Mohammedaans terreur in Europa

Philip

Re: Mohammedaans terreur in Europa

Bericht door Philip »

De 'bubbel'-reactie was meer bedoeld naar Lilian1975 toe (zonder te willen zeggen dat zij in een bubbel zit).

Wat mij betreft is de politie gerechtigd om een waterkanon in te zetten.
En dan is er een demonstratieverbod, toch staat de Dam weer vol met mensen.
De Dam staat altijd vol met mensen. Hoe wil je voorkomen dat pro-Palestijnse demonstranten de Dam betreden? Ze hebben geen gebiedsverbod. Pas zodra ze hun spandoeken tevoorschijn halen, kun je iets doen als politie.
Met een Palestijnse vlag in je tas rondlopen is niet verboden.
Waar is het waterkanon?
Inzet van het waterkanon heeft weinig effect in een heel dichtbebouwd gebied.
Hoe wil je als politie en stad nog gezag inboezemen?
Wat hadden de gemeente Amsterdam en de politie dan concreet anders moeten doen?
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

Philip schreef:De 'bubbel'-reactie was meer bedoeld naar Lilian1975 toe (zonder te willen zeggen dat zij in een bubbel zit).

De Dam staat altijd vol met mensen. Hoe wil je voorkomen dat pro-Palestijnse demonstranten de Dam betreden? Ze hebben geen gebiedsverbod. Pas zodra ze hun spandoeken tevoorschijn halen, kun je iets doen als politie.
Waar is het waterkanon?
Het waterkanon was metaforisch voor optreden. Ik heb de beelden bekeken en het optreden was mijns inziens erg beperkt. Ik heb niet deskundig genoeg om aan te geven wat dan wel.

Ik heb met regelmaat in het buitenland vertoeft.
- Ik voel de knieën nog in mijn rug toen ik in de VS na het aanhouden voor te hard rijden niet keurig bleef zitten met mij handen aan het stuur, maar uit stapte. Dat doe ik echt niet meer.
- Ik ben ooit opgepakt in Siberië. Dat was ook niet zonder intimidatie.

Ik denk dat wel duidelijk is wat ik bedoel.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Lilian1975

Bericht door Lilian1975 »

Philip schreef: 11 nov 2024, 13:01 De 'bubbel'-reactie was meer bedoeld naar Lilian1975 toe (zonder te willen zeggen dat zij in een bubbel zit).

Waar is het waterkanon?
Waarom zeg je het dan...

Die mensen die daar liepen wisten heel goed dat het verboden was wat ze daar deden. En waren blijkbaar van te voren al niet van plan zich aan de gerechtelijke uitspraak te houden. ( hoe zo respectloos?). Wat is er vreedzaam aan het negeren van hen die over je gesteld zijn?
Ik begrijp de reactie van Maanenschijn wel. Nu is het een beetje pappen en nat houden. Je haalt wat mensen van de straat die het gerechtelijk bevel negeren. En laat ze even later weer vrij. Om de volgende keer weer hetzelfde te doen.
Een waterkanon roept waarschijnlijk meer rellen op. Dan maar harder straffen. Nu is het een lachertje. M.i.
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

Probleem met radicale moslims is dat het uitroeien van het gedachtegoed het alleen maar versterkt. Al stuur je ze weg, sluit je ze op of geef je ze de doodstraf; de neefjes en nichtjes vereren hoe dan ook de rebellen. De straffen die ze krijgen zijn onderdeel van het rekruteren.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
MarJT

Bericht door MarJT »

HersteldHervormd schreef: 11 nov 2024, 13:27 Probleem met radicale moslims is dat het uitroeien van het gedachtegoed het alleen maar versterkt. Al stuur je ze weg, sluit je ze op of geef je ze de doodstraf; de neefjes en nichtjes vereren hoe dan ook de rebellen. De straffen die ze krijgen zijn onderdeel van het rekruteren.
Ik heb wat beelden gezien, wat op de Dam stond waren naar mijn idee geen moslims.
Edelweiss

Bericht door Edelweiss »

Maanenschijn schreef: 11 nov 2024, 13:09 Het waterkanon was metaforisch voor optreden. Ik heb de beelden bekeken en het optreden was mijns inziens erg beperkt. Ik heb niet deskundig genoeg om aan te geven wat dan wel.

