Hendrikus schreef:-DIA- schreef:Zeker voor als je in 'het vak' zit ja! Je ziet de ontwikkeling van de markt, door je jaren heen! En die is enorm boeiend!
De branchevervaging bedoel je? Cd's bij de drogist, fototoestellen bij de bouwmarkt, kleding bij de supermarkt...
Help, de poelier is op vakantie, waar moet ik nou morgen nieuwe schoenen kopen?

Dit vind ik een 'jammere ontwikkeling'. De supermarkt kan veel in zich verenigen: bakker, slager, drogist, groentewinkel.
Maar wat verder gaat als
consumenten-merkartikelen vind ik TE ver gaan. Drogisten die tegenwoordig koffie, chocolade, chips verkopen dat hoeft ook niet.
Ik zou strakkere winkelformulies willen zien:
A.
Supermerkten
Food:
vers en houdbaar
Non food:
Houshold care en Personal care
Eventueel verder:
Consumenten merkartikelen als:
Lijm
Plakband
Enveloppen
Noteblocks
Batterijen
Lampen
Panty's
Verpakt ondergoed
Sokken
En veel verder hoeft een supermarkt niet te gaan.
B. Bouwmarkten
C. Meubel/Woninginrichting
D. Modezaken
kleding en schoenen
E. Enz.
Wat beslist een eigen special branche is
Dan zouden wat mij betreft de
DROGISTERIJEN, BAKKERS, SLAGERS etc.
mogen worden afgeschaft!
-DIA-