Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?
- J.C. Philpot
Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)? [8]
Vanwege de overweldigende positieve reacties, zal ik de boodschappenlijst vaker gaan publiceren 

Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Je houdt van basic?J.C. Philpot schreef:Vanwege de overweldigende positieve reacties, zal ik de boodschappenlijst vaker gaan publiceren

Ik vind het wel grappig. Veel artikelen komen uit de basic, maar andere moeten persé een bepaald merk zijn?
Dat hebben wij bijv. met pindakaas, hagelslag, zuivel, pepermunt, terwijl ze de eigenmerkligakoeken lekkerder en brosser vinden dan de echte.
Ongelooflijk hoe het dan ongemerkt toch oploopt he.
Soms heb je een kar vol en hoef je maar 70 euro af te tikken en soms ligtie halfvol en kost het het dubbele.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
- J.C. Philpot
Ik hou van goedkoop idd. En soms heeft iemand bij ons voor bepaalde artikelen de voorkeur voor bepaald een merk. En er gaat zeker een hoop geld naar de boodschappen.Mara schreef:Je houdt van basic?J.C. Philpot schreef:Vanwege de overweldigende positieve reacties, zal ik de boodschappenlijst vaker gaan publiceren![]()
Ik vind het wel grappig. Veel artikelen komen uit de basic, maar andere moeten persé een bepaald merk zijn?
Dat hebben wij bijv. met pindakaas, hagelslag, zuivel, pepermunt, terwijl ze de eigenmerkligakoeken lekkerder en brosser vinden dan de echte.
Ongelooflijk hoe het dan ongemerkt toch oploopt he.
Soms heb je een kar vol en hoef je maar 70 euro af te tikken en soms ligtie halfvol en kost het het dubbele.
Ik zie trouwens dat die kauwgombal ijsjes eigenlijk best duur zijn, zal het er eens met mijn lieve vrouw over hebben

Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
- Dodo
Sinds een paar weken hou ik mijn uitgaven bij, onderverdeeld in een stuk of tien groepen. Ik vroeg me wel eens af waar al dat geld bleef, en nu weet ik het. Het is heel verhelderend.
Ik zie ook dat we bepaalde keuzes maken die meer geld kosten, maar ja, we hebben liever kwark dan yoghurt. We eten veel fruit en groente. De dieren kosten aardig wat.
Ik zie ook dat we bepaalde keuzes maken die meer geld kosten, maar ja, we hebben liever kwark dan yoghurt. We eten veel fruit en groente. De dieren kosten aardig wat.
Volgens mij hebben wij nergens een A merk van in huis. De boodschappen haal ik bij de Lidl, ook het broodbeleg en het merendeel van het groente en fruit. Het gaat er bij mij in zulke grote hoeveelheden doorheen, dat ik het wel nalaat om A merken te kopen.
Ons basispakket voor elke week is
3 pakken havermout
6 broden ( fijn volkoren) bij de bakker
2 luxere broden voor het weekend
bloem/zelfrijzend bakmeel ( manlief bakt elke zaterdag morgen wafels voor het ontbijt)
3 kg bananen
2 kg elstar appels
2 kg mandarijnen
anderhalve kg peren
ander fruit ( dit keer sinaasappels)
groente; deze week boerenkool, rode bieten, bloemkool, kilo biologische wortels, courgette, paprika's, champignons, 3 komkommers en 3 bakjes cherry tomaten, bospeen en pond gewone tomaten
broodbeleg smeerkaas, gebraden gehakt, achterham, pindakaas en hagelslag
14 liter halfvolle melk
4 liter karnemelk
2 l vla
3 l halfvolle yoghurt
magere kwark
4 pakjes roomboter
kaas ( kaasboer en niet elke week)
30 eieren
2 zakjes snoep voor de kinderen en deze week een extra zak kruidnoten
zak chips
volkoren pasta/zilverliesrijst of bulgur
aardappelen ( Bildstar 20 kg bij de boer, per 3 weken)
En dan nog regelmatig andere houdbare dingen; peulvruchten, potten tomatenpuree, augurken etc
Ons basispakket voor elke week is
3 pakken havermout
6 broden ( fijn volkoren) bij de bakker
2 luxere broden voor het weekend
bloem/zelfrijzend bakmeel ( manlief bakt elke zaterdag morgen wafels voor het ontbijt)
3 kg bananen
2 kg elstar appels
2 kg mandarijnen
anderhalve kg peren
ander fruit ( dit keer sinaasappels)
groente; deze week boerenkool, rode bieten, bloemkool, kilo biologische wortels, courgette, paprika's, champignons, 3 komkommers en 3 bakjes cherry tomaten, bospeen en pond gewone tomaten
broodbeleg smeerkaas, gebraden gehakt, achterham, pindakaas en hagelslag
14 liter halfvolle melk
4 liter karnemelk
2 l vla
3 l halfvolle yoghurt
magere kwark
4 pakjes roomboter
kaas ( kaasboer en niet elke week)
30 eieren
2 zakjes snoep voor de kinderen en deze week een extra zak kruidnoten
zak chips
volkoren pasta/zilverliesrijst of bulgur
aardappelen ( Bildstar 20 kg bij de boer, per 3 weken)
En dan nog regelmatig andere houdbare dingen; peulvruchten, potten tomatenpuree, augurken etc
De kinderen en ik zijn nogal fijnproevers, mijn man maakt het niets uit, welk merk pindakaas hij op zijn brood smeert.J.C. Philpot schreef: Ik hou van goedkoop idd. En soms heeft iemand bij ons voor bepaalde artikelen de voorkeur voor bepaald een merk. En er gaat zeker een hoop geld naar de boodschappen.
Ik zie trouwens dat die kauwgombal ijsjes eigenlijk best duur zijn, zal het er eens met mijn lieve vrouw over hebben
Ik haal biologische melk, de volle, omdat we die toch na blind proeven het lekkerst vinden.
Ook gaan hier liters bosvruchtenkarnemelk en Arla drinkyoghurt doorheen.
Toiletpapier, keukenrollen, L'or koffiecupjes (net zo lekker als de originele) wasmiddelen, haal ik altijd in grote hoeveelheden als het in de aanbieding is.
Eén van de katjes is verzot op de kuipjes paté van de Aldi en die winkel blijkt heerlijke vruchtenkwark - met weinig koolhydraten - en toetjes te hebben dus dat neem ik dan meteen daar mee.
Dat bestel ik grotendeels online, dat is veel voordeliger dan de jumper of pets place.Dodo schreef:De dieren kosten aardig wat.
Bovendien zijn daar merken die je nergens anders kunt kopen.
Als je de blikjes opentrekt zou je het bijna op een toastje smeren.

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
- Dodo
Ik heb een van de laatste afleveringen van de keuringsdienst van waarde gezien, over karnemelk. Wat in de supermarkt ligt, is aangezuurde ondermelk met water. Vandaag kwam ik langs een boerderijwinkel en in een opwelling heb ik daar karnemelk gekocht. Erg lekker! En met kleine boterklontjes erin, dat hoeft dan weer niet zo nodig voor mij.
Wat boeken aangeschaft voor de lange winteravonden:

Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
- Wandelende
- Inactief
Is dit een complete boodschappenlijst voor één week? Mag ik ook vragen hoeveel personen hiervan leven?J.C. Philpot schreef:Nieuwe aanwinsten deze week: (...)
Totaal boodschappen (incl. statiegeld)
157.50

(~)
- J.C. Philpot
We zijn met zijn 5en. We laten eens per 14 dagen bezorgen, en halen regelmatig ook tussendoor wat.Wandelende schreef:Is dit een complete boodschappenlijst voor één week? Mag ik ook vragen hoeveel personen hiervan leven?J.C. Philpot schreef:Nieuwe aanwinsten deze week: (...)
157.50
George Whitefield
George Whitefield
- Wandelende
- Inactief
Dan doen jullie 't rustig aan.J.C. Philpot schreef:We zijn met zijn 5en. We laten eens per 14 dagen bezorgen, en halen regelmatig ook tussendoor wat.Wandelende schreef:Is dit een complete boodschappenlijst voor één week? Mag ik ook vragen hoeveel personen hiervan leven?J.C. Philpot schreef:Nieuwe aanwinsten deze week: (...)
157.50

