Het gaat mij niet alleen om het lekkerder, maar ook om het gezondere aspect ervan.merel schreef:Biologische melk is inderdaad lekkerder, maar ook 2 keer zo duur. Met een verbruik van ongeveer 14 liter in de week gaat dat aardig in de papieren lopen. Ik koop daarom gewoon het huismerk. Idem met yoghurt, kwark en karnemelk.
Dan geef ik daar liever meer aan uit en bezuinig ik wel op voedingswaren waarbij dat niet uitmaakt.
De karnemelk van de zaanse hoeve smaakt helemaal nergens naar trouwens. Dan neem ik nog liever een beker water.
En hier gaat wel veel melk doorheen, maar geen 14 liter meer, de allergrootste verbruiker is inmiddels de deur uit.
Hij kon in zijn puberteit een heel pak op.
Vroeger kon je er TBC door oplopen. Ik denk dat dit nu niet meer kan, vanwege scherpe controles.Dodo schreef:Mijn kooklerares waarschuwde vroeger voor rauwe melk, maar kennelijk is het toch wel veilig.
Ik heb jarenlang bij een boer in het buitengebied melk en yoghurt gekocht, dat was wel gepasteuriseerd.
Maar de boer ging met pensioen en kon geen opvolger vinden.
Zijn vrouw runde die winkel en maakte ook de kaas. Zooooo lekker en goedkoper dan van de markt zelfs.