Kleine vreugden
- Dodo
Re: Kleine vreugden
Is het de kat van je profielfoto? Dat is een mooi katje!
Fijn dat het 'koppelen' is gelukt. Dat gebeurt niet altijd, kan ik uit ervaring vertellen.
Fijn dat het 'koppelen' is gelukt. Dat gebeurt niet altijd, kan ik uit ervaring vertellen.
- JohannaMaria
Nee, ik zal eens zien of een foto kan plaatsen van de dames. Zo te zien moet ik die dan even uploaden.
- Dodo
Tegen de achterkant van het huis groeit metershoog een klimhortensia. Daar zitten 's zomers altijd veel mussen in. Dus afgelopen winter heb ik daar een mussenhotel opgehangen, met ruimte voor drie koppeltjes.
Echter... de afgelopen tijd zagen we steeds een pimpelmees die vanuit een boom eerst tegen het glas vloog (niet hard) en dan de hortensia in ging. Tientallen keren. Was hij aan het verkennen? Was hij in de war door het glimmende glas? Geen idee.
Vanmorgen heb ik met een krijtstift op het raam geschreven: DIT IS EEN RAAM.
En jawel, ik zit buiten te observeren en vijf minuten later gaan de pimpeltjes het middelste nesthokje binnen
Slimme beestjes!
(dat betekent waarschijnlijk dat de mussen dit voorjaar het nakijken hebben, ondanks dat er ruimte is voor drie)
Echter... de afgelopen tijd zagen we steeds een pimpelmees die vanuit een boom eerst tegen het glas vloog (niet hard) en dan de hortensia in ging. Tientallen keren. Was hij aan het verkennen? Was hij in de war door het glimmende glas? Geen idee.
En jawel, ik zit buiten te observeren en vijf minuten later gaan de pimpeltjes het middelste nesthokje binnen

(dat betekent waarschijnlijk dat de mussen dit voorjaar het nakijken hebben, ondanks dat er ruimte is voor drie)
leuk! Vogels in de tuin is zo gezellig
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Is het gat van het kastje van pimpelmees-formaat?Dodo schreef: ↑03 mar 2025, 12:46 Tegen de achterkant van het huis groeit metershoog een klimhortensia. Daar zitten 's zomers altijd veel mussen in. Dus afgelopen winter heb ik daar een mussenhotel opgehangen, met ruimte voor drie koppeltjes.
En jawel, ik zit buiten te observeren en vijf minuten later gaan de pimpeltjes het middelste nesthokje binnenSlimme beestjes!
- Dodo
Geen idee. Het is een mussenhotel. De pimpeltjes gaan er in, verder moeten ze zelf maar zien.
Zó leuk! Ik zie ook al vogels met takjes vliegen.Dodo schreef:Geen idee. Het is een mussenhotel. De pimpeltjes gaan er in, verder moeten ze zelf maar zien.
Ook de bijen zijn volop in de weer

Een heerlijke zonnige zondagmiddag in de tuin met een breiwerkje en een luisterboek
Grote vreugde: de geboorte van een gezonde kleinzoon, met de naam: William.
- Lilian1975
- FlyingEagle
Van harte gefeliciteerd Helma!
Leuk. Gefeliciteerd
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Congratulations Helma! A nice traditional name. 

Van harte gefeliciteerd @Helma, wat mooi, wéér een wonder
Hoeveel kleinkinderen heb je nu?

Hoeveel kleinkinderen heb je nu?
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!