Praktiserende homo's bij Christen Unie

MarthaMartha

Re: Praktiserende homo's bij Christen Unie

Bericht door MarthaMartha »

Oude-Waarheid schreef:
MarthaMartha schreef:
Sola Scriptura schreef:ik denk ook dat aids een straf is. straf voor de seksuele losbandigheid deze dagen.
of ben ik nu van de pot gerukt?
of jij van de pot gerukt ben weet ik niet, dat kun jij ons vertellen....

aids een straf? als je oploopt door zondig gedrag is het gevolg van de zonde.
Net zoiets als longkanker krijgen door roken
Of of of..... vul maar in.

Ziekte KAN een gevolg zijn van....
dat is nog weer anders als straf...

Noem je hart- en vaatziekten ook een straf? straf voor de overvloed van eten van deze tijd? of word je dan opeens voorzichtiger?
Het is natuurlijk wel "ware er geen zonden dan ook geen wonden"
Hoorde ik een oude dominee een keer zeggen.
dat klopt, alle ziekten zijn een gevolg van onze zonden...........
(maar als de mensen aan Jezus vragen "wie heeft gezondigd, deze of zijn ouders?" dan krijgen ze een ander antwoord dan ze verwachten. -en in die tijd was blindheid vaak een gevolg van een geslachtsziekte bij de ouders, dus zo raar was die vraag niet- .
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Rens

Bericht door Rens »

Sola Scriptura schreef:ik denk ook dat aids een straf is. straf voor de seksuele losbandigheid deze dagen.
dús, zou een hetero-man, die, getrouwd en wel, HIV oploopt doordat zijn vrouw door omstandigheden het heeft, ook gestraft zijn?? zeg niet dat dit heel ver gezocht is, want het komt zeker voor, ook omgekeerd.........dus het "slachtoffer" krijgt in jouw visie, de lijn doortrekkend, evenzeer "straf"??

ach, het IS een visie, niet de mijne overigens.

Maar dat homosexualiteit, even inhakend op een stelling een stukje terug, tegennatuurlijk is, daar ben ik het wel mee eens. Je hoeft niet eens de Schrift er op na te slaan, maar alleen al naar de anatomie te zien.

Het "overnemen" van de dieren van homosexualiteit is natuurlijk een absurde stelling. De mens kijkt toch niet naar het sexuele gedrag van dieren om hun eigen gedrag daarop af te stemmen??
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Sola Scriptura

Bericht door Sola Scriptura »

MarthaMartha schreef:
of jij van de pot gerukt ben weet ik niet, dat kun jij ons vertellen....

aids een straf? als je oploopt door zondig gedrag is het gevolg van de zonde.
Net zoiets als longkanker krijgen door roken
Of of of..... vul maar in.

Ziekte KAN een gevolg zijn van....
dat is nog weer anders als straf...

Noem je hart- en vaatziekten ook een straf? straf voor de overvloed van eten van deze tijd? of word je dan opeens voorzichtiger?
kanker door roken is: eigen schuld dikke bult, net zoals vrkouden worden als je zonder jas naar buiten gaat.

en aids is niet toevallig in de wereld gekomen, pinkster-christenen zullen zeggen het is van satan! claim je gezond.
maar ik denk dat aids net als alles van God komt:

deut 32:

39 Ziet nu, dat Ik, Ik het ben,
daar is geen God, behalve Mij.
Ik dood en doe herleven,
Ik verbrijzel en Ik genees,
en niemand is er die redt uit mijn macht.

28:

20 De HERE zal over u de vloek, de verwarring en de bedreiging doen komen in alles wat gij onderneemt en wat gij doet, totdat gij verdelgd wordt en snel te gronde gaat vanwege de slechtheid uwer daden, omdat gij Mij verlaten hebt. 21 De HERE zal de pest aan u doen kleven, totdat zij u heeft weggevaagd uit het land, dat gij in bezit gaat nemen. 22 De HERE zal u slaan met tering, koorts, brand, ontstekingen, droogte, brandkoren en honigdauw: zij zullen u vervolgen, totdat gij te gronde gaat. ****

60 Hij zal alle kwalen van Egypte, waarvoor gij bevreesd zijt, weer over u brengen, zodat zij aan u kleven. 61 Ook allerlei ziekten en slagen, die in het boek van deze wet niet beschreven zijn, zal de HERE over u doen komen, totdat gij verdelgd zijt.

enz enz

dus dat aids van God komt is duidelijk, en het kwam op vlak na de seksuele revolutie....1+1=2?
Laatst gewijzigd door Sola Scriptura op 20 jun 2008, 14:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Sola Scriptura

cosmo schreef:
Zolang jij maar niet een individu dat besmet is met HIV van allerlei zaken gaat betichten of een dergelijk persoon terecht gaat wijzen mag je vinden dat het een straf is. Zelf betwijfel ik dat.
ad hominem! :fouet
memento

Bericht door memento »

Iets kan ook een straf zijn, zonder dat de persoon-in-kwestie zélf schuldig is. Denk bijvoorbeeld aan Davids zoontje, wat moest sterven als straf op David's zonden.
Sola Scriptura

klopt, maar dat principe staat los van aids in het algemeen, het hoe en waarom, je kan aids ook krijgen als kindje door je ouders, wat in afrika gebeurd, of naald.
neemt niet weg dat ik denk dat aids een straf is voor seksuele zonden.

