Maanenschijn schreef: ↑17 feb 2025, 10:58
Wim Anker schreef:ZWP schreef: ↑15 feb 2025, 20:35
Wim Anker schreef: ↑15 feb 2025, 18:23
Wat heerlijk dat na jaren oorlogshitserij van de EU de VS nu zegt: Sorry jongens, kans gehad en verprutst. Nu gaan wij het regelen. Heerlijk omdat het de kans op vrede reëel maakt i.p.v. een fata morgana.
Die kritieke houding jegens Europa/NL mag je ook wel iets meer hebben richting de VS. Dit klinkt meer als blinde liefde. Helaas vertekend dat het beeld een beetje (boel).
Framen.
Waar ik gewoon geen zin in heb is het bashen van de VS om haar splinter (daar gaan de postings op dit forum in hoofdzaak over) en de balk in eigen oog negeren. Het levert ook niets op behalve dat het beeld van het "pruilende kind" (woorden van Rutte) wordt bevestigd.
Tegelijk hoop ik dat de EU leiders vandaag het lef hebben om de volledige luchtmacht van de EU landen in het Oosten te stationeren en aanvalsklaar te maken. Oekraine vanaf vanavond te ondersteunen en het luchtoverwicht te garanderen en elke aanval vanuit Rusland te elimineren. Daarnaast de volledige beschikbare landmacht van Europa samentrekken in Oekraine, de Baltische Staten en Finland. Zoals, net als Oekraine, op meerdere fronten aanvallen kan worden. In de Baltische Staten moet niet defensief maar offensief geoefend worden. In Finland idem dito. En tegen Poetin zeggen dat t'ie op moet donderen anders breekt de pleuris uit. En de eerste actie is met kruisrakketten het Kremlin in de as leggen als t'ie niet luistert.
Zowaar geheel eens met Wim.
Al zou ik mogelijk wat andere woorden gebruiken

.
Ik snap dan niet helemaal wat jullie standpunt is inzake Oekraïne.
Wim geeft aan 'heerlijk na al die jaren oorlogshitserij van de EU' etc. En begint dan 2 berichten later over oorlogshitserij vanuit de EU?

Dat kan ik niet rijmen met elkaar.
Moeten we akkoord zijn met het feit dat Rusland en de VS onderhandelen
over Oekraïne? Moet Europa daar wel of niet bij zijn? Moeten we een vuist maken of juist een deel van Oekraïne weggeven?
Is Europa akkoord met het feit dat de VS een deel van Oekraïne weggeeft en toegang wil tot de grondstoffen van de rest?
Wat is precies jullie idee over wat Europa nu zou moeten doen inzake Oekraïne?
Zie nu ook het bericht van de minister van BZ van de VS hierover:
https://nos.nl/collectie/13965/artikel/ ... andelingen