Wat doen we vandaag?

Terri

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Terri »

Dat weet ik niet, ga ik navragen..... :)
Mara

Bericht door Mara »

De boys zijn intussen geland, ik kreeg de eerste foto geappt, een enorme ijshoorn.
Ik appte terug, :langue jam, dat begint goed, (en dus niet: toch wel gekocht in een schone ijssalon he en niet bij zo'n ijskarretje :D )
Op de terugweg meteen langs het tuincentrum gegaan, de zomerstorm vorige week had wat schade aangericht.
Er was 1 klant vóór mij bij de kassa maar die rekende wel eventjes 4.500 euro af, zodat die meteen de dag goedgemaakt heeft denk ik.
Afgeprijsde! loungeset, parasol, bbq, en nog wat spulletjes die allemaal vanmiddag nog bezorgd moesten worden vanwege een tuinfeest vanavond.
Daarna een poes in de kladden gevat, want die vertikte het gisteravond om binnen te komen.
Al die tijd niets gedronken en gegeten (denken wij) en toen ze binnen was zat ze te hijgen. :oO
Het was zo'n raar gezicht, het leek wel een chihuahua.
We hebben haar een beetje gekoeld met een koude doek, goed laten drinken en nu ligt ze bij een open raampje in de kelder, waar het lekker koel is.
Verder houd ik maar een tropenrooster, evenals morgen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Terri

Bericht door Terri »

Dodo schreef:De blauwe vinkjes kun je toch niet uitzetten?
http://www.mijnonlineidentiteit.nl/blau ... uitzetten/
samanthi

Bericht door samanthi »

Helemaal niets, een btje gelezen enzo, met een ventilator op me, maar vanavond gaan we naar de Bergse plas een beetje uitwaaien.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Mara

Bericht door Mara »

Lassie schreef:Gefietst, boodschappen gedaan, naar de stad gefietst (en uiteraard weer terug) en in het zwembad gelegen (in de tuin dan).
Nu hangen we een beetje binnen. Zoon heeft erg veel last van de warmte. Het is hier binnen 31 graden. :sweat ;)
Gisteravond was het hier in de kamer 29.1 ondanks dat de grote ventilator stond te draaien..
Dochter kwam vanmorgen heel beroerd uit bed, misselijk en duizelig, haar bed was helemaal klam.
Haar bloeddruk bleek heel laag en haar hartslag hoog.
Na een lauwe douche en een ontbijtje met crackertjes met smeerkaas en een beker melk, voelde ze zich al veel beter gelukkig.

Vanmorgen werd er op de radio gewaarschuwd dat de temperatuur van het asfalt bij 25 graden al oploopt tot 50. Mensen die hun hond uitlaten moeten dus eigenlijk het asfalt vermijden, zoveel mogelijk, hond kan pootjes verbranden.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Als alles goed is hoop ik vanmiddag te vinden te zijn... (oeps, loopt deze zin wel goed?) bij Albert H.
Normaal is het in de winkel goed toeven met deze temperaturen. De vriescel misschien uitgezonderd.
De reis ernaartoe kan moeilijker zijn als je, zoals ik, een auto hebt waar geen airco in te vinden is.
Laatst gewijzigd door -DIA- op 20 jul 2016, 09:41, 1 keer totaal gewijzigd.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Een ventilator verlaagt de temperatuur niet, alleen het gevoel is anders door de wind.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

eilander schreef:Een ventilator verlaagt de temperatuur niet, alleen het gevoel is anders door de wind.
Luchtverplaatsing kan het wel aangenamer maken.
Mara

Bericht door Mara »