Ik heb met regelmaat in het buitenland vertoeft.
- Ik voel de knieën nog in mijn rug toen ik in de VS na het aanhouden voor te hard rijden niet keurig bleef zitten met mij handen aan het stuur, maar uit stapte. Dat doe ik echt niet meer.
- Ik ben ooit opgepakt in Siberië. Dat was ook niet zonder intimidatie.

Ik denk dat wel duidelijk is wat ik bedoel.
Ik herken wel wat jij zegt. Overigens ook, en dat kan ik niet genoeg benadrukken, dat ook ik niet deskundig genoeg ben.

Mijn beeld is dat, internationaal gezien, de Nederlandse politie veel de-escalerend werkt. En dat vind ik erg positief.
Tegelijkertijd is men naar mijn mening op sommige vlakken wel veel te bang voor escalatie. Immers, treed eens flink op en je binnenstad staat in de brand. In andere gevallen levert het beestje bij de naam noemen een aangifte op; zie Mona Keizer. Het lijkt me voor de gezaghebbenden een haast onmogelijke positie.

Duidelijk is in elk geval wel dat er geen respect is voor het gezag. Dat geldt ook voor de XR-lieden en echt niet alleen voor de pro-Palestina's. Het heeft simpelweg nooit consequenties en daarom voelt men zich boven de wet verheven, want na een uurtje of een nachtje sta je immers al weer buiten.
Ik betrapte mij afgelopen week daarom meerdere malen op de gedachte: laat het maar eens flink fikken, dan verandert er misschien iets aan.
De vraag is hoe, en daar heb ook ik geen antwoord op.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Anarchie. Waar gaat dit naartoe?
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Amstelodamense

Bericht door Amstelodamense »

Lilian1975 schreef: 11 nov 2024, 10:30
parsifal schreef: 11 nov 2024, 10:00 Het is zo verknipt. Die Tel-Aviv voetbalsupporters zijn ook echt slecht bezig geweest en er zijn door sommige van hen dingen geroepen die m.i. erger zijn dan "From the river to the sea.." wat aan de andere kant geroepen wordt.
De "jodenjacht" was vooraf al gepland en oordeel over heel erg slechte leuzen behoort aan de overheid en zeker aan God. Niemand moet zelf een groep gaan opjagen.
Het houdt me bezig merk ik. Er zijn dus twee dingen.... ? 1)Onrespectvol, vandalistisch gedrag van een kern.
2) Een uitleven van anti semitisme wat al gepland was. Maar wat nu goedgepraat lijkt te worden door het eerste?
Gevolg;
Het antisemitisme zal alleen maar versterkt worden?

Overigens kreeg ik eerder uit mijn omgeving het nieuws via christenen voor Israël te volgen...
Ik vind het lastig dat ik daar tot nu toe niets lees over het eventuele wangedrag van Israëlische supporters.... ( zijn die beelden dan nu allemaal onecht? Die via allerlei kanalen naar buiten komen?) . We kunnen wel zeggen de NOS is niet objectief. ( vind ik ook) . Maar is dat via Christenen voor Israël dan wel? ( ik betwijfel het)
Het zou helpen als vandalisme, antisemitistisch onrespectvol gedrag door Arabische/Woke/ Pro Palestina kant sterk wordt veroordeeld. Maar ook door de Israël kant, onrespectvol gedrag , vandalisme etc sterk veroordelen. Juist om het antisemitisme geen voer te geven?

Pas geleden, heel wat anders ook, . Had je dat Halloween gebeuren in Ouderkerk a/d IJssel. Waar door christenen een kruis werd gezet en dingen gesloopt in andermans tuin wat er vreselijk halloween uitzag. Gevolg was dat christenen juist belachelijk werden gemaakt in diverse media. Daar zag je zo'n zelfde soort effect. Christenen en God belachelijk maken is zondig. Maar voedingsbodem daarvoor geven als christenen door ons gedrag is net zo goed zondig.

