Dat kan natuurlijk ook nog. Het is eigenlijk ook heel makkelijk om zo'n postzak mee te nemen. Tenminste als je gewoon in een wit busje komt, dan denk de mensen :oh, dat zal wel een huurbusje zijn. Ik heb in Rijssen ook wel eens verhalen gehoord dat ze in een postzak hadden gekeken. Toen hebben ze het (na)brengpunt, maar gauw verplaatst. Je moet er eigenlijk voor zorgen dat je je post z.s.m. in je tassen hebt en na de tijd laat ik oo nooit iets waardevols(post) achter in die zakken.[/quote]BJD schreef:Post is voor criminelen ook erg interessant. Zo heb ik de afgelopen maand twee keer een crimi aangehouden die in zijn voertuig een volle postzak had liggen. Nee, hij was geen postbodemaar ze maken zowat alles open. Vaak mbt tot fraude, pincode's, e.d. Tja, dan komt weleens iets niet aan
Zelfs meegemaakt dat een postbode een dag geschorst was (althans een vrije dag moest inleveren als diciplinaire maatregel) omdat uit zijn tas post was gejat. Dit had nooit mogen gebeuren volgens zijn leiding omdat hij zijn fiets altijd in het zicht had moet houden.[/quote]
Dat laatste kan niet altijd i.v.m. 'rondlopers'. Ik ga veel verder over uitweiden, anders maken criminelen nog gebruik van de info die ze hier krijgen op rf!