Wat doen we vandaag?

helma

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door helma »

Oppassen op de kinders van Martha Martha. Erg leuk :-). De oudste duikt gelijk in de speelgoedkist, de jongste zwaait bij het raam haar ouders uit. Ze kijkt even om naar broerlief en zwaait dan met twee handen. Als M&M en Democritus uit het zicht zijn zegt ze tegen haar broer: ik heb ook maar voor jou gezwaaid, want jij zag ze niet meer.
samanthi

Bericht door samanthi »

helma schreef:Oppassen op de kinders van Martha Martha. Erg leuk :-). De oudste duikt gelijk in de speelgoedkist, de jongste zwaait bij het raam haar ouders uit. Ze kijkt even om naar broerlief en zwaait dan met twee handen. Als M&M en Democritus uit het zicht zijn zegt ze tegen haar broer: ik heb ook maar voor jou gezwaaid, want jij zag ze niet meer.
Helma bellen.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Desiree

Bericht door Desiree »

We waren vlakbij Dia. Nu weer thuis.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry

parsifal

Bericht door parsifal »

Naar Jakarta vliegen om de schoonfamilie weer te bezoeken. De kans op een witte kerst neemt drastisch af.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
huisman

Bericht door huisman »

parsifal schreef:Naar Jakarta vliegen om de schoonfamilie weer te bezoeken. De kans op een witte kerst neemt drastisch af.
Is de vrijheid voor christenen om kerst te vieren aanwezig in Indonesië?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
parsifal

Bericht door parsifal »

huisman schreef:
parsifal schreef:Naar Jakarta vliegen om de schoonfamilie weer te bezoeken. De kans op een witte kerst neemt drastisch af.
Officieel wel. De laatste tijd zijn er wat verstoringen, maar het lijkt veilig en de overheid in Bandung en Jakarta staat sterk voor godsdienstvrijheid.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
huisman

Bericht door huisman »

parsifal schreef:
huisman schreef:
Officieel wel. De laatste tijd zijn er wat verstoringen, maar het lijkt veilig en de overheid in Bandung en Jakarta staat sterk voor godsdienstvrijheid.
Goed om te horen. Ik lees regelmatig dat christenen het moeilijker krijgen in Indonesië.
Ik wens je een goede en gezegende tijd .
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
helma

Bericht door helma »

Mijn moeder had 1 minuut gratis boodschappen doen gewonnen. Aangezien ze nauwelijks boodschappen kan doen zonder rollator, wilde ze graag dat ik het zou doen. Mmmm....na enig aandringen heb ik het vanmiddag voor haar gedaan. Aparte ervaring. Niu ja, opbrengst zo'n honderd euro. Toch een leuke prijs. Maar geef mij maar een waardebon ;-)
Mara

Bericht door Mara »

helma schreef:Mijn moeder had 1 minuut gratis boodschappen doen gewonnen. Aangezien ze nauwelijks boodschappen kan doen zonder rollator, wilde ze graag dat ik het zou doen. Mmmm....na enig aandringen heb ik het vanmiddag voor haar gedaan. Aparte ervaring. Niu ja, opbrengst zo'n honderd euro. Toch een leuke prijs. Maar geef mij maar een waardebon ;-)
Lachen Helma, ik zie het helemaal voor me. :gni
Kon je vantevoren de route bepalen, of kende je de opstelling van de winkel?
Wel leuk dat jij het dan mocht doen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
helma

Bericht door helma »

Nee, het was niet in mijn woonplaats. Van te voren had ik wel een rondje gelopen door de winkel. Maar een minuut is snel om, dan kan je echt niet de hele winkel door
parsifal

Bericht door parsifal »

huisman schreef:
parsifal schreef:
huisman schreef:
Goed om te horen. Ik lees regelmatig dat christenen het moeilijker krijgen in Indonesië.
Ik wens je een goede en gezegende tijd .
Het wordt zeker moeilijker. Er is meer fundamentalisme onder moslims en er lijkt een invloedstrijd te zijn tussen de meer intolerante Arabische ideeën en de meer op godsdienstvrijheid en persoonlijke vroomheid gerichte traditie, waarin ook president Wahid stond. De laatste groep is nog steeds het grootst, maar de eerste heeft de grotere mond en dat leidt tot de aanklacht tegen Ahok (de gouverneur van Jakarta) op grond van een bewerkt filmpje van een toespraak van hem en de verstoring van een kerstbijeenkomst van de kerk van Stephen Tong in Bandung door wat burgerbewegingen. In Bandung (waar ik nu ben), heeft burgemeester Kamil (die zelf moslim is) m.i. heel goed gereageerd door direct mogelijkheden te geven voor een nieuwe bijeenkomst, en van de organisatie van de verstoorders openbare excuses aan de kerk te eisen (wat in de Indonesische cultuur zwaarder weegt dan veel andere straffen). Je ziet dat de "burgemeesters" in grote steden als Jakarta, Bandung en Surabaya goed zijn voor godsdienstvrijheid en tegen corruptie (wat ze ook vijanden oplevert). Jakarta heeft zelfs een Christelijke (en Chinese, een groep die traditioneel de zondebok is, in de jaren 60 zijn honderdduizenden mensen van Chinese afkomst vermoord in Indonesië en bij de onrusten eind jaren 90 werden veel winkels van Chinezen in brand gestoken) gouverneur. Er is veel reden voor ongerustheid, meer nog voor gebed. Echter maak het ook niet zwaarder dan het is. Christenen hebben ongeveer net zoveel vrijheid hier als moslims in Nederland.
helma

Bericht door helma »

Met mijn schoonmoeder meegeweest naar het bejaardenkerstfeest. Ze zag er tegenop om alleen te gaan en mocht iemand meenemen. Een goede bijeenkomst met (letterlijk en figuurlijk) veel oude bekenden. Veel gehoord en gezien.
(Ik heb genoten van de manier waarop sommige oudere echtparen met elkaar omgaan, ontroerend om te zien eigenlijk)
Dodo

Bericht door Dodo »

De eerste keer er weer op uit gaan is vaak heel moeilijk voor weduwen (weduwnaars), fijn dat je mee kon. We hadden op het kerstfeest van de vrouwenkring ook zo iemand, ze vond het uiteindelijk wel fijn dat ze gekomen was. Maar zo'n eerste keer...
helma

Bericht door helma »

Vanmorgen eerst gezwommen ( met Kerstliederen...) en boodschappen gedaan. Toen aantal bedden verschoond, advocaat gemaakt en lekker poosje gelezen . Nu weer aan de was.
Isala

Bericht door Isala »

Een nieuwe zuster in de Heere mogen ontmoeten.
De tijd was opeens verdwenen.
Hora est!
Plaats reactie