modesto schreef:Bakken/braden in croma zou onder de kerkelijke tucht moeten vallen.

modesto schreef:Bakken/braden in croma zou onder de kerkelijke tucht moeten vallen.
Ik denk dat @modesto bakken en braden in Renesse bedoeltmodesto schreef:Bakken/braden in croma zou onder de kerkelijke tucht moeten vallen.
Ja heb ik ook eens gedaan met boekweit. Maar ze kwamen binnen een oogwenk zwart geblakerd uit de pan.Orchidee schreef:Wij hebben net op verzoek boekweitpannenkoeken gegeten.
Boekweitmeel, eieren, amandelmelk en een snuf zout.
Gebakken met zonnebloemolie.
Niet voor herhaling vatbaar!![]()
Het kan dan nog zo gezond zijn maar de smaak wil ook wat!
Amandelmelk, waarom, koemelkallergie?Orchidee schreef:Wij hebben net op verzoek boekweitpannenkoeken gegeten.
Boekweitmeel, eieren, amandelmelk en een snuf zout.
Gebakken met zonnebloemolie.
Niet voor herhaling vatbaar!![]()
Het kan dan nog zo gezond zijn maar de smaak wil ook wat!
Bij mijn allergietest (in 2013) bleek dat ik sterk allergisch was voor koemelk.Orchidee schreef:Oke, dat zou kunnen natuurlijk.
Die amandelmelk hoorde gewoon in het recept.
Bij mijn weten is niemand in ons gezin allergisch voor koemelk, wel heeft een dochter PTS en de andere heeft altijd last van haar buik als ze melk drinkt, een eierkoek eet, jam op een boterham of cracker smeert en nog wat dingetjes.
Bijzonder maar weleens lastig!
Als klein kind had ze spastische darmen, daar was ze ook voor onder behandeling bij een kinderarts maar dat heeft ze in de puberteit "overgroeit"
Ik heb pas wat gelezen over (zo uit mijn hoofd) A en B koeien. De ene geeft de gewone melk, de andere heeft iets andere genen en zou melk geven die goed verdragen zou worden door mensen met klachten na melkdrinken.Orchidee schreef:Oke, dat zou kunnen natuurlijk.
Bij mijn weten is niemand in ons gezin allergisch voor koemelk, wel heeft een dochter PTS en de andere heeft altijd last van haar buik als ze melk drinkt, een eierkoek eet, jam op een boterham of cracker smeert en nog wat dingetjes.
Als klein kind had ze spastische darmen, daar was ze ook voor onder behandeling bij een kinderarts maar dat heeft ze in de puberteit "overgroeit"
Ik weet niet of het ermee te maken heeft, maar ik drink vrijwel uitsluitend biologische melk.Dodo schreef:Ik heb pas wat gelezen over (zo uit mijn hoofd) A en B koeien. De ene geeft de gewone melk, de andere heeft iets andere genen en zou melk geven die goed verdragen zou worden door mensen met klachten na melkdrinken.Orchidee schreef:Oke, dat zou kunnen natuurlijk.
Iets voor jullie om je eens in te verdiepen?
Interessant! Dank je wel.Dodo schreef:http://www.local2local.nl/blog/a2-melk-een-wonder/