Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten
Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]
Vandaag het stoofpotje uit de "boodschappen" uitproberen 

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Vorige week ook gehad, met dikke champignons! Best lekker!Orchidee schreef:Vandaag het stoofpotje uit de "boodschappen" uitproberen
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Ik heb een pak A2 halfvolle melk gekocht, het is wel duur, ik betaalde 1.99 per liter.Dodo schreef:http://www.local2local.nl/blog/a2-melk-een-wonder/
Maar ik wilde het toch eens proberen.
Welke was het? En smaakte het?Orchidee schreef:Vandaag het stoofpotje uit de "boodschappen" uitproberen
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
http://www.emte.nl/recepten-inspiratie- ... =2017week2
Had er iets teveel peper naar mijn zin ingedaan en het was veel te veel voor 3 personen
Maar goed onze oude buurman is blij met mijn "restjes", had verleden week ook al erwtensoep en stamppot zuurkool met spekjes over en dat vind hij helemaal niet erg
Had er iets teveel peper naar mijn zin ingedaan en het was veel te veel voor 3 personen

Maar goed onze oude buurman is blij met mijn "restjes", had verleden week ook al erwtensoep en stamppot zuurkool met spekjes over en dat vind hij helemaal niet erg

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Ziet er wel smakelijk uit.Orchidee schreef:http://www.emte.nl/recepten-inspiratie- ... =2017week2
Had er iets teveel peper naar mijn zin ingedaan en het was veel te veel voor 3 personen![]()
Mijn leftovers, vooral als het een stamppot, maaltijdsoep of pasta-ovenschotel is, gaan naar mijn schoonvader.
Hij kan zelf heel goed koken, maar heeft er geen zin meer in om uitgebreide meerpersonenmaaltijden te maken.
Hij was gisteren dolblij met lasagne.
Hij heeft een schoonmaakhulp, die ook vaak gerechtjes voor hem meeneemt. Zo lief.
Het mag officieel natuurlijk weer niet, maar als ze naast hem zou wonen, mag het weer wel, als burenhulp. O die regels.
Ze is alleen vanwege haar Surinaamse roots wel van de pittige, maar schoonpa kan het hebben.
Ja het was echt lekker!
En stamppot peen en ui zijn er hier een paar geen fan van en dit lijkt er qua ingredienten heel erg op.
Het gaat om de strucuur en textuur he zeggen ze hier dan
En stamppot peen en ui zijn er hier een paar geen fan van en dit lijkt er qua ingredienten heel erg op.
Het gaat om de strucuur en textuur he zeggen ze hier dan

Hartige taart met kipgehakt en broccoli. Nog een soepje erbij verzinnen. Eind van de week ga ik met mijn stagaire voor haar ouders een dinertje (rijsttafel) bereiden. Een van de ouders eet glutenvrij, nou...vanmorgen alvast wat boodschappen gedaan maar wat een gedoe als je alle etiketten moet lezen! Zal vast wel wennen, maar ik heb een half uur langer in de winkel gelopen dan anders. En als er vezels inzitten maar er staat niet bij de ingredienten dat er tarwe inzit; kan het dan wel of niet? (Calve pindakaas). Heb weer meer bewondering gekregen voor moeders met voedselgevoelige eters.
(Oh ja en de basic slagroom stond er nog voor 0,39. Dus ik een aantal pakjes ingeladen. Kom ik bij de kassa: 0,59 cent! Flinke verhoging dus. Ik kreeg nog wel het verschil terug)
(Oh ja en de basic slagroom stond er nog voor 0,39. Dus ik een aantal pakjes ingeladen. Kom ik bij de kassa: 0,59 cent! Flinke verhoging dus. Ik kreeg nog wel het verschil terug)
Helma, is dat glutenvrij vanwege coeliakie? Houd dan servies, bestek en pannen strikt gescheiden van elkaar. Eén kruimeltje kan al een heftige reactie teweeg brengen en de napret flink vergallen.helma schreef:Hartige taart met kipgehakt en broccoli. Nog een soepje erbij verzinnen. Eind van de week ga ik met mijn stagaire voor haar ouders een dinertje (rijsttafel) bereiden. Een van de ouders eet glutenvrij, nou...vanmorgen alvast wat boodschappen gedaan maar wat een gedoe als je alle etiketten moet lezen! Zal vast wel wennen, maar ik heb een half uur langer in de winkel gelopen dan anders. En als er vezels inzitten maar er staat niet bij de ingredienten dat er tarwe inzit; kan het dan wel of niet? (Calve pindakaas). Heb weer meer bewondering gekregen voor moeders met voedselgevoelige eters.
Hier kun je lezen waar geen gluten inzitten
http://www.alleswetenovercoeliakie.nl/b ... -gluten-in
Dan zie je dat er nog best veel voedingsmiddelen overblijven.

Nee, geen coeliakie gelukkig.
Weet ik niet, we gaan uit eten vanavond, voor de tweede keer deze week. Het moet niet gekker worden.
Van de week waren we uitgenodigd in Den Haag, de parkeerkosten bij terugkomst waren een verrassing.
Vanavond hopen we een goedkopere parkeerplek te vinden en hebben vrienden uitgenodigd voor een etentje.
Van de week waren we uitgenodigd in Den Haag, de parkeerkosten bij terugkomst waren een verrassing.

Vanavond hopen we een goedkopere parkeerplek te vinden en hebben vrienden uitgenodigd voor een etentje.
Gisteren voor €8 pp een heerlijk driegangenmenu op. http://www.hotspothutspot.nl/
Vandaag maar weer nuchter aan de boerenkool met worst.
Vandaag maar weer nuchter aan de boerenkool met worst.
Vanavond uitgebreide rijsttafel; was hele klus! Maar wel erg leuk.
Gisteravond rodekoolstamppot gemaakt en eens niet met een appeltje, maar met cranberrycompote erdoor.
Dat maakte het geheel lekker smeuiïg en fris. Aanrader!
Omdat de daken wit zijn en de temp laag, denk ik dat het een gevulde peulvruchtensoep gaat worden.
Dat maakte het geheel lekker smeuiïg en fris. Aanrader!
Omdat de daken wit zijn en de temp laag, denk ik dat het een gevulde peulvruchtensoep gaat worden.
- Dodo
Gisteravond hamlappen, aardappelpuree en drie soorten groente.
En ik besefte dat we eigenlijk nooit meer "gewoon" aardappels-vlees-groente eten. Misschien nog maar twee of drie keer per jaar. Dingen veranderen!
En ik besefte dat we eigenlijk nooit meer "gewoon" aardappels-vlees-groente eten. Misschien nog maar twee of drie keer per jaar. Dingen veranderen!
Wij eten dit op zondag. Dan heb ik geen zin om urenlang in de keuken te staan en wij zijn best laat uit de kerk smiddags.Dodo schreef:Gisteravond hamlappen, aardappelpuree en drie soorten groente.
Dus manlief schilt dan de piepers, ik stort me op de groente (meestal sperzie- of snijboontjes, bloemkool of witlof) en braad intussen het vlees.
In de winter heb ik altijd wel stoofpeertjes staan als "bijgroente". Ze zijn er hier dol op.
Intussen de mee-etende vrienden/innen ook, er wordt bij de volgende generatie moeders kennelijk geen stoofpeertjes meer gekookt.
Zaterdag kwam een vriendin van dochter leren hoe je lekkere rode stoofpeertjes kunt bereiden.
Ze gaat binnenkort trouwen, haar a.s. echtgenoot had nog nooit stoofpeertjes gegeten zei ze.