(ik heb zelf ook mazzel gehad )
Rens

Bericht door Rens »

Sola Scriptura schreef:
20 De HERE zal over u de vloek, de verwarring en de bedreiging doen komen in alles wat gij onderneemt en wat gij doet, totdat gij verdelgd wordt en snel te gronde gaat vanwege de slechtheid uwer daden, omdat gij Mij verlaten hebt. 21 De HERE zal de pest aan u doen kleven, totdat zij u heeft weggevaagd uit het land, dat gij in bezit gaat nemen. 22 De HERE zal u slaan met tering, koorts, brand, ontstekingen, droogte, brandkoren en honigdauw: zij zullen u vervolgen, totdat gij te gronde gaat. ****

60 Hij zal alle kwalen van Egypte, waarvoor gij bevreesd zijt, weer over u brengen, zodat zij aan u kleven. 61 Ook allerlei ziekten en slagen, die in het boek van deze wet niet beschreven zijn, zal de HERE over u doen komen, totdat gij verdelgd zijt.
Tjonge, wát een barmhartig en liefdevolle God hebben we toch............
Moderatorbericht:
BJD

Bericht door BJD »

Rens schreef:
Sola Scriptura schreef:

Rens, er zal toch straf op de zonde zijn? Enerzijds een rechtvaarig God, die zondaren die zich niet bekeren als bovenstaande zal straffen. Anderzijds een God die ook jou en mij nodigt, zelfs aanspoort om met al onze tekortkomingen bij Hem te komen. Waarbij hij ook beloofd dat een ieder die tot Hem komt niet zal terug sturen.

Of bedoel jet het zo .... barmhartig en liefdevol naar ons toe dat Hij deze straffen nog niet over jou en mij heeft doen komen?
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Rens schreef:
Sola Scriptura schreef:

Dat is ook een kant van God. Hoewel we die vaak niet willen zien. En we weten het: dit heeft Hij voltrokken op Zijn volk (toen ze werden weggegvoerd in ballingschap.) Laat het voor ons ook een waarschuwing zijn. God neemt de zonde heeel hoog op! Hij kan ze niet ongestraft laten. Hij is rechtvaardig. En ja, ook barmhartig, Hij heeft Zijn Zoon gezonden, om de straf te dragen. Soms denk ik dat het besef, hoe erg de zonde is, hoe bood God daar over is wel eens weg wordt gemoffeld door ons.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Rens

Bericht door Rens »

BJD schreef:
Of bedoel jet het zo .... barmhartig en liefdevol naar ons toe dat Hij deze straffen nog niet over jou en mij heeft doen komen?
beiden eigenlijk.........nóg worden we gespaard........hoelang nog?

maar ook: kan het niet een onsje minder?
Moderatorbericht:
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Rens schreef:
BJD schreef:

Nee, dat kan niet. God kan de zonden niet ongestraft laten.
Gian

Bericht door Gian »

Rens schreef:
BJD schreef:

Als God de hele mensheid verwerpt vanwegen het eten van 1 vrucht...
Dat is pas rechtvaardigheid! We waren immers gewaarschuwd.
God dreigt heel vaak, lees de profeten. Maar altijd eindigt God met rijke beloften (behalve Nahum geloof ik).
Lees Jer. 32 eens. Allemaal beloften, voor ballingen nota bene. Mensen die zwaar gestraft werden vanwege hun zonden.

Als Zijn rechtvaardigheid dan zo groot is, hoe groot zullen Zijn barmhartigheden dan niet wezen?
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
jvdg

Bericht door jvdg »

GKV: Homoseksueel verkeer onaanvaardbaar

ZWOLLE - Seksueel verkeer tussen mensen van hetzelfde geslacht is in het licht van Gods liefdewet onaanvaardbaar. Het is echter geen „algemene regel” dat een kerkenraad de tucht moeten bedienen als homofiele gemeenteleden één huishouden vormen, ook al beloven ze zich van seksuele omgang te onthouden.

Dat schrijft de generale synode van de Gereformeerde Kerken vrijgemaakt (GKV) in een vrijdag verschenen verklaring over de pastorale bearbeiding van homofiele kerkleden.

De synode boog zich vrijdag in Zwolle achter gesloten deuren over een appel van de kerkenraad van Almelo over homoseksualiteit. Ze sprak uit dat de kerkenraad het „samenwonen van homofiele broeders en zusters die een affectieve relatie met elkaar hebben onder de belofte van uitsluiting van seksuele omgang” dient af te wijzen. Het behoort tot de „pastorale ruimte” van de kerkenraad om te beoordelen of deze afwijzing gepaard moet gaan met de kerkelijke tucht.

refdag.nl voor actueel synodenieuws
memento

Bericht door memento »

Ik juich de manier waarop de GKV vragen/onduidelijkheden vanuit hun achterban omzet in synodale adviezen (na eea door een commissie te hebben laten onderzoeken in de Schrift) zeer toe. Dit actuele, "belijdende" spreken, is zeer waardevol en navolgingswaardig!
Rens

Bericht door Rens »

Gian schreef:
Als God de hele mensheid verwerpt vanwegen het eten van 1 vrucht...
?
alléén om het eten van één vrucht, omdat dat niet mocht.......ik heb er bepaalde gedachten over die ik hier maar niet zal opschrijven....
Moderatorbericht:
Plaats reactie