Welke muziek beluister je nu?

DDD

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door DDD »

Die heb ik destijds inderdaad beluisterd. En nu nog een keer.

Wat mij opvalt, is wel dat hij bij de gemeentezang niet heel ingetogen speelt, als de tekst daar aanleiding voor geeft. De begeleiding blijft krachtig ondersteunen. Dat is bij de zangavonden niet, maar daar heeft hij misschien meer vertrouwen in het zingen.

Of het ligt aan de kerk/ akoestiek.

Maar ik ben het helemaal met je eens. Hij benut de mogelijkheden van het orgel vrij uitvoerig, inclusief registraties. Ik houd daarvan.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

DDD schreef: 10 sep 2024, 23:26 Die heb ik destijds inderdaad beluisterd. En nu nog een keer.

Wat mij opvalt, is wel dat hij bij de gemeentezang niet heel ingetogen speelt, als de tekst daar aanleiding voor geeft. De begeleiding blijft krachtig ondersteunen. Dat is bij de zangavonden niet, maar daar heeft hij misschien meer vertrouwen in het zingen.

Maar ik ben het helemaal met je eens. Hij benut de mogelijkheden van het orgel vrij uitvoerig, inclusief registraties. Ik houd daarvan.
Goede waarneming. Je zit er als organist om de gemeentezang in goede banen te leiden. De begeleiding moet dus een goed fundament bieden en zal in de eerste plaats heel functioneel zijn. Dat @ejvl dat dan saai vindt - tja, ik zou het eerder dienstbaar noemen. Maar bij een zangavond bestaat je publiek uit liefhebbers, mensen die graag zingen, die in de maat durven inzetten en die ook niet direct van de wijs raken als de begeleider even een wat meer zelfstandige rol neemt, die zelfs niet schrikken van een paar dissonanten. Dat is een wezenlijk verschil.
~~Soli Deo Gloria~~
Vrouwke

Bericht door Vrouwke »

Psalm 133 op hele noten vanuit de muziek installatie van de buren, vermengd met het geluid van spelende buurkindertjes... :love
De HEERE is goed, Zijn goedertierenheid is in der eeuwigheid, en Zijn getrouwheid van geslacht tot geslacht..!
‭‭
DDD

Bericht door DDD »

Hendrikus schreef: 11 sep 2024, 08:00
DDD schreef: 10 sep 2024, 23:26 Die heb ik destijds inderdaad beluisterd. En nu nog een keer.

Goede waarneming. Je zit er als organist om de gemeentezang in goede banen te leiden. De begeleiding moet dus een goed fundament bieden en zal in de eerste plaats heel functioneel zijn. Dat @ejvl dat dan saai vindt - tja, ik zou het eerder dienstbaar noemen. Maar bij een zangavond bestaat je publiek uit liefhebbers, mensen die graag zingen, die in de maat durven inzetten en die ook niet direct van de wijs raken als de begeleider even een wat meer zelfstandige rol neemt, die zelfs niet schrikken van een paar dissonanten. Dat is een wezenlijk verschil.
Dat denk ik ook. Hoewel ik vind dat je een gemeente ook wel een beetje mag opvoeden. En als het dan een keer mis gaat met de maat, dan houd je gewoon een paar noten later wat aan tot iedereen er weer is. Dat moest ik afgelopen zondag ook. Dat kan een keer gebeuren. Maar goed, als het te vaak is, dan doe je iets niet goed.
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Charles

Bericht door Charles »

Mooi! Ik heb haar afgelopen jaar nog live gehoord. De man achter me herkende ik als zijnde haar vader.

Zelf deze opstaan momenteel:

Afbeelding
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

Charles schreef: 17 sep 2024, 14:01 Mooi! Ik heb haar afgelopen jaar nog live gehoord. De man achter me herkende ik als zijnde haar vader.

Zelf deze opstaan momenteel:

Afbeelding
Waar heb je haar gehoord?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Charles

Bericht door Charles »

Rhenen, klassiek aan de Rijn.
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Vanmorgen de 4e symfonie van Bruckner aangezet, n.a.v. een artikel in het RD van pas.
Klinkt naar meer, maar voor onderweg niet heel handig, omdat het zo nu en dan zachter is dan mijn bandengeruis en als ik het volume te hoog zet, doet het op andere momenten wat pijn aan de oren en geweld aan de speakers.
- Niet meer zo actief -
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Gert van Hoef, Eerbetoon aan Klaas Jan Mulder in Bolsward

Het begin is al erg goed. Toch de harmonisatie van mijn kinderjaren. Thuis stonden de LP's aan en in de kerk hadden we improvisatoren die hem imiteerden.
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Charles schreef: 17 sep 2024, 15:16 Rhenen, klassiek aan de Rijn.
1 februari 2025 hoopt ze weer in Rhenen te komen.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Ik zie dat Wayne Marshall binnenkort in de Laurenskerk Rotterdam speelt. Daar kan ik niet heen. Maar wat ik van hem hoor, vind ik erg goed.
Henk J

Bericht door Henk J »

Een indrukwekkende uitvoering van The Planets van Gustav Holst op misschien wel het mooiste orgel van Engeland.
https://youtu.be/cb2ID-2JFUE?si=YpS_jA2_QvkQ0Yq7
parsifal

Bericht door parsifal »

Bardcore muziek "dust in the wind" van Hildegard von Blingin en Algal the bard.

Een soort parodie muziek, waarbij sommige popmuziek met oude instrumenten wordt nagespeeld. Verder zo af en toe wat oud-engels taalgebruik er in. En "Hildegard" heeft een goed stem.

Dust in the wind heeft een behoorlijke "prediker" stemming trouwens.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Terri

Bericht door Terri »

parsifal schreef: 21 sep 2024, 20:53 Bardcore muziek "dust in the wind" van Hildegard von Blingin en Algal the bard.

Een soort parodie muziek, waarbij sommige popmuziek met oude instrumenten wordt nagespeeld. Verder zo af en toe wat oud-engels taalgebruik er in. En "Hildegard" heeft een goed stem.

Dust in the wind heeft een behoorlijke "prediker" stemming trouwens.
Mooi!
Plaats reactie