Antisemitisme is slecht. En nooit goed te praten. Onrespectvol gedrag naar je naaste, ook je vijand, is zondig. Is ook nooit goed te praten. Beide zondig.
Ik ben het met je eens. Twee kanten belichten wordt in z'n algemeenheid veel te weinig gedaan. De kerk heeft hierin ook een voorbeeld: als je in het gemeenschappelijk gebed de oorlog in Israel bij de Heere brengt, bid dan voor zowel onze Joodse medemens als ook voor de lijdende Palestijnse bevolking in Gaza.

Ik vind dat we dit als kerk(en) veel te weinig doen. Door zeer sterk een pro-Joods standpunt in te nemen (wat bijna altijd gebeurt), vergeten we te bidden voor de lijdende Palestijnen. Dan ben je geen goed voorbeeld voor de rest van de wereld.
Lilian1975

HersteldHervormd schreef: 11 nov 2024, 13:27 Probleem met radicale moslims is dat het uitroeien van het gedachtegoed het alleen maar versterkt. Al stuur je ze weg, sluit je ze op of geef je ze de doodstraf; de neefjes en nichtjes vereren hoe dan ook de rebellen. De straffen die ze krijgen zijn onderdeel van het rekruteren.
De betogers gisteren waren niet (alleen) radicale moslims....
Net zo als bij heel veel Pro Palestina demonstraties....

En ja, alles wat geradicaliseerd is en zich niet wensen te houden aan waarden en normen van een land waar ze wonen, uitzetten naar land van afkomst. Maar niet hier hun strijd laten voeren. Waardoor andere mensen zich onveilig voelen.
Philip

Bericht door Philip »

Mona Keijzer noemt het beestje nu juist niet bij zijn naam. Er is geen sprake van één islamitische cultuur, en de koppeling tussen geloof en Jodenhaat lijkt me ook niet juist. Voor zover deze koppeling al bestaat ligt die eerder op het gebied van cultuur, niet van geloof. Ook seculiere immigranten uit bepaalde landen zijn relatief vaker antisemitisch. Daarnaast gooit Mona Keijzer iedereen van bepaalde afkomst op één hoop. Conclusie: de uitlatingen van Mona Keijzer zijn een vorm van (potentieel strafbare) belediging.

De jongeren die het geweld hebben gepleegd zijn veelal geboren in Nederland. Die hebben Nederland dus als land van herkomst.
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

MarJT schreef: 11 nov 2024, 13:33
Ik heb wat beelden gezien, wat op de Dam stond waren naar mijn idee geen moslims.
De grootste bron van antisemitisme is afkomstig van de moslims gemeenschap. Nederland is altijd Israel gezind geweest, maar sinds de komst van niet-Westerse immigranten is de Jodenhaat ook toegenomen. Dat correleert op z'n minst met elkaar. Maar goed, het maakt niet zo uit wat de achtergrond is. Jodenhaat is verschrikkelijk. Toch?
Lilian1975 schreef: 11 nov 2024, 13:49
De betogers gisteren waren niet (alleen) radicale moslims....
Net zo als bij heel veel Pro Palestina demonstraties....

En ja, alles wat geradicaliseerd is en zich niet wensen te houden aan waarden en normen van een land waar ze wonen, uitzetten naar land van afkomst. Maar niet hier hun strijd laten voeren. Waardoor andere mensen zich onveilig voelen.
Je haalt ze uit de oorlog, maar je haalt de oorlog niet uit hen.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Philip

Bericht door Philip »

Lilian1975 schreef: 11 nov 2024, 13:25 Waarom zeg je het dan...