(~)
Ik kwam nog twee mooie boekjes tegen bij de kringloopwinkel:
Één Naam tot zaligheid
10 preken
Onder redactie van dominee Budding en Pieters
Uw Woord is een lamp - oud goud herijkt
3 preken van Costerus, Smytegelt en Comrie
Uitgave van het Smytegeltfonds
Één Naam tot zaligheid
10 preken
Onder redactie van dominee Budding en Pieters
Uw Woord is een lamp - oud goud herijkt
3 preken van Costerus, Smytegelt en Comrie
Uitgave van het Smytegeltfonds
Iedere week worden hier de boodschappen bezorgd, en tussendoor neemt iemand wel eens iets voor me mee dat op is.
Altijd geitenmelk - zoek iets anders want in een maand al 30 cent gestegen
Pap
Cruesli
Een goede worst
Kaas of brie
Bronwater twee keer een hele krimp
Uiteraard toiletpapier......
Patat
Iets van mora
Bloedwijn
Ranja
Tafelzuurtjes
Groeten eigenlijk niet bezorgd want ze nemen altijd de slechte mee
Vooraad groente in pot of diepvries
Ketchup en sambal
Drop
En verder de benodigdheden voor de maaltijd.
Altijd geitenmelk - zoek iets anders want in een maand al 30 cent gestegen
Pap
Cruesli
Een goede worst
Kaas of brie
Bronwater twee keer een hele krimp
Uiteraard toiletpapier......
Patat
Iets van mora
Bloedwijn
Ranja
Tafelzuurtjes
Groeten eigenlijk niet bezorgd want ze nemen altijd de slechte mee
Vooraad groente in pot of diepvries
Ketchup en sambal
Drop
En verder de benodigdheden voor de maaltijd.
Kijk niet naar de spelling en grammatica, ik ben dyslectisch.
Ik ben iemand die heel veel uit de diepvries koopt: spinazie, sperziebonen, broccoli, bloemkool, etc.
En dan nog groente als doperwten met worteltjes, tomaat, etc. uit blik.
Ook fruit koop ik uit de vriezer (eet ik meestal samen met yoghurt).
Eigenlijk koop ik vrijwel geen verse groente (al kun je diepvries ook vers noemen).
Het past bij mijn (iets chaotische levenstijl) en ik hoef bijna nooit iets weg te gooien.
Verder eet ik ook veel rijst, pasta en havermout wat lekker lang houdbaar is.
Ik ben momenteel aan het rondkijken naar recepten met linzen (tips zijn welkom!)
Sap of frisdrank koop ik eigenlijk ook niet. Maar ik bezuinig niet op goede (losse) thee of een lekkere sterke nespresso.
En dan nog groente als doperwten met worteltjes, tomaat, etc. uit blik.
Ook fruit koop ik uit de vriezer (eet ik meestal samen met yoghurt).
Eigenlijk koop ik vrijwel geen verse groente (al kun je diepvries ook vers noemen).
Het past bij mijn (iets chaotische levenstijl) en ik hoef bijna nooit iets weg te gooien.
Verder eet ik ook veel rijst, pasta en havermout wat lekker lang houdbaar is.
Ik ben momenteel aan het rondkijken naar recepten met linzen (tips zijn welkom!)
Sap of frisdrank koop ik eigenlijk ook niet. Maar ik bezuinig niet op goede (losse) thee of een lekkere sterke nespresso.
Die zijn inderdaad interessant om te bekijken. We zien dat het huismerk nogal populair is. Er is ook niets mis met het huismerk van AH, al is er vanzelf nog wel wat verschil tussen AH Basic en AH Excellent... Over het algemeen doen de huismerken niet echt altijd onder voor A-merken.Dodo schreef:Vreemd genoeg is het best interessant, zo’n boodschappenlijst van een ander.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«