Wat doen we vandaag?

DGG
Verbannen
Berichten: 245
Lid geworden op: 01 mar 2016, 18:48

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door DGG »

-DIA- schreef:Laten we ook bedenken: Het mag toch duidelijk zijn: God heeft een twist met Nederland.
Het staat er veel ernstiger voor als we wel denken. Hoe ernstiger de tijd wordt, hoe meer we
eraan gewend raken als er opgemerkt wordt dat Gods oordelen laag over Nederland, Europa en
de wereld hangen.
En als er eens een verdwaalde prediker het in zijn hoofd haalt om met de Biddag en de Dankdag
een boete- en oordeelsprediking te houden, dan is het, zo merk je ook wel, ook weer niet goed.
Dat is immers veel te zwaar? We moeten toch op de Dankdag danken?

Zouden de oordelen dan niet meer af te bidden zijn? Ik denk dat we daar wel eens meer voor mochten vrezen. Maar het grote punt is: we vrezen niet, en raken gewend aan wat er om ons heen gebeurt.
Dia, ik ben het absoluut niet met je eens in deze alinea!

We mogen nooit zeggen dat God een twist heeft met Nederland. Zeker is het waar dat God Zijn oordelen laat komen over ons land en dat die vermeerderd zullen worden als we als land en volk zo door gaan. Máár we moeten ook zeker als eerste kijken naar wat God ons nóg wél laat: we leven nog in vrijheid, we hebben nog vrijheid van onderwijs, we kunnen nog in vrijheid samenkomen in de kerk, we hebben het relatief rijk, als we kijken naar onze dagelijkse levensbehoeften. En dáár móét op Dankdag over gedankt worden. Want anders zijn we ondankbaar, al zijn we dat van nature toch al. Maar als de dominee op Dankdag alléén gaat preken dat we van nature niet kúnnen danken en dat er oordelen (zullen) komen, dan is hij erg ver van het padje af, want dan is hij ondankbaar ten opzichte van zijn Meester, zijn Opperherder. Want op Dankdag hoort gedankt te worden en horen we te kijken naar de dingen die we nog hebben en niet naar de dingen die we niet (meer) hebben. Want dan danken we niet. Waarom zou er anders Dankdag zijn, als alléén het donderen der wet gehoord wordt en een geklaag dan er zoveel oordelen zijn? Op Biddag is dat een heel ander verhaal. Maar tóch, dan moeten we ook niet in een negatieve spiraal vervallen. Ik vind dat dit een groot gevaar is in sommige delen van onze gezindte.

Als er oprecht tot God gebeden wordt, mógen we vragen of God nog een hervorming wil geven. En als we dan al bij voorbaat gaan vrezen dat dit tóch wel niet meer zal gaan gebeuren, hebben we geen groot geloof van de almachtige kracht des Heeren. En als we bidden, zonder dat we het geloven, waarom zouden we dan nog bidden? Dan zijn we eigenlijk wantrouwend jegens de Heere! Dat is erg!

Enne, wat is een verdwaalde prediker eigenlijk? Predikers die afdwalen, horen toch niet thuis op de preekstoel?
(Op)recht(heid) moet zegevieren!

Te allen tijd moet er inhoudelijk een reactie gegeven worden op de tekst die in de post wordt weergegeven. Mensen die niet (inhoudelijk) reageren of rond de vraag en/of opmerking heendraaien, wíllen de (reactie in de) post nooit en te nimmer begrijpen!
mulder
Berichten: 367
Lid geworden op: 02 jun 2015, 15:33

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door mulder »

Precies DGG en dia volgens mij is er in dat topic wat daarover ging al aangetoond dat boetepreken van oudsher op biddagen werden gehouden. dat dat nu ook op de dankdag gebeurt is opzich geen probleem, maar hierdoor raakt het danken tot de Heere ondergesneeuwd. Dat heeft niets met zwaar te maken hoor. Het een is niet belangrijker dan het andere, laten we de kerkelijke dagen gebruiken hoe ze ingesteld zijn!
-DIA- schreef: Ds. Sonneveld zegt heel veel goeds. Toch kan wat actievoeren niet met hem mee.
Huh... het kan toch wel met hem mee? Hij roept duidelijk op tot actie, staat gewoon in het interview! Jij kan niet met hem mee, maar hij kan er toch wel in meegaan??
-DIA-
Berichten: 32817
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door -DIA- »

Wat ik boven gezegd heb, dat heb ik gezegd, en deze keer zou ik, met uw welnemen, daar niet weer verder op ingaan.
Ik kan hier niet anders zien. Helaas!
© -DIA- 18-05-2024: 32800
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Mara »

