu veel moeilijker vindt worden, vooral het alleenzijn.
Zegt de man heel bot: je wist toch hoe het zou voelen, je maakt het voor de tweede keer mee tenslotte. :bobo
(mijn schoonmoeder is op vrij jonge leeftijd overleden en mijn schoonvader hertrouwde na een paar jaar)
Wat kunnen sommige mensen toch lomp en bot zijn.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
helma

Bericht door helma »

Vanavond presentatie van de international culture klas waar een van onze dochters in zit. ( 4 HAVOklas). Ze hebben zich de achterliggende tijd met name verdiept in het vluchtelingenvraagstuk. Ze zijn o.a. in het Humanity House in den Haag geweest. In Duitsland Frankrijk en Nederland hebben ze enquetes afgenomen over het vreemdelingenbeleid en de antwoorden in grafieken gezet die ze presenteerden. Ook hadden ze per groepje van 4 leerlingen een werkstuk gemaakt. Heel indrukwekkende werkstukken. Op de foto zie je het werkstuk waar mijn dochter aan mee heeft gewerkt.Afbeelding
Afbeelding
Mara

Bericht door Mara »

Kraamkadootjes kopen en wat zijn de babykleertjes schattig. :love
Toen mijn oudste geboren was, moest ik veel moeite doen om maatje 50 te bemachtigen en dat was hem nog te groot.
En nu hangt er gewoon te kust en te keur in ieniemieniemaatjes.
Maar wat moet je nu met badslippertjes, sneakertjes en een badjasje in zo'n poppenmaatje :quoi
helma

Bericht door helma »

Eerst wat huishoudelijke klusjes met mijn stagaire. Koelkasten schoongemaakt en de oven. Daarna hebben we op canvas een schilderij gemaakt. Vanmiddag nog wat gebakken voor de feestdagen. En nu ben ik het zat....even lekker niks doen. Straks nassi maken. En vanavond nog mijn strijkkast in....zeker voor een hele preek wasgoed.
aggieoudje

Bericht door aggieoudje »

Zojuist thuis gekomen na een prachtig Eindejaarsconcert in de Rotterdamse Doelen! Ieder jaar weer "een feestje" om bij te zijn! Zo ontzettend mooi!
Nu alweer uitkijken naar dv volgend jaar 27 december!
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
merel

Bericht door merel »

Oliebollen bakken, eerste keer met het recept van mijn oma
Orchidee

Bericht door Orchidee »

En @Merel: zijn ze lekker geworden?
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
merel

Bericht door merel »

Heerlijk! Mijn oma bakte, samen met mijn tantes, oliebollen, appelflappen en ananasflappen voor de hele familie. Sinds haar overlijden is er bijna niet meer gebakken. En heb ik eigenlijk geen echt lekkere oliebollen gegeten. Soort van jeugdsentiment. Nu hebben mijn tantes en ik het vandaag weer opgepakt. Het bakken an sich is niet zo moeilijk. Een goed beslag maken is het lastigst.
aggieoudje

Bericht door aggieoudje »

Ik weet niet zo goed waar ik dit moest plaatsen dus doe het maar hier!
Net met tranen in mijn ogen het interview met Rennie Houweling en haar dochter Erna gelezen in het RD. Hun man en vader en ons medegemeentelid Arie Houweling kwam afgelopen Januari om bij een aanslag van Alqaida in Burkina Faso.
Mooi ook de aanvulling van onze predikant Ds Mensink over hoe hij dit beleefd heeft.

http://www.rd.nl/zakenman-arie-houwelin ... -1.1362873
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
Terri

Bericht door Terri »

Dank voor het delen, ontroerend inderdaad.
Mara

Bericht door Mara »

aggieoudje schreef:Ik weet niet zo goed waar ik dit moest plaatsen dus doe het maar hier!
Net met tranen in mijn ogen het interview met Rennie Houweling en haar dochter Erna gelezen in het RD. Hun man en vader en ons medegemeentelid Arie Houweling kwam afgelopen Januari om bij een aanslag van Alqaida in Burkina Faso.
Mooi ook de aanvulling van onze predikant Ds Mensink over hoe hij dit beleefd heeft.

http://www.rd.nl/zakenman-arie-houwelin ... -1.1362873
Mooi, aggie!
Wat zou er in die laatste minuut door hem heen gegaan zijn?
De Heere heeft hem stervensmoed gegeven en hem losgemaakt van het aardse.
Zeker waardevolle aanvulling van de dominee. Hij heeft het heel behoedzaam en zorgvuldig begeleid.
helma

Bericht door helma »

Aangrijpend! Onvoorstelbaar. We moeten inderdaad zorgen bereid te zijn.
Hendrien

Bericht door Hendrien »

Oliebollen bakken en appelflappen. De oliebollen zijn goed gelukt, maar de appelflappen zijn best wel vet.
helma

Bericht door helma »

Bolussen gebakken. Lekkerder dan oliebollen :-). Ook van die grote chocolat chip cookies; zoals je ze bij de Subway kan kopen. Mmmm.... En Cheeseburgersoep gekookt voor de oliebollen-/soep- en stamppotkraam van de kerk.
Dodo

Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Dodo »

Vanmorgen heb ik me netjes op tijd gemeld voor mijn dinsdag-vrijwilligersbaantje. Daar werd me verteld dat het vandaag toch echt maandag is. Ik ben helemaal in de war van al die rare dagen! Blij dat we weer gewoon gaan doen en dat al die gekkigheid voorbij is.
En deze week heb ik dus een dag extra, gevoelsmatig. Dat is best fijn!
Plaats reactie