Gereformeerde Gemeenten
Re: Gereformeerde Gemeenten
Goede herinneringen aan de preken van ds van der Net. Eenvoudig, eerlijk en Christocentrisch.
En weer is er een vertegenwoordiger weggevallen van de oudere generatie midden predikanten, mild, oog voor de breedte van het kerkverband en geen starre verdedigers van het eigene der GG. Deze mannen gaat het kerkverband node missen.
En weer is er een vertegenwoordiger weggevallen van de oudere generatie midden predikanten, mild, oog voor de breedte van het kerkverband en geen starre verdedigers van het eigene der GG. Deze mannen gaat het kerkverband node missen.
- Maanenschijn
Ik herinner mij hem ook. Het was een door-de-weekse dienst in Geldermalsen, toen nog de Tunnelkerk. Vaak kwam hij op zijn motor.
Over Nathanael onder de vijgenboom ging de preek. Ik weet zelfs de punten nog, als is het meer dan 35 jaar geleden.
1. Een slechte preek
2. Een kritische luisteraar
3. Een Goddelijke toepassing
Wonderlijk eigenlijk. Ik heb begrepen dat hij in zijn kerkverband de nodige afwijzing kende. Net als ds. van Gelder (aan wie ik erg goede herinneringen heb) lijkt dat na het overlijden of einde van het leven niet meer zo te spelen. Dat vind ik wel mooi.
Over Nathanael onder de vijgenboom ging de preek. Ik weet zelfs de punten nog, als is het meer dan 35 jaar geleden.
1. Een slechte preek
2. Een kritische luisteraar
3. Een Goddelijke toepassing
Wonderlijk eigenlijk. Ik heb begrepen dat hij in zijn kerkverband de nodige afwijzing kende. Net als ds. van Gelder (aan wie ik erg goede herinneringen heb) lijkt dat na het overlijden of einde van het leven niet meer zo te spelen. Dat vind ik wel mooi.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
GerGem Wageningen 700 leden krimp van 16
-
Je houdt het goed bij. Wat maakt dat je er zo mee bezig bent? En wat doet die daling met jou?
Ik merk dat ik er zelf niet zo mee bezig ben. Het kan verlammend werken of tot piekeren leiden. Aan de andere kant: Heere, bewaar en vermeerder Uw Kerk, gedenk aan Uw verbond.
Ik kom uit op een daling van 293
Nou, dat heb je dan ook weer gezegd.Refojongere schreef: ↑01 mar 2025, 13:38Je houdt het goed bij. Wat maakt dat je er zo mee bezig bent? En wat doet die daling met jou?
Ik merk dat ik er zelf niet zo mee bezig ben. Het kan verlammend werken of tot piekeren leiden. Aan de andere kant: Heere, bewaar en vermeerder Uw Kerk, gedenk aan Uw verbond.
refo schreef: ↑01 mar 2025, 17:48Nou, dat heb je dan ook weer gezegd.Refojongere schreef: ↑01 mar 2025, 13:38Je houdt het goed bij. Wat maakt dat je er zo mee bezig bent? En wat doet die daling met jou?

-
Hoe bedoel je? Ik ben gewoon oprecht benieuwd hoe jij er mee bezig bent. Je kunt toch wel serieus antwoord geven?refo schreef: ↑01 mar 2025, 17:48Nou, dat heb je dan ook weer gezegd.Refojongere schreef: ↑01 mar 2025, 13:38Je houdt het goed bij. Wat maakt dat je er zo mee bezig bent? En wat doet die daling met jou?
Dit ging ook door mij heen.HHR schreef: ↑27 feb 2025, 22:23 Goede herinneringen aan de preken van ds van der Net. Eenvoudig, eerlijk en Christocentrisch.
Ds. Van der Net weggevallen, Ds. Verweij die (hopelijk tijdelijk) niet meer preekt, Ds. Tuinier die is gestopt met preken.
Het doet me wat.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Zag het zojuist ook op de website van het ND inderdaad. Daar wordt dhr. Den Breejen ook geïnterviewd.
Heel verdrietig dat de beide 'partijen' elkaar niet meer hebben kunnen vinden.
Toch hoop ik (zoals de initiatiefnemer daar verwoord) dat de beide gemeenten (GG en HHG) elkaar straks wel goed kunnen verdragen en zelfs kunnen samenwerken.
Als broeders en zusters in twee verschillende gemeenten.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Dat zou mooi zijn. Maar een tweede GG was een stuk beter geweest, mijns inziens.
Mooi om overal te lezen en te horen dat mensen warme herinneringen hebben aan hem. Was in het pastoraat ook altijd mild.HHR schreef: ↑27 feb 2025, 22:23 Goede herinneringen aan de preken van ds van der Net. Eenvoudig, eerlijk en Christocentrisch.