Presidentsverkiezingen USA 2024

DDD

Re: Presidentsverkiezingen USA 2024

Bericht door DDD »

Ik heb geen idee.

Ik vind het heel ingewikkeld wat er nu zou moeten gebeuren. Trump zou in de gevangenis horen. Maar de vraag is, hoe je hem daar krijgt.
KDD

Bericht door KDD »

Noch wederzijdse tarieven voor verschillende landen, noch tarieven die specifiek zijn voor China, zijn van toepassing op Bijbels en andere religieuze boeken.

https://www.christianitytoday.com/2025/ ... ublishing/
ZWP

Bericht door ZWP »

KDD schreef: 02 mei 2025, 15:07 Noch wederzijdse tarieven voor verschillende landen, noch tarieven die specifiek zijn voor China, zijn van toepassing op Bijbels en andere religieuze boeken.

https://www.christianitytoday.com/2025/ ... ublishing/
De bekende 'spiegeltjes en kraaltjes'.
KDD

Bericht door KDD »

Des konings hart is in de hand des HEEREN als waterbeken. Hij neigt het tot al wat Hij wil.
Profesto

Bericht door Profesto »

Als er op de verjaardag van de leider van een land een militaire parade gehouden wordt, weet je dat het gezond verstand ver weg en een dictatuur dichtbij is.
Nog even en Trump gaat een paleis bouwen.
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Profesto schreef: 03 mei 2025, 07:12 Als er op de verjaardag van de leider van een land een militaire parade gehouden wordt, weet je dat het gezond verstand ver weg en een dictatuur dichtbij is.
Een presidentieel paleis is heel gebruikelijk en niets geks aan. Op Wikipedia zie je een zeer lange lijst met landen die een presidentieel paleis hebben:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Presidential_palace

Overigens hebben de VS al een presidentieel paleis: The White House.

Verder liet een collega mij pas de militaire parade in Moskou zien. Dat ziet er wel echt imponerend uit. Al is de toespraak van Putin natuurlijk wel holle retoriek. Dan staat Nederland wel voor schut, waar we in het defile in Wageningen de veteranen in golfkarretjes rijden tijdens deze "parade".
Laatst gewijzigd door J.C. Philpot op 03 mei 2025, 08:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
DDD

Bericht door DDD »

Het bouwen van een paleis als er al een is, is dan weer typisch iets voor dictators.
elbert
Contacteer:

Bericht door elbert »

Op het officiele account van het Witte Huis op X wordt een AI plaatje van Trump als paus weergegeven. Dit volgt op een uitspraak van hem dat hij graag paus zou willen zijn.
Tja, wat moeten we hier nu nog van zeggen? :fi
huisman

Bericht door huisman »

Profesto schreef: 03 mei 2025, 07:12 Als er op de verjaardag van de leider van een land een militaire parade gehouden wordt, weet je dat het gezond verstand ver weg en een dictatuur dichtbij is.
Dat frame van dictator en dictatuur is m.i. ongepast. Doet tekort aan de democratie die de VS is tot in de haarvaten van haar instituties. Wat ik zie is een democratisch gekozen president die heel raar doet en en vice president die ik een gevaarlijke gek vind. Als die ooit president zou worden gaan we nog naar Trump terug verlangen. :)
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
parsifal

Bericht door parsifal »

elbert schreef: 03 mei 2025, 08:44 Op het officiele account van het Witte Huis op X wordt een AI plaatje van Trump als paus weergegeven. Dit volgt op een uitspraak van hem dat hij graag paus zou willen zijn.
Tja, wat moeten we hier nu nog van zeggen? :fi
Niet te veel, leidt af van economisch wanbeleid en van uitholling van democratie en rechtstaat. Wat denk ik ook doel is van dit soort berichten van Witte Huis.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
merel

Bericht door merel »

De journalistiek lokte zijn reactie wel een beetje uit. Waarom vraag je aan Trump wie de beste paus zou zijn. Natuurlijk krijg je dan als antwoord 'ik'.
DDD

Bericht door DDD »

huisman schreef: 03 mei 2025, 10:14
Dat frame van dictator en dictatuur is m.i. ongepast. Doet tekort aan de democratie die de VS is tot in de haarvaten van haar instituties. Wat ik zie is een democratisch gekozen president die heel raar doet en en vice president die ik een gevaarlijke gek vind. Als die ooit president zou worden gaan we nog naar Trump terug verlangen. :)
Een dictator die allerlei instituties afbreekt, en daar al heel aardig in slaagt doordat allerhande 'helden' de eer aan zichzelf houden, zul je bedoelen.

Ik ben niet zo onder de indruk van wat je op een afstand kunt zien van de reactie van het congres en van andere instituties. Als er mensen uit het raam gaan vallen, kan het erg hard gaan, vrees ik.

Als een moordenaar in bedwang wordt gehouden, blijft het een gevaarlijke man. Trump is nog niet effectief de alleenheerser, en laten we hopen dat het zover niet komt. Maar het is wel wat hij uitstraalt als doel.
ZWP

Bericht door ZWP »

Gelezen:

“Trumps economische incompetentie kan de Amerikaanse democratie redden”

P. Krugman (Nobelprijswinnaar 2008)

Op dit moment steunt slechts 37% van de Amerikanen Trumps economische aanpak.
refo

Bericht door refo »

Trumps tariefbeleid is niet de oorzaak van de huidige economische situatie. Oorlog, inflatie, schulden, zwak overheidsbeleid en een dalend vertrouwen bestonden al vóór Trump. Ook het beleid van de Fed is niet de oorzaak, aangezien hun beleid vrijwel irrelevant is in het grote geheel.

De democratie verdwijnt elders: Duitsland, Roemenië. En in heel Europa wordt de burger aan de kant gezet.
ZWP

Bericht door ZWP »

refo schreef: 06 mei 2025, 20:02 Trumps tariefbeleid is niet de oorzaak van de huidige economische situatie. Oorlog, inflatie, schulden, zwak overheidsbeleid en een dalend vertrouwen bestonden al vóór Trump. Ook het beleid van de Fed is niet de oorzaak, aangezien hun beleid vrijwel irrelevant is in het grote geheel.

De democratie verdwijnt elders: Duitsland, Roemenië. En in heel Europa wordt de burger aan de kant gezet.
Klopt dat er meer factoren zij uiteraard. Het is ook niet eens zozeer het “beleid” als zodanig, maar de onzekerheid die het veroorzaakt. Lagere investeringen, onzekere consument, industrie die terughoudend is, handelsketens die verstoord raken.

En het is ook zo dat de democratische waarden wereldwijd onder druk staan. Ook in Europa waar extreem rechtse partijen steeds meer de macht grijpen, of populisten die geen oplossingen hebben. Duitsland heeft gelukkig gekozen voor een midden partij, maar Merz is wel al beschadigd vandaag.
Plaats reactie