Nounou, ligt dat nou aan dat eigenwijze notenschrift dat je zo reageert? Dwarslezers zijn toch niet altijd dwarsliggers?Klavart schreef:Mij niet. Blijkbaar hebben ze er meer verstand van dan u. Dat blijkt des te meer uit uw reactie.

Nounou, ligt dat nou aan dat eigenwijze notenschrift dat je zo reageert? Dwarslezers zijn toch niet altijd dwarsliggers?Klavart schreef:Mij niet. Blijkbaar hebben ze er meer verstand van dan u. Dat blijkt des te meer uit uw reactie.
Ik heb nooit een Facebook account gehad (en ook geen Twitter, Instagram en LinkedIn).Vorst schreef:Ik heb al jaren geen Facebook account meer. Nooit gemist ook.
Als mensen twee keer zo'n ding liken, dan ontvolg ik hen. Of als het steeds hetzelfde bedrijf is, blokkeer ik het bedrijf.Zita schreef:Ik heb nog wel een facebookaccount. Soms zie je wat leuks van vrienden of familie langskomen. Fijn om een beetje op de hoogte te blijven. Maar ik word af en toe wel droevig van goedbetaalde academici die meedoen met alle like-deel-en-win-een-zandbak/schommel/taart/potjejam/vakantiehuisje/pakjestroopwafels - acties.
Maar op dit moment inderdaad heel wat vertrekaankondigingen.
Misschien hebben die mensen jou opgezocht, en sta jij vervolgens als vriendensuggestie.Herman schreef:Ik zie jullie langskomen op facebook. Althans de personen wiens voor en achternaam ik ken. Dat vind ik veel bijzonderder dan mijn eigen whatsapp contacten. Hoe doen ze dat, technisch gezien?
Hoe kan je die uitzetten?DDD schreef:Als mensen twee keer zo'n ding liken, dan ontvolg ik hen. Of als het steeds hetzelfde bedrijf is, blokkeer ik het bedrijf.Zita schreef:Ik heb nog wel een facebookaccount. Soms zie je wat leuks van vrienden of familie langskomen. Fijn om een beetje op de hoogte te blijven. Maar ik word af en toe wel droevig van goedbetaalde academici die meedoen met alle like-deel-en-win-een-zandbak/schommel/taart/potjejam/vakantiehuisje/pakjestroopwafels - acties.
Maar op dit moment inderdaad heel wat vertrekaankondigingen.
Op zich vind ik het niet erg dat Facebook weet wat ik op internet bekijk en wie ik bel, maar dat ze anoniem patientendossiers opvragen en die dan koppelen aan bekende gegevens, dat gaat toch wel duidelijk te ver. Ik vind de koppeling met WhatsApp al vervelend. Die heb ik ooit uitgezet, maar ik zie toch mensen uit mijn WhatsApplijst op Facebook langskomen.
Daarom maak ik ook gebruik van blockers, zoals bijv. Ublock of Privacy Badger.DDD schreef:Ooit kon je dat uitzetten, maar inmiddels is die optie stilzwijgend verdwenen, lijkt het. Ik kon het althans niet meer vinden.
Het kan ook heel goed dat Facebook gewoon omdat het je surfgedrag weet, mensen voorstelt als suggestie.
Dat zou wel brutaal zijn.