-DIA- schreef:Als alles goed is hoop ik vanmiddag te vinden te zijn... (oeps, loopt deze zin wel goed?) bij Albert H.
Normaal is het in de winkel goed toeven met deze temperaturen. De vriescel misschien uitgezonderd.
Ik trof bij AH een volledig lege koelstelling, waar alle groenten, kruiden en maaltijden staan.
Er was motorstoring geweest. Een grote kostenpost voor de winkel dus, of zijn ze hiervoor verzekerd?
Bij de Plus was het gewoon koud.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Mara schreef:
-DIA- schreef:Als alles goed is hoop ik vanmiddag te vinden te zijn... (oeps, loopt deze zin wel goed?) bij Albert H.
Ik trof bij AH een volledig lege koelstelling, waar alle groenten, kruiden en maaltijden staan.
Er was motorstoring geweest. Een grote kostenpost voor de winkel dus, of zijn ze hiervoor verzekerd?
Bij de Plus was het gewoon koud.
Ik weet de regeling niet precies. Lees wel elke week de nieuwsbrief waar wel eens melding wordt gemaakt
van enorme hoeveelheden aan derving door producten die niet meer verkocht kunnen (en mogen) worden.
Laatst was een complete partij aardbeien niet goed, en dat betekende een grote derving, ik meen iets van
3000 euro... als ik me goed herinner...
Mara

Bericht door Mara »

eilander schreef:Een ventilator verlaagt de temperatuur niet, alleen het gevoel is anders door de wind.
Dat dacht ik ook, totdat we de plafondventilator ontdekten, we hebben hem helaas alleen nog in onze slaapkamer.

Elders in de wereld weten miljarden mensen het al: de plafondventilator is een heel slim apparaat. Als het warm is kun je hiermee op een natuurlijke en goedkope manier een heerlijke verkoeling beleven. Minder bekend is, dat je er ook aanzienlijk geld mee kan besparen.

verlaagt de gevoelstemperatuur tot een (zeer) aangenaam niveau
op een natuurlijke manier
kan een sieraad aan je plafond zijn,
houdt vliegen weg, bijvoorbeeld boven een eettafel
je hebt veel minder last van muggen door o.a. desoriëntatie
neemt geen ruimte in beslag op de grond of op tafel zoals een normale ventilator,
veiliger dan een staande ventilator want je kunt er niet tegenaan stoten,
met een raam open brengt het frisse lucht van buiten naar binnen
is ook buiten te gebruiken en
bespaart 10 tot 30% energie in de winter.

bestetips.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Mara schreef:
Dat dacht ik ook, totdat we de plafondventilator ontdekten, we hebben hem helaas alleen nog in onze slaapkamer.

Elders in de wereld weten miljarden mensen het al: de plafondventilator is een heel slim apparaat. Als het warm is kun je hiermee op een natuurlijke en goedkope manier een heerlijke verkoeling beleven. Minder bekend is, dat je er ook aanzienlijk geld mee kan besparen.

Gevoelstemperatuur, precies wat ik zei. Dat is niet de temperatuur die je kunt meten.
Maarre... prima apparaat, lekker voor deze temperaturen!
Mara

Bericht door Mara »

eilander schreef:
Mara schreef:

Gevoelstemperatuur, precies wat ik zei. Dat is niet de temperatuur die je kunt meten.
Maarre... prima apparaat, lekker voor deze temperaturen!

Ik heb hem vannacht voor het eerst tot vanmorgen aangehad, normaal zet ik hem halverwege uit want dan wordt het koeler.
Nu dus niet.
En nu weet ik ook waarom wij geen enkele muggenprik hebben, door die ventilator dus. :super
Posthoorn

Bericht door Posthoorn »

Mara schreef:
Moet-ie niet op je hoofd vallen. :?
Mara

Bericht door Mara »

Posthoorn schreef:
Mara schreef:
Moet-ie niet op je hoofd vallen. :?
Nee zeker. :oO Maar hij zit met 2 grote keilbouten (heet dat geloof ik) aan een balk bevestigd. Die balk heeft al 100 jaar alles doorstaan.
Er zitten 3 standen op, tijdens het slapen zet ik hem op de laagste en als ik er sta te strijken zet ik hem op 2.
Ik raad het iedereen aan die een warme slaapkamer heeft.
Maar let wel op het geluidsniveau. Die van de bouwmarkt maakte zo'n lawaai, bij elke slag zoeffff, dat zou mij enorm gaan irriteren.
Voor 3 tientjes hebben we er een afstandsbediening bij gekocht, zodat ik mn bedje niet uit hoef om hem uit of aan te zetten.
Ik waan me een prinses s'nachts. (op de erwt, vanwege de dikke matrassen :D )
Plaats reactie