Kaneelbroodjes bakken en ik heb er al eentje voorgeproefd. :langue
Dochter heeft een "Amerikaanse" lunch met medestudenten, d.w.z. ieder neemt een gerechtje mee.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
merel
Berichten: 10008
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door merel »

Mmmm, mag ik het recept. Volgende week vrijdag hebben de kinderen een kerstlunch op school en moeten ook wat meenemen.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Mara »

merel schreef:Mmmm, mag ik het recept. Volgende week vrijdag hebben de kinderen een kerstlunch op school en moeten ook wat meenemen.
http://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R3 ... id=2018936
Wel een waarschuwing, het wordt snel droog. Ik had hem een keer proefgebakken, zo net uit de oven blijf je ervan peuzelen.
Maar de volgende dag was hij al behoorlijk droog en was het alleen met een likje boter lekker.
Dus als het mogelijk is dezelfde ochtend bakken.
Ik zag toevallig in het koelvak van Danerolles, je weet wel van die croissantjes, ook een variant met kaneelbroodjes liggen. Maar dan wordt het wel duurder natuurlijk.
Het is een supermakkelijk recept, maar het kost wel tijd, het moet 2 x rijzen. En je hebt er een flinke afwas van. :D
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
DGG
Verbannen
Berichten: 245
Lid geworden op: 01 mar 2016, 18:48

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door DGG »

-DIA- schreef:
Ds. Sonneveld zegt heel veel goeds. Toch kan wat actievoeren niet met hem mee.
Misschien is een jongere generatie intussen wel zover, want alles schuift.
Zie ook de opmerking hierboven.
mulder schreef:
-DIA- schreef: Ds. Sonneveld zegt heel veel goeds. Toch kan wat actievoeren niet met hem mee.
Huh... het kan toch wel met hem mee? Hij roept duidelijk op tot actie, staat gewoon in het interview! Jij kan niet met hem mee, maar hij kan er toch wel in meegaan??
-DIA- schreef:Wat ik boven gezegd heb, dat heb ik gezegd, en deze keer zou ik, met uw welnemen, daar niet weer verder op ingaan.
Ik kan hier niet anders zien. Helaas!
Wat kan u niet anders zien?

Ds. Sonnevelt zegt wél degelijk dat we aan 'De Mars voor het Leven' moeten meedoen. Graag hoor ik uw reactie! Zie ook onderstaand stukje, aan het eind van het artikel in de door uw genoemde link: http://www.rd.nl/kerk-religie/ds-sonnev ... -1.1170926
Ds. C. Sonnevelt schreef:Het is belangrijk dat gemeenteleden het gesprek met hun onkerkelijke buren over dit onderwerp niet schuwen, dat wij ons open opstellen voor hen die door een abortus getraumatiseerd zijn, en dat wij een politieke partij steunen die de waarde van het leven en de heiligheid ervan hoog in het vaandel draagt. Ook roep ik mensen graag op om mee te lopen tijdens de Mars voor het Leven op 10 december.
(Op)recht(heid) moet zegevieren!

Te allen tijd moet er inhoudelijk een reactie gegeven worden op de tekst die in de post wordt weergegeven. Mensen die niet (inhoudelijk) reageren of rond de vraag en/of opmerking heendraaien, wíllen de (reactie in de) post nooit en te nimmer begrijpen!
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door eilander »

Ik denk dat je DIA niet goed begrijpt, DGG. Hij zegt namelijk dat ds. Sonnevelt wel goede dingen zegt, maar dat hij (DIA dus) voor wat het punt actievoeren betreft niet met hem mee kan. Ofwel: op dat punt is DIA het niet eens met ds. Sonnevelt.
-DIA-
Berichten: 32817
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door -DIA- »

eilander schreef:Ik denk dat je DIA niet goed begrijpt, DGG. Hij zegt namelijk dat ds. Sonnevelt wel goede dingen zegt, maar dat hij (DIA dus) voor wat het punt actievoeren betreft niet met hem mee kan. Ofwel: op dat punt is DIA het niet eens met ds. Sonnevelt.
Zo is het goed begrepen en verwoord.
© -DIA- 18-05-2024: 32800
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18756
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door helma »

Zo vatte ik het ook op. En dat mag natuurlijk ook, je bent vrij om het niet met hem eens te zijn. Kees van derStaaij legde de link met 'de mars' rond de stad Jericho. Dat vond ik zelf wel een mooie vergelijking.
-DIA-
Berichten: 32817
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door -DIA- »

