Wat voor auto rijden wij?

Petrus

Bericht door Petrus »

Afbeelding

één van de iets betere scootmobielen (de Luna), niet de zwaarste zoals ik die heb (Meteor van € 11.200,=), maar nog altijd € 4995,=
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Petrus schreef: één van de iets betere scootmobielen (de Luna), niet de zwaarste zoals ik die heb (Meteor van € 11.200,=), maar nog altijd € 4995,=
Wow, dat is meer dan mijn auto kost!!!!!!!!!!!!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
geledu

Bericht door geledu »

Op dit soort scootmobielen en op vele andere artikelen die betrekking hebben op het "comfortabeler" maken van de levensomstandighedenvan zieken en ouderen, bv therapeutischebedden, instap baden, rollators en sta-op fauteuils worden schofterige marge's geschreven.

De over het algemeen rijke, gebrekkige, bejaarde betaald toch wel, en hier maken die verkopers (liefst aan huis met een verkoopdemonstratie met "grote" kortingen in het verschiet.....) dankbaar gebruik van.

Er zijn al verschillende bedrijven in dit spul negatief in het nieuws geweest om dit soort frauduleuze praktijken.
Petrus

Bericht door Petrus »

geledu schreef:Op dit soort scootmobielen en op vele andere artikelen die betrekking hebben op het "comfortabeler" maken van de levensomstandighedenvan zieken en ouderen, bv therapeutischebedden, instap baden, rollators en sta-op fauteuils worden schofterige marge's geschreven.
.
schofterige marges?? Refo-marges kun je ook zeggen, dat staat ongeveer gelijk.........................
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Tijd voor een discount-zaak?
Petrus

Bericht door Petrus »

Kaw schreef:Tijd voor een discount-zaak?
Lidl, Aldi en Action?? Of soms ook nog de Hema??

Het kan allicht heel veel slokken op een klein borreltje schelen............
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Nee, ik bedoelde voor de dingen die hieronder genoemd werden. Ik sprak hier trouwens iemand met ervaring en die zei dat het ook zoveel kost om de enorme lijst aan instanties die zich er mee bemoeien en bureaucratie die dat met zich meebrengt. Dus mijn idee zou eigenlijk nooit werken omdat de kosten vooral zo hoog zijn door externe partijen.
geledu

Bericht door geledu »

Kaw schreef:Nee, ik bedoelde voor de dingen die hieronder genoemd werden. Ik sprak hier trouwens iemand met ervaring en die zei dat het ook zoveel kost om de enorme lijst aan instanties die zich er mee bemoeien en bureaucratie die dat met zich meebrengt. Dus mijn idee zou eigenlijk nooit werken omdat de kosten vooral zo hoog zijn door externe partijen.
Ik kan je uit de droom helpen de voorbeelden die ik beschreef zijn zaken die direct aan de particulier leveren .
Daar heeft het niets met bemoeien of bureaucratie van welke instantie dan ook te maken.
Petrus

Bericht door Petrus »

De kostprijs per gereed product is an sich en per definitie hoog, juist omdat het geen lopende-band-productie is.

Dus is ook de verkoopprijs per definitie hoog, althans voor hen die in staat zijn ze te kopen.

Voor de gemeenschap zijn ze nog duurder vanwege het totale overheidstraject dat doorlopen moet worden vooraleer een gehandicapte zijn/haar scootmobiel/Canta voor de deur heeft staan plus alle daarna volgende kosten voor de gemeenschap zoals ik al eerder schetste.
geledu

Bericht door geledu »

Petrus schreef:De kostprijs per gereed product is an sich en per definitie hoog, juist omdat het geen lopende-band-productie is.

Dus is ook de verkoopprijs per definitie hoog, althans voor hen die in staat zijn ze te kopen.

Voor de gemeenschap zijn ze nog duurder vanwege het totale overheidstraject dat doorlopen moet worden vooraleer een gehandicapte zijn/haar scootmobiel/Canta voor de deur heeft staan plus alle daarna volgende kosten voor de gemeenschap zoals ik al eerder schetste.
Het is in vele gevallen wel lopende band productie daar er veel van deze producten tegenwoordig ook in China gemaakt worden.
Met containers tegelijk komen ze naar het westen.
Petrus

Bericht door Petrus »

geledu schreef:
Ik kan je uit de droom helpen de voorbeelden die ik beschreef zijn zaken die direct aan de particulier leveren .
Daar heeft het niets met bemoeien of bureaucratie van welke instantie dan ook te maken.
Ik wéét waar je het over hebt geledu:

zaken die door gemeenten voor een appel en een ei worden afgestoten, na teruggave door een gehandicapte, aan een opkoopcentrale, worden daarna met winstmarges van meer dan 1000 (duizend) % aan particulieren doorverkocht..................daar hebben wij als Stichting Goed Vervoer Nederland/Stichting Gehandicapten Voorzieningen Nederland scherp bij de overheid stelling tegen genomen.

Het bleek dat Canta's voor € 150,= werden afgestoten door de oorspronkelijk verstrekkende gemeenten, en die werden vervolgens voor minimaal € 3500,= doorverkocht als occasion door de opkopers.............

Canta's, welke door gemeenten kunnen worden verstrekt, zijn géén lopende band werk! Brommobielen daarentegen weer wél.............
geledu

Bericht door geledu »

Petrus we zitten volgens mij over verschillende dingen te praten maar ik bedoel zaken als :

Deze.... , deze... of deze...
caprice

Bericht door caprice »

Petrus schreef:Maandelijkse lasten:

0,00 aan wegenbelasting cq fietspadbelasting
3,00 aan oplaadkosten
0,00 aan onderhoudskosten
0,00 aan verzekeringskosten
------
3,00 totaal.

Zitcomfort: prima de luxe volledig ergonomisch gevormd.
Verwarming: hmmmmm, kon beter in deze tijd van het jaar
Stuurt zeer licht, bagageruimte kon ook wel wat ruimer zijn, verlichting is van uitstekend gehalte, remmen van superklasse.
Je vergeet de afschrijving. :roll:
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Petrus

Bericht door Petrus »

caprice schreef:
Petrus schreef:Maandelijkse lasten:

0,00 aan wegenbelasting cq fietspadbelasting
3,00 aan oplaadkosten
0,00 aan onderhoudskosten
0,00 aan verzekeringskosten
------
3,00 totaal.

Zitcomfort: prima de luxe volledig ergonomisch gevormd.
Verwarming: hmmmmm, kon beter in deze tijd van het jaar
Stuurt zeer licht, bagageruimte kon ook wel wat ruimer zijn, verlichting is van uitstekend gehalte, remmen van superklasse.
Je vergeet de afschrijving. :roll:
sorry:

0,00 aan afschrijvingskosten
Ma Vis

Bericht door Ma Vis »

Nou Petrus, je bent een goede vertegenwoordiger voor het merk.
Maar ik ruil toch mijn benenwagen er gelukkig liever niet voor in.
Terwijl jij denk ik erg blij ben met je vervoer! Gelukkig dat tie er is!

Wat die verwarming betreft: oplaadkosten suggereert iets elektrisch? Kun je er dan geen straalkacheltje op aansluiten in je bagageruimte? Goede kant op richten natuurlijk, en nog minder bagageruimte. :(
Plaats reactie