En waar kunnen we DIT in de Schrift lezen, vraag ik mij af....-DIA- schreef:
Nee ik begrijp het wel. Maar de zondaar komt toch persoonlijk in het gericht Gods.
Het is zeker 100 % voldaan, daar hoeft en kan zelfs geen zucht van de mens bij.
Maar hoe was de toepassing, de schenking? Sprak God door een liefelijke een aansprekende tekst en je nam aan dat het Gods stem was? Dat gebeurt ook, maar heeft God dan gesproken? Is aan de ziel het van het Middelaarswerk van Christus toegepast? Hebbeb we dat als mens voor het 'grijpen'? Of durven we het te pakken zonder schenking?
Ik weet dat velen dit niet verstaan, en dat ik het heel gebrekkig onder woorden probeer
te brengem. Maar als er toch iets wordt ingeleefd dat wij verloren zijn? En is daar dan meteen Jezus? Waarom kan in de ene leer de mens Jezus makkelijk pakken, en in de oude leer en in de bevinding, is Jezus de meest verborgen Persoon die zich terugtrekt als God om Zijn Recht
komt. Zo is het toch? Jezus openbaart Zich aan de ziel als hij het met God eens wordt, en
als voor de poort der hel wordt weggerukt. Dat is het onzegbare wonder. Een mens die helenaal aan Gods kant valt en Hem recth en gerechtigheid toeschrijft en dan ook van harte instemt met Gods Recht, en niet anders kan dan God billijken, en valt voor het eeuwig en rechtvaardige oordeel. Daar... en niet eerder is er plaats voor de schenking van Christus, van achter het Recht Gods.
Je hebt me dus wel verkeerd begrepen...
En spreek jij eruit, of er van....