Kinderpraat

Oude Paden

Bericht door Oude Paden »

mentos schreef:Mijn broertje van 4 was mee naar het kerstfeest van de zondagsschool. De dominee verzorgde het gebed en het openingswoord. Hij stond hierbij niet op de preekstoel.

M'n broertje: "Mama! De dominee staat niet in zijn huisje!!"
En even later: "O nee, het is geen huisje, het is een toren..."
(En natuurlijk zo hard dat iedereen het hoorde...)
Ons zoontje noemt het altijd "het grote hok" (de lessenaar is dan het kleine)
BJD

Bericht door BJD »

Lassie schreef:Mijn nichtje van 5 in de auto vanavond, zaten heerlijk wat Kerstliederen te zingen die zij ook kent.

"Midden in de winternacht ging de hema open"...

Dan is het best moeilijk om door te zingen.
Net zoiets als het volgende.. (het is waarschijnlijk een bekende maar niet minder leuk)
Bij het lezen uit de kinderbijbel probeer ik mijn zoon Joel (5) te laten herhalen wat er de vorige dag is gelezen. Zo nu ook over de Wijzen uit .......... ...........? Oostenrijk zei die welgemeend:wink:
Bonny
Contacteer:

Bericht door Bonny »

Gelezen in de rubriek "snypsnaren" van het Friesch Dagblad:

Een klein meisje zit in het reuzenrad in het pretpark Slagharen : 'En toen ik helemaal boven was zei ik "Hoi Here Jezus"'.

Fantastisch :D :D
The Groom's still waiting at the altar
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Lassie schreef:Mijn nichtje van 5 in de auto vanavond, zaten heerlijk wat Kerstliederen te zingen die zij ook kent.

:lol: :lol: Geweldig!!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
helma

Bericht door helma »

Bonny schreef:Gelezen in de rubriek "snypsnaren" van het Friesch Dagblad:

Een klein meisje zit in het reuzenrad in het pretpark Slagharen : 'En toen ik helemaal boven was zei ik "Hoi Here Jezus"'.

Ja lief!
het herinnert me aan de eerste keer dat mijn zoon (nu 19, toen 3) in de stoeltjeslift geweest was.
Toen ik een week later het bijbelverhaal vertelde van Elia die naar de hemel ging zei ik: Daar gaat Elia, héél hoog in de lucht, totdat hij in de hemel komt.
Zegt mijn zoontje blij: Dáar ben ik ook geweest hè, mam, met de stoeltjeslift!
Unionist

Bericht door Unionist »

Ik herinner mij een klein jongetje dat bij zijn vader op de schouders zat. Ineens zei hij: "nu ben ik de heerschappij"

???

Hij had net Jesaja 9 vers 5 horen voorlezen.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
helma

Bericht door helma »

Unionist schreef:Ik herinner mij een klein jongetje dat bij zijn vader op de schouders zat. Ineens zei hij: "nu ben ik de heerschappij"

???

Hij had net Jesaja 9 vers 5 horen voorlezen.

:mrgreen: herinner je je dat echt? of heb je het van horen zeggen :P
Unionist

Bericht door Unionist »

nee, serieus, ik weet het zelf nog :P
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

JolandaOudshoorn schreef:

:lol: :lol: Geweldig!!
super!!!
helma

Bericht door helma »

'k was puzzels aan het utizoeken; een paar die niet meer compleet waren konden wel in de kliko bedacht ik.
Ik gaf mijn zoontje van 9 opdracht om ze weg te gooien. moeten die weg? vroeg hij geschokt. ik zei: ja, die zijn niet meer compleet, dus doe maar weg.
Met 3 puzzeldozen loopt hij weg; "tja", hoor ik hem in zichzelf zeggen 'wat uit stof is neemt een end, door de tijd die alles schendt"

sta je wel even met je oren te klapperen. Hij bedoelde het beslist niet als grapje, maar ik vond het eigenlijk best grappig.
:oops:

(hij heeft overal altijd een passende bijbeltekst bij; mijn dochter had het net aan tafel over haar verkering die uit is :( ; in verband met een principiële kwestie. "Kan ook niet anders" deed hij een duit in het zakje "een huis dat tegen zichzelf verdeeld is kan niet bestaan..")
Unionist

Bericht door Unionist »

Mocht ie het nog maar eens... enz
;)
mens

Bericht door mens »

M'n neefje vertelde over de zondvloed, en het water stijgde, en stijgde en stijgde en toen trok Noach de stop eruit,
Nou hou je zelf dan maar goed.
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

helma schreef:'k was puzzels aan het utizoeken; een paar die niet meer compleet waren konden wel in de kliko bedacht ik.
Ik gaf mijn zoontje van 9 opdracht om ze weg te gooien. moeten die weg? vroeg hij geschokt. ik zei: ja, die zijn niet meer compleet, dus doe maar weg.
Met 3 puzzeldozen loopt hij weg; "tja", hoor ik hem in zichzelf zeggen 'wat uit stof is neemt een end, door de tijd die alles schendt"

sta je wel even met je oren te klapperen. Hij bedoelde het beslist niet als grapje, maar ik vond het eigenlijk best grappig.
:oops:

(hij heeft overal altijd een passende bijbeltekst bij; mijn dochter had het net aan tafel over haar verkering die uit is :( ; in verband met een principiële kwestie. "Kan ook niet anders" deed hij een duit in het zakje "een huis dat tegen zichzelf verdeeld is kan niet bestaan..")

gillen!!!!!!!!!!!!!!! Wat een joch.
Oude Paden

Bericht door Oude Paden »

God als heilige, rechtvaardige, volmaakte, reine majesteit op deze wijze in contact met een zondig mens???????????????????????

Hoe is dit meisje over de Heere Jezus verteld??????????/
Lassie

Bericht door Lassie »

Oude Paden schreef:

God als heilige, rechtvaardige, volmaakte, reine majesteit op deze wijze in contact met een zondig mens???????????????????????

Hoe is dit meisje over de Heere Jezus verteld??????????/
sjonge zeg.
Plaats reactie