En ik vind dat je dit opschrijft off-topic en kinderachtig.
Gereformeerde Gemeenten
- Maanenschijn
Re: Gereformeerde Gemeenten
En ik mis (ondanks dat ik hiervoor in het bericht gequoot ben) blijkbaar het punt. Is er een vermoeden over mij en wat zou er kinderachtig zijn?
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
- J.C. Philpot
Vanwege hetMaanenschijn schreef: ↑03 apr 2025, 07:17En ik mis (ondanks dat ik hiervoor in het bericht gequoot ben) blijkbaar het punt. Is er een vermoeden over mij en wat zou er kinderachtig zijn?

Ik heb zelf overigens geen mening of dat inderdaad het geval is.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Ds. Dekker gaat naar Berkenwoude! Heel fijn voor die gemeente.
Volgens Kerktijden bestaan er wel 17 dominees met de naam Dekker plus nog een paar kandidaten en een emeritus.
En volgens mij bestaan er in Berkenwoude méér dan één gemeentes.
Ik bedoel maar: een béétje specifieker mag best.
~~Soli Deo Gloria~~
Het blijft toch een beetje een GG forum, Hendrikus.

Dat vond men de vorige keer ook. En toen kwam heel snel de aap uit de mouw.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
-
De GG is kennelijk de maatstaf voor wat refo is? Waarom eigenlijk?Ad Anker schreef: ↑03 apr 2025, 13:34Het blijft toch een beetje een GG forum, Hendrikus.Dus raadzaam om eerst bij de naam Dekker de GG te onderzoeken. Vaak is het dan raak.
![]()
Grootste refo-kerkverband misschien? Je kan er niet omheen als je wat wilt bereiken in refo-NL.
Refojongere schreef: ↑03 apr 2025, 14:21De GG is kennelijk de maatstaf voor wat refo is? Waarom eigenlijk?Ad Anker schreef: ↑03 apr 2025, 13:34Het blijft toch een beetje een GG forum, Hendrikus.Dus raadzaam om eerst bij de naam Dekker de GG te onderzoeken. Vaak is het dan raak.
![]()
Volgens mij heet het topic 'Gereformeerde Gemeenten'.....
Zo heet dit topic nou eenmaal. Begin een topic CGK, GGIN, OGG of PKN zou ik zeggen. Je conclusie slaat nergens op. Wat doen mensen hier eigenlijk op dit topic die zelf niet tot de GG behoren ? Dat is geen veroordeling maar een serieuze vraag. Zodra ik m'n lidmaatschap opzeg ga ik niet van alles van de zijlijn over de GG lopen te roeptoeteren. En zeker geen kritiek.Refojongere schreef: ↑03 apr 2025, 14:21De GG is kennelijk de maatstaf voor wat refo is? Waarom eigenlijk?Ad Anker schreef: ↑03 apr 2025, 13:34Het blijft toch een beetje een GG forum, Hendrikus.Dus raadzaam om eerst bij de naam Dekker de GG te onderzoeken. Vaak is het dan raak.
![]()
Vrienden dit kan toch niet waar wezen: ' Wat doen mensen hier eigenlijk op dit topic die zelf niet tot de GG behoren?' Ook de GG is een openbarings vorm van de Algemene Christelijke kerk. Toegegeven, nog niet zo oud, van 1907. Maar daar mag je toch mee meeleven? Daar wil je toch mee meeleven? Daar mag je toch zelfs kritische vragen aan stellen? Daar kan men toch op antwoorden? Daar kunnen we toch allemaal winst mee doen?GG links schreef: ↑03 apr 2025, 15:04Zo heet dit topic nou eenmaal. Begin een topic CGK, GGIN, OGG of PKN zou ik zeggen. Je conclusie slaat nergens op. Wat doen mensen hier eigenlijk op dit topic die zelf niet tot de GG behoren ? Dat is geen veroordeling maar een serieuze vraag. Zodra ik m'n lidmaatschap opzeg ga ik niet van alles van de zijlijn over de GG lopen te roeptoeteren. En zeker geen kritiek.Refojongere schreef: ↑03 apr 2025, 14:21De GG is kennelijk de maatstaf voor wat refo is? Waarom eigenlijk?
- Maanenschijn
O, dat is heel eenvoudig. Het is een forum waar we van alles kunnen vinden. Zelfs over de GG, als niet GG’er.GG links schreef: Zo heet dit topic nou eenmaal. Begin een topic CGK, GGIN, OGG of PKN zou ik zeggen. Je conclusie slaat nergens op. Wat doen mensen hier eigenlijk op dit topic die zelf niet tot de GG behoren ? Dat is geen veroordeling maar een serieuze vraag. Zodra ik m'n lidmaatschap opzeg ga ik niet van alles van de zijlijn over de GG lopen te roeptoeteren. En zeker geen kritiek.
Ik zie dat de meeste reageerders in de CGK of HHK topics de GG-ers zijn. Simpel omdat er veel GG-ers hier actief zijn. Zo werkt dat nu eenmaal.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
RaarMaanenschijn schreef: ↑03 apr 2025, 16:36O, dat is heel eenvoudig. Het is een forum waar we van alles kunnen vinden. Zelfs over de GG, als niet GG’er.GG links schreef: Zo heet dit topic nou eenmaal. Begin een topic CGK, GGIN, OGG of PKN zou ik zeggen. Je conclusie slaat nergens op. Wat doen mensen hier eigenlijk op dit topic die zelf niet tot de GG behoren ? Dat is geen veroordeling maar een serieuze vraag. Zodra ik m'n lidmaatschap opzeg ga ik niet van alles van de zijlijn over de GG lopen te roeptoeteren. En zeker geen kritiek.
Ik zie dat de meeste reageerders in de CGK of HHK topics de GG-ers zijn. Simpel omdat er veel GG-ers hier actief zijn. Zo werkt dat nu eenmaal.