Die mensen die daar liepen wisten heel goed dat het verboden was wat ze daar deden. En waren blijkbaar van te voren al niet van plan zich aan de gerechtelijke uitspraak te houden. ( hoe zo respectloos?). Wat is er vreedzaam aan het negeren van hen die over je gesteld zijn?
Ik begrijp de reactie van Maanenschijn wel. Nu is het een beetje pappen en nat houden. Je haalt wat mensen van de straat die het gerechtelijk bevel negeren. En laat ze even later weer vrij. Om de volgende keer weer hetzelfde te doen.
Een waterkanon roept waarschijnlijk meer rellen op. Dan maar harder straffen. Nu is het een lachertje. M.i.
Dus als ik bewust door het rode licht rijd ben ik gewelddadig? Ik negeer immers 'zij die over mij gesteld zijn'.

Het demonstreren terwijl dat verboden is levert bij de rechter hooguit een geldboete op. Wat wil je daarvan maken? Een gevangenisstraf? Dat betekent ontslag bij het werk/opleiding. Uit onderzoek blijkt dat gevangenisstraffen de kans op herhaling juist vergroten, niet verkleinen.
elbert
Contacteer:

Bericht door elbert »

MarJT schreef: 11 nov 2024, 12:41 Als ik de tweet bekijk heb ik het idee dat het gephotoshopt is. De tweet leidt ook niet naar een artikel van de krant.

De Volkskrant heeft veel meer berichtgeving gedaan, deze hoort ook bij de context van de situatie. Het ND heeft het ook gemeld, is het dan onthutsend slecht?

https://www.nd.nl/varia/varia/1245884/p ... oetbalfans
Het is niet gefotoshopt. Bovendien staat het oorspronkelijke bericht nog online op de site van de Volkskrant.
Het is natuurlijk tamelijk bizar dat een Palestijnse Autoriteit zou menen zich te moeten bemoeien met wat Israëlische supporters in het buitenland roepen en dat dit in Nederland nog als minstens zo belangrijk wordt gezien als het daadwerkelijke geweld dat tegen Joden is begaan.
Want dat het geweld tegen Joden deze week werd beraamd nog voordat de Israëlische voetbalsupporters er überhaupt waren en dat dit doorging nadat ze op het vliegtuig naar Israël stapten, staat namelijk vast.
MarJT schreef:Ik heb wat beelden gezien, wat op de Dam stond waren naar mijn idee geen moslims.
Extreemlinks is 1 van de aanjagers van de pro-Palestina demonstraties. Vandaaruit wordt ook geweld tegen Joden vergoelijkt.
Laatst gewijzigd door elbert op 11 nov 2024, 14:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Lilian1975

Philip schreef: 11 nov 2024, 13:58
Lilian1975 schreef: 11 nov 2024, 13:25 Waarom zeg je het dan...

Dus als ik bewust door het rode licht rijd ben ik gewelddadig? Ik negeer immers 'zij die over mij gesteld zijn'.

Het demonstreren terwijl dat verboden is levert bij de rechter hooguit een geldboete op. Wat wil je daarvan maken? Een gevangenisstraf? Dat betekent ontslag bij het werk/opleiding. Uit onderzoek blijkt dat gevangenisstraffen de kans op herhaling juist vergroten, niet verkleinen.
Ten diepste wel...
Ja maak er maar een andere straf van. Of een hogere straf. Ga het werk doen waar nu mensen zich te goed voor voelen... en daarom mensen uit andere landen gehaald moeten worden die hier goed genoeg voor zjjn. Ja dan ben je je baan kwijt. Maar dan voel je wel de consequenties. Uiteraard roep ik maar wat. Maar het signaal nu is weinig effectief.
Philip

Bericht door Philip »

Dat betekent dat de politie iedereen moet arresteren, naar het politiebureau moet brengen, moet verhoren en een proces-verbaal moet geven. In dat proces-verbaal moet staan wat de verdachte concreet deed bij de demonstratie. Enkel 'daar zijn' is niet verboden, 'demonstreren' wel.
Vervolgens moet de officier van justitie de strafzaak voorbereiden, moet de verdachte een advocaat krijgen toegewezen en moet de zaak op zitting worden behandeld.
Dat is volkomen onmogelijk.
Plaats reactie