Als ik in de woestijn de roos van Saron tegenkom ben ik al zeer verheugd!!parsifal schreef:Inderdaad geloven de meeste mensen daar wel dat de woestijn eens zal bloeien als een roos. Maar dat is vast niet waar Tiberius op doelde
hartekreet
Moeilijk.MariaW schreef:Kun je dat uitleggen?Tiberius schreef:Maar goed: de mensen die dat zo heel stellig beweren zijn wel op die conferentie geweest.Unionist schreef:Maar 't is wel een beetje leip als je mensen heel stellig hoort beweren dat je in de woestijn kleddernat wordt.
Het is namelijk een samenvatting (in de vorm van een "gelijkenis") van de postings in dit topic.
Wat precies begrijp je niet?
- Bert Mulder
- Contacteer:
Is dit de conferentie waar jullie het over hebben?
http://www.heartcry.co.uk/Group/Group.aspx?id=5385
1. Ze proberen de plaats van de kerk in te nemen (en zeggen naast de kerk te staan). Dat is niet Bijbels. Het is aan de kerk gegeven om het Evangelie te brengen en predikers te sturen. De kerkeraad heeft de verantwoordelijkheid wat dat betreft.
2. "profetic teaching ministries" door een vrouw?
Ik kon niet zo gauw enige leerstellingen vinden, maar het ziet er niet goed uit.
Rom. 10:13-15
Heb ik toch wel een paar problemen mee:Our Vision
Heartcry Ministries was founded in Autumn 1993. The vision of Heartcry can be summarised in the following statements:
To be one of the prophetic teaching ministries that comes alongside churches to help them understand what God is saying to them individually and corporately. To help people understand their destiny and calling and answer the call of God in their lives.
To help people connect and answer the HEARTCRY of their communities. To provide prayer information and other strategies that enable the local church to connect with the HEARTCRY for justice, righteous government and the social needs in their city or nation.
To train, equip and teach people and churches how to release their HEARTCRY to God in Prayer and Intercession, and to be part of raising a prayer army that will cry out to God for their cities and nations.
To provide weekend retreats, seminars and conferences, in co-operation with the local churches, where people can identify the hidden HEARTCRY and through teaching, prayer and encouragement, find faith and healing for the restoration of their souls.
1. Ze proberen de plaats van de kerk in te nemen (en zeggen naast de kerk te staan). Dat is niet Bijbels. Het is aan de kerk gegeven om het Evangelie te brengen en predikers te sturen. De kerkeraad heeft de verantwoordelijkheid wat dat betreft.
2. "profetic teaching ministries" door een vrouw?
Ik kon niet zo gauw enige leerstellingen vinden, maar het ziet er niet goed uit.
Rom. 10:13-15
13 Want een iegelijk, die den Naam des Heeren zal aanroepen, zal zalig worden.
14 Hoe zullen zij dan Hem aanroepen,22) in Welken zij niet geloofd hebben? En hoe zullen zij in Hem geloven, van Welken zij niet gehoord hebben?23) En hoe zullen zij horen, zonder die hun predikt?24)
15 En hoe zullen zij prediken,25) indien zij niet gezonden worden?26) Gelijk geschreven is: Hoe liefelijk zijn de voeten27) dergenen, die vrede verkondigen,28) dergenen, die het goede verkondigen!
1Tim 2:12:25) hoe zullen zij prediken,
Namelijk recht en behoorlijk, van Christus' wege en in Christus' naam, als voren. Want er zijn er anderszins ook geweest, die liepen en profeteerden eer zij gezonden waren; Jer. 23:21.
26) gezonden worden?
Namelijk van degenen, wiens woord zij verkondigen; hetzij nu zulks buitengewoon van God en Christus zelven, hetzij het gewoon door de gemeente en hare opzieners, die daartoe van God gelast zijn, geschiedde.
12 Doch ik laat de vrouw niet toe, dat zij lere,25) noch over den man heerse, maar wil, dat zij in stilheid zij.
25) dat zij lere,
Namelijk anderen, in de openbare vergaderingen, gelijk Paulus uitdrukt, 1 Cor. 14:34. Anderszins mogen ook de vrouwen hare kinderen tehuis onderwijzen, gelijk de moeder van Salomo deed, Spreuk. 31:1, ja zelfs ook wel anderen, wanneer de nood of stichting zulks vordert. Zie 1 Sam. 25:24; Hand. 18:26, enz.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Nee Bert, het ging niet van die stichting uit. Het is een nieuw opgerichte, nederlandse stichting. Bovendien hebben geen van de predikers de woorden van Romeinen 10 in de mond gehad.
Zoals ik al aangegeven heb was het wel degelijk reformatorisch. Dood in Adam, door de wet schuldig. Maar ook de genade in Jezus Christus. Bijbels dus.
Aan het begin van de conferentie werd gezegd dat de conferentie niet was om mensen úit een kerk te halen en iets nieuws op te richten, maar om mensen toe te rusten. Een vraag was dan ook: hoe word ik bruikbaar in Gods hand? Dat was niet bepaald om uit je kerk te stappen. God heeft je juist die plek in de gemeente gegeven.
Zoals ik al aangegeven heb was het wel degelijk reformatorisch. Dood in Adam, door de wet schuldig. Maar ook de genade in Jezus Christus. Bijbels dus.
Aan het begin van de conferentie werd gezegd dat de conferentie niet was om mensen úit een kerk te halen en iets nieuws op te richten, maar om mensen toe te rusten. Een vraag was dan ook: hoe word ik bruikbaar in Gods hand? Dat was niet bepaald om uit je kerk te stappen. God heeft je juist die plek in de gemeente gegeven.