Wist je dat... Al enige jaren AllerHande de grootste oplage telt van alle in Nederland verschijnende periodieken? Lang was het de Kampioen (van de ANWB) die ranglijst aangevoerde,
maar dus al een tijd verdrongen door het winkelblad van Appie H. Adverteerders houden het voor gezien in de oude media, de publiekstijdschriften. Advertenties gaan nu massaal naar de (gratis) winkelbladen als Boodschappen en AllerHande.
(Misschien dat dit in het verkeerde topic staat)
© -DIA- 18-05-2024: 32800
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10457
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Orchidee »

Nou @Dia, de Kampioen wint het nog net.
Het kwam afgelopen week nog op het nieuws bij bnr radio
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
-DIA-
Berichten: 32817
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door -DIA- »

Orchidee schreef:Nou @Dia, de Kampioen wint het nog net.
Het kwam afgelopen week nog op het nieuws bij bnr radioAfbeelding Afbeelding
Dan is dat een recente verschuiving. De oplage van de Kampioen was jarenlang enorm groot, omdat bijna iedereen lid was van de ANWB.
Al enkele jaren was de Kampioen verdrongen door Allerhande. Nu heb ik de laatste cijfers niet, maar het is na te gaan (of dat was het, weet niet of dat nog kan) bij Het Oplage Instituut (HOI). Daar stond dus al meerdere jaren Allerhande aan de top.
Ik zal het eens nakijken, als de cijfers nog toegankelijk zijn.
© -DIA- 18-05-2024: 32800
DGG
Verbannen
Berichten: 245
Lid geworden op: 01 mar 2016, 18:48

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door DGG »

-DIA- schreef: (Misschien dat dit in het verkeerde topic staat)
Nee, hoor...
"Wat doen we vandaag?"
Praten over Appie H.
(Op)recht(heid) moet zegevieren!

Te allen tijd moet er inhoudelijk een reactie gegeven worden op de tekst die in de post wordt weergegeven. Mensen die niet (inhoudelijk) reageren of rond de vraag en/of opmerking heendraaien, wíllen de (reactie in de) post nooit en te nimmer begrijpen!
-DIA-
Berichten: 32817
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door -DIA- »

Orchidee schreef:Nou @Dia, de Kampioen wint het nog net.
Het kwam afgelopen week nog op het nieuws bij bnr radioAfbeelding Afbeelding
Ter uwer informatie: De oplagecijfers van HOI (dat dacht ik al) zijn niet meer openbaar. Verder gaat men anders te werk,
ook i.v.m. de nieuwe media is er een fusie doorgevoerd met NOM. We kunnen online alleen nog cijfers inzien die per categorie
zijn ingedeeld. Geen totale oplagecijfers meer dus.
Dan zie je wel o.a. dat zowel de Kampioen als AllerHande in hun categorie uitschieters zijn.
  • DAGBLADEN
    De Telegraaf 12.4
    AD 10.4
    De Volkskrant 6.1
    Trouw 2.3
    Reformatorisch Dagblad 1.2
    Nederlands Dagblad 0.9

    OPINIEBLADEN
    Elsevier 3.4
    Vrij Nederland 1.1
    De Groene Amsterdammer 0.7

    GEZINSBLADEN
    Kampioen 37.8
    Privé 8.2
    Panorama 3.9
    Nieuwe Revu 2.1
    Terdege 1.2

    VROUWENBLADEN
    Libelle 12.8
    Margriet 8.5
    LINDA. 8.3
    Flair 2.6
    Viva 2.6

    MANNENBLADEN
    Quote 1.9
    Playboy 1.6
    Men’s Health 1.4

    JONGERENBLADEN
    Donald Duck 10.8
    CosmoGirl 1.5
    Tina 1.2
    Girlz! 1.2
    Meiden magazine 1.0

    CULINAIRE BLADEN
    Allerhande 9.8
    ELLE Eten 3.0


    AUTO EN MOTORBLADEN
    Autoweek 4.5
    Autovisie 2.4
    Truckstar 1.2


    RTV BLADEN
    Veronica magazine 10.6
    TROS Kompas 4.2
    Mikro Gids 4.1
    VARAgids 4.0
    NCRV Gids 3.2
    Visie 2.2


    OPVOEDINGSBLADEN
    Wij Jonge Ouders 2.4
    Ouders van nu 1.9


    REIS- EN RECREATIEBLADEN
    Kampeer & Caravan Kampioen 2.7
    National Geographic Traveler 1.4
    Reizen magazine 1.1
    Op Pad 0.7
    Waterkampioen 0
    .7

    WOON- TUIN EN DHZ-BLADEN
    Landleven 4.6
    VT Wonen 4.7
    Ariadne at Home 2.1
    Groei & Bloei 1.
    7

    POPULAIR WETENSCHAPPELIJKE BLADEN
    Quest 7.6
    National Geographic 5.5
    Kijk 1.4
© -DIA- 18-05-2024: 32800
Plaats reactie