- Bert Mulder
- Contacteer:
En je kerkeraad dan? Moedigt die dit uit? Keuren ze het goed? Want die is ultimately verantwoordelijk voor je geestelijke zorg. Van hun wordt ons bloed geeist.MariaW schreef:Nee Bert, het ging niet van die stichting uit. Het is een nieuw opgerichte, nederlandse stichting. Bovendien hebben geen van de predikers de woorden van Romeinen 10 in de mond gehad.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Nee, hier gaat het over.Bert Mulder schreef:Is dit de conferentie waar jullie het over hebben?
Zijn Naam moet eeuwig eer ontvangen
Ik weet van kerkraden dat ze dit goedkeuren ja, ook van behoudende kerken. En ik denk dat andere kerken dit uitlokken. Waar mensen veelvuldig geprobeerd hebben hun voedsel en toerusting uit het woord te halen, en dat steeds maar niet krijgen, en dus honger lijden, dat ze dan hier hun honger proberen te stillen. En ik weet van gemeenten waar men bezig was met bijbelstudie, maar dat dat niet meer mocht. En waar werkelijk alles verdacht wordt gemaakt. Hoe moet je dan staande blijven? Mensen die zovaak een gesprek hebben gehad met de kerkenraad, met de dominees. Die in hun eigen kerk wilden blijven, omdat God hun daar geplaatst had.Bert Mulder schreef:En je kerkeraad dan? Moedigt die dit uit? Keuren ze het goed? Want die is ultimately verantwoordelijk voor je geestelijke zorg. Van hun wordt ons bloed geeist.MariaW schreef:Nee Bert, het ging niet van die stichting uit. Het is een nieuw opgerichte, nederlandse stichting. Bovendien hebben geen van de predikers de woorden van Romeinen 10 in de mond gehad.
Nu moet er natuurlijk niet overdreven gedaan worden. Als je op vakantie gaat, ben je ook niet in je eigen gemeente. Deze conferentie was 1 zondag. En er was voldoende gelegenheid om een gemeente in de buurt te bezoeken.
Nogmaals ik begrijp jullie zorgen, ik deel die enerzijds ook. Maar werkelijk alles wordt verdacht gemaakt. Inhoudelijk wordt er nauwelijks op ingegaan. En wat is dan het doel van dit alles? De duivel probeert alles verdacht te maken, op een slinkse manier (dat werd ook gezegd). Maar God moet alle eer krijgen! Soli Deo Gloria.
- Bert Mulder
- Contacteer:
Nederlandse branche van Internationale 'beweging'
En waarom staat er geen leerstelling of belijdenis ergens op enige website die ik kan vinden?
Lijkt me een samenvatting van PromiseKeepers met Billy Graham te zijn.Dit is een geestelijke verdiepingsconferentie voor reformatorische en evangelische christenen van alle leeftijden. Heart-Cry for Revival conferenties worden jaarlijks in diverse landen over de gehele wereld georganiseerd. "Heart-Cry for Revival" betekent "Hartenkreet naar herleving". Met dit verlangen naar herleving hopen we samen te komen.
En waarom staat er geen leerstelling of belijdenis ergens op enige website die ik kan vinden?
Moet dat dan?Bert Mulder schreef:Nederlandse branche van Internationale 'beweging'
Lijkt me een samenvatting van PromiseKeepers met Billy Graham te zijn.Dit is een geestelijke verdiepingsconferentie voor reformatorische en evangelische christenen van alle leeftijden. Heart-Cry for Revival conferenties worden jaarlijks in diverse landen over de gehele wereld georganiseerd. "Heart-Cry for Revival" betekent "Hartenkreet naar herleving". Met dit verlangen naar herleving hopen we samen te komen.
Inderdaad moet er opgepast worden dat niet koste wat het kost Stichting Heartcry veroordeeld moet worden. Zelf heb ik iets van 'laat het eerst maar eens overzomeren en overwinteren'.Zosinus schreef:Hoe zeggen ze dat in Engels ook al weer? Guilty by association...
Heb de indruk dat alles inmiddels wel gezegd is over de bijeenkomst.
- Bert Mulder
- Contacteer:
1. First Protestant Reformed Church of Edmonton heeft geen website meer. Vroeger wel.Hendrikus schreef:Op de website van de First Protestant Reformed Church of Edmonton vind ik ook geen leerstelling of belijdenis...Bert Mulder schreef:En waarom staat er geen leerstelling of belijdenis ergens op enige website die ik kan vinden?
2. Hier is onze belijdenis:
http://www.prca.org/prc.html
MariaW schreef:Er moet mij toch iets van het hart.
Er wordt steeds maar gediscussieerd over de gevaren van deze conferentie etc etc. Maar wanneer gaan we nu wérkelijk naar eenheid zoeken?
Met name de buitenlandse sprekers waren zo Bijbelgetrouw, daar kan menig predikant een voorbeeld aan nemen. Elk argument werd ondersteund met een bijbeltekst. Waarom wordt er niet over de inhoud gesproken? Want die was wel degelijk calvinistisch, reformatorisch en bovendien evenwichtig. Ik heb deze week nog een lezing opnieuw bekeken, en toen viel het me op hoe evenwichtig er een lezing gehouden werd.
Misschien moeten mensen die er niet mee eens zijn eerst gaan luisteren óf het werkelijk niet-bijbels is. Want oordeelt niet opdat gij niet geoordeeld worde.
helemaal mee eens;
de lezingen waren heel evenwichtig
indrukwekkend
Er kon niemand vrijblijvend onder zitten
Scherp werden de zonden aangewezen maar ook de gewilligheid van Christus om zonden